Przejdź do komentarzyKlucz Alchemików
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaproza
Data dodania2012-04-09
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń7672

`Wiara i rozum są jak dwa skrzydła,

na których duch ludzki unosi się ku kontemplacji prawdy`

Bł. Jan Paweł II


Współcześni alchemicy to naukowcy, którzy na drodze badań udowadniają doświadczalnie sekrety odkryte niegdyś przez alchemików potwierdzając tym samym, iż nauka jest zdolna wyjaśnić zjawiska dotychczas kojarzące się nam – współczesnym – z wątpliwyn mistycyzmem i magią.


Współcześni alchemicy to przede wszystkim również psychologowie, choacherowie, trenerzy rozwoju osobistego, którzy dosłownie przekształcają ołowianą świadomość w zupełnie nową – pozytywną tożsamość, zmieniając jakość wszystkiego, co stanowiło dotychczasową samoocenę podmiotu. To nie żart – tym jest właśnie alchemia – przekształcaniem ołowiu w złoto, czyli dokonywaniem dynamicznego przeskoku podmiotu z gorszej do lepszej jakości. Jest gruntownym przekształcaniem struktury obiektu, wznoszeniem go na wyższą oktawę ewolucji.

Naukowiec Dan Winter - z wykształcenia psychofizjolog, od lat prowadzący badania między innymi nad biologicznym sprzężeniem zwrotnym, odkrył, iż naukowa idea fraktala jest bezpośrednio związana z pojęciem implozji. Opublikował on książkę burzącą całe nasze dotychczasowe pojęcie o tym, co można nazwać nauką, a co ślepą wiarą. `IMPLOZJA: sekretna nauka ekstazy i nieśmiertelności` jego autorstwa wywołała burzę zainteresowania na całym świecie, ponieważ powiązanie inżynierii elektrycznej z naukami alchemicznymi oraz mistycyzmem, ba!  udowodnienie prawdziwości tych związków, zmienia zupełnie oblicze nauki XXI wieku!


Dan Winter to naukowiec, który udowodnił, iż stan oświecenia (inaczej: błogostan, satori) jest wywołany dośrodkową siłą elektryczną, która przyciąga do Człowieka ładunek elektryczny, zaś naukowym terminem oznaczającym tę dośrodkową siłę ma być termin: implozja. Uświadomił on ludzkości, iż kształt pola elektrycznego, które tworzy życie, to inaczej mówiąc fraktal.


`Wy jesteście solą ziemi; wy jesteście światłością świata`

Ew. św. Mateusza 5,13


Czym jest ów fraktal i dlaczego tu o tym wspomniałam? `Fraktalem jest wszystko` jak twierdzi Benoit Mandelbrot. Człowiek ten stworzył swą unikalną teorię fraktali. Opisując ją w `Fractal geometry of nature` zrewolucjonizował dotychczasowy światopogląd. Jeśli przeanalizować formy architektoniczne na Ziemi, od zarania dziejów inspirowane były przez samą naturę. Nie dziwi więc fakt, że kilkaset lat przed okryciem tzw „geometrii fraktalnej“ w architekturze pojawiły się budowle o charakterze fraktalnym. Dobrym przykładem jest architektura hinduska, w której to zaobserwowano wielokrotne powtarzanie pierwotnego kształtu – cechę charakterystyczną fraktali.


Należy również podkreślić, że struktura fraktalna odpowiada swoim kształtem również róży oraz lotosowi, co stanowi kolejną zagadkę. Zagłębiając się w kulturę buddyzmu dowiemy się, że to właśnie lotos symbolizuje stan Oświecenia. Podobnie róża od zawsze stanowiła symbol alchemii. Czyżby więc nowoczesna nauka jedynie potwierdzała naukowymi dowodami zjawiska od dawna odkryte przez alchemików, mistyków i największych mędrców świata?!


`Kiedy pole elektryczne [w nas] wygląda jak róża,

tworzy wówczas siłę dośrodkową, co nazywamy implozją

i to pole tworzy życie`

Dan Winter


Praga – stolica Republiki Czeskiej widziana z lotu ptaka przypomina kształtem różę – podobnie z resztą jak Amsterdam - miasto znane z tolerancji i współistnienia wielu kultur. Tam, gdzie ludzie nie boją się siebie nawzajem – rodzi się nauka.


Nie wszyscy współcześni wiedzą, że dzisiejsza stolica Republiki Czeskiej w  XVI wieku była nazywana „Miastem Alchemików“, gościła najwybitniejszych uczonych i artystów z całego świata stanowiąc ośrodek renesansowego świata nauki. Za rządów cesarza Austro-Węgier - Rudolfa II w nisko sklepionych podziemnych komnatach zamku oraz piwniczkach miejskich kamieniczek urządzano pracownie alchemiczne. Owe „magiczne“ poszukiwania, wynikłe z fantastycznych i całkowicie abstrakcyjnych założeń, doprowadziły w efekcie do powstania nowej dziedziny nauki, którą my nazywamy prozaicznie – chemią.


Okazuje się więc, że kiedy damy się ponieść wyobraźni, pozbawionej ocen intuicji – rodzą się nowe nauki, fascynujące wynalazki i szokujące odkrycia, będące podstawą nauk przyszłych pokoleń. „Jajko Kolumba“ to również przykład przeskoku świadomości pomiędzy możliwym a niemożliwym w realizacji.


Kształty zaobserwowane przez naukowców, badających struktury fraktalne nazywane zostały fraktalami, ponieważ wewnątrz wyglądają dokładnie tak samo, jak na zewnątrz i dokładnie ta kompresja jest kluczem do zrozumienia zasad alchemii. Czy pamiętasz Drogi Czytelniku ową tajemniczą regułę alchemiczną, na podstawie której Rhonda Byrne dokonała swego odkrycia i opisała je w `The Sekret`:


`Tak, jak na górze, tak i na dole, tak, jak na dole, tak i na górze`

Kybalion


Ta doskonała kompresja, którą można zaobserwować w róży, podobnie jak w kwiecie lotosu – jest istotą technologii komputerowej. Jak sądzisz, drogi Czytelniku, czy w myśl zasady fraktalności poznanie budowy i działania jakiegokolwiek układu, daje nam klucz do poznania budowy i działania wszystkiego, co istnieje we Wszechświecie?!

  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie znam się na alchemii zupełnie, ale w powyższym tekście, rzekłabym popularnonaukowym jest dużo wiedzy i nawet laik co niecoś może sobie przyswoić. Fajne jest odwołanie się do czytelnika, wtedy rodzi się jakaś niewidzialna więź i ona daje szansę powodzenia i możliwość zrozumienia.
avatar
Im mniej prostoty w wykładzie, tym większa na audytorium senność - i vice versa
avatar
Drogi Czytelnik, przeczytawszy ten "Klucz Alchemików" 5 tysięcy razy i więcej, zaniemówił - tak go to zatkało.

Co zaś do meritum, skokowy rozwój myśli naukowej już jutro wyprowadzi nas wszystkich ze stanu ciężkiego umysłowego uśpienia. To pewne jak pewne są szwajcarskie konta
avatar
Jak zostać architektem własnego życia? (patrz tytuł zbioru)

Przejąć stery, swe papiery, swoją kielnię i patelnię??
© 2010-2016 by Creative Media
×