Przejdź do komentarzyKim oni są?
Tekst 15 z 16 ze zbioru: nowe bla bla
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2024-05-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń136

KIM ONI SĄ?

Znacie te liczby? I wojna światowa została zatwierdzona przez 16 osób. Po 2, 3 osoby z Niemiec, Rosji,  Austro Węgier, Francji i Wielkiej Brytanii.

II wojna mocno zredukowała ilość decydentów. Już tylko 2 panów mówiło ; ja chcę! I to oni pisali scenariusze.

A kim są ci, którzy robią to dzisiaj? Ilu ich jest?

Bo im mniejsza to grupa tym łatwiej u nich o wariację.

No to kto tak naprawdę o nas decyduje?  Demokracja? – dobieramy tylko z ograniczonej puli.

Kto tu w Polsce może powiedzieć: wojna! ?Tak żeby wszyscy wiedzieli, że wojna.

Jak już tu przyjdzie to przyjdzie. Ale kto decyduje, że to już teraz? Ilu ich jest? I kto to jest?

I czemu akurat oni?


  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Uzurpacja w demokracji
Jest jak federacja
W arystokracji
Biurokracja
W demonstracji
Plutokracja
W konfederacji
I iluzja inkluzji
W konkluzji
avatar
Tylko jeden jest wariat na stołku od naciskania tzw. guzika na pilocie
avatar
Kto tak naprawdę o nas /wszystkich/ decyduje?

(patrz meritum)

"Polska to...", "Polska tamto..." -
gość powiada.

Kurka blada!
Biada-ż nam! Oj, biada!
avatar
Kim są oni? Polecam wywiady Teresy Torańskiej pt. "Oni", "Przedświt" Warszawa 1985 r.
avatar
Czytałem Torańską.
avatar
To może wojnę powinno się wypowiadać w drodze referendum? - Byłoby ciekawie.
avatar
Referendum? - śmiałe, nowatorskie. Ale na poważnie jeśli cały czas promuje się demokrację to sytuacja typu wojna, o której rozpoczęciu decyduje kilka, góra kilkanaście osób to przerażająca sytuacja. Kilka osób może ot tak rozpierdolić/ zabrać życie milionom. Warto się starać jeśli jesteś tylko paprochem historii? Warto się przejmować tym co będzie jutro? A jednak warto, bo te przyjemne chwile, napotkani ludzie...
© 2010-2016 by Creative Media
×