Przejdź do komentarzySobowtór
Tekst 29 z 30 ze zbioru: Drabble
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2023-12-01
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń163

Spotkałem w mieście sobowtóra. Wykapany ja, jakby zrodzony z jednego pnia. Naprawdę!


Żeby tylko sobowtóra. Nie dał mi dojść do głosu. Mnie! Zaczęliśmy mówić jednocześnie, w końcu przekrzykiwać. Kurde, nawet w zachowaniu był taki, jak ja.


Wkurzyło mnie to jego pokrzykiwanie. Odwróciłem się i wzruszyłem wymownie ramionami, aby okazać mu całkowite „desinteressement”. „Sobowtór, ale niech rozmawiać z obcymi nauczy się! Kultura zobowiązuje”.


Jednak… może to mój bliźniak? Odwróciłem się en face. Dalej stał i tylko na mnie patrzył.


Nagle zniknął. Za to przede mną pojawił się całkiem obcy człowiek.


Cholera! Kto to wymyślił, aby w drzwi do budynku wmontowywać lustro?!


  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Hardy, przewidywałem taki finał. Nie to, że jestem jakimś wizjonerem, ale zdarzyło mi się coś nieco podobnego. W dawnych, dobrych, czyli przedemerytalnych czasach kiedyś do pracy poszedłem po ciężkim wieczorze, a może nawet po nocy. Idę sobie korytarzem i niespodziewanie kogoś potrąciłem. No cóż, mimo że zmęczony, to postanowiłem poszkodowanego przeprosić. Ale okazało się, że tym poszkodowanym jest moje odbicie w korytarzowym lustrze. Nie ma to jak dobre wychowanie!
avatar
Janko, jak widać - w każdej sytuacji "kulturnym trza być" ;)
PS. Po dłuższym czasie niewidzenia spotkałem starszą wiekiem znajomą. Ta do mnie z pretensjami: "Widzieliśmy się z rok temu na ulicy, to nawet nie odpowiedziałeś na przywitanie. Przeszedłeś obok, jakbyś mnie nie znał!".
Po doprecyzowaniu czasu tego "spotkania", okazało się, że ja wtedy byłem w całkiem innej miejscowości. Tak że - mam sobowtóra, którego nawet nie znam. Nie spotkałem go nigdy.
avatar
Świat byłby istnym rajem... gdybyś tylko uważniej nie innym, a sobie się przyglądał.
avatar
Belino, świat nie byłby rajem, ale może trochę lepszy.
Chociaż nie byłbym tego pewny - u ludzi złych żadne wpatrywanie się w siebie nie spowoduje ich poprawy.
© 2010-2016 by Creative Media
×