Przejdź do komentarzyHodbyt 15
Tekst 13 z 14 ze zbioru: nowe bla bla
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2024-04-17
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń55

HODBYT 15

KRÓLIKI. O koledze Tomku usłyszałem, że próbował hodować króliki. I umieścił dwa samce w jednej klatce. A te zwierzęta nie są tak tolerancyjne i społeczne jak ludzie – u nich faceci się nie tolerują.

Po prostu nie mogłem się powstrzymać i zapytałem go o to: słyszałem, że próbowałeś stworzyć małżeństwo jednopłciowe u królików? A kto ci o tym powiedział? Ale ja nie ujawniłem swojego źródła informacji…

Godzinę czy dwie potem, przy następnym spotkaniu, powiedział: no widzisz jaki ze mnie rolnik… Nie Tomku, ja nie myślałem o tym w ten sposób. Ja myślałem, że podszedłeś do tego jak wyborca Platformy… No tak, zakończył, zwierzątka  też muszą takich rzeczy spróbować.

OZNAKA WIOSNY. Pewnie różne znacie oznaki wiosny – jakieś pąki, jakieś kwiaty, jakieś ptaki. Ja dostrzegłem coś nieoczywistego. Pod koniec marca, gdy wracałem z pracy przed północą i chciałem kupić sobie piwo – taka pora to już tylko stacja benzynowa – tam to zauważyłem. Dwóch dżentelmenów i dama przy lodówce z piwem. Wpatrzeni w te największe puszki i w te najczarniejsze, najmocniejsze, a zarazem najtańsze. To bierz! Ale to ma zero zero…  No to zaraz, weź to ( wskazał na Barley Extra Strong). A cała trójka wyglądała ewidentnie jak pensjonariusze schroniska brata Alberta, którzy poczuwszy wiosnę postanowili porzucić ten nieznośny stan życia pod dachem i w przykrej trzeźwości. Bo wiosna przyszła.

WYBORY W TELEWIZJI. Przed 15 października 2023, grubo ponad miesiąc przed, w tv pojawiły mi się nowe programy w wersji ogólnodostępnej. Kontekst jest istotny. Bo wybory. TV mamy via sieć telefonii komórkowej. I to ona chyba ma sympatie polityczne. Nagle w wersji ogólnodostępnej dostaliśmy różne wersje TVN – TVN 24, TVN 24 Bis. Skoro przed miałem dostęp do Polsatu i opanowanej przez PiS publicznej telewizji to ktoś postanowił zmienić proporcje. A po wyborach – ciach! i nie ma już TVN 24 w wersji niekodowanej.

Przed wyborami 7 kwietnia nagle buch! – w ofercie tej telewizji z internetu pojawiają się programy TVP3 – wszystkie programy z ośrodków regionalnych. Bo wybory lokalne. Dotąd z ośrodków regionalnych TVP mogłem oglądać ten z Warszawy, a tu nagle dawno nie widziane Kielce, gdzie mieszkam.

Przed nami jeszcze druga tura wyborów. I co będzie po? Oficjalnie skończy się czasowa promocja? Bo Platforma już przejęła telewizję publiczną.

TVP3 Kielce to nigdy nie była jakaś niusowa telewizja. Oglądałem ich serwisy info, bo tam znajome mordy się pojawiały i coś gadały. Poczekam, bo w Kielcach – jak podzielili ten naród te gnoje! – walczy PiS z PO w II turze.


  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×