Przejdź do komentarzyPrzesłanie
Tekst 1 z 1 ze zbioru: Dialogowanie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formautwór dramatyczny
Data dodania2013-01-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2545


Przesłanie


-Znasz książkę” Alchemik` Coelho?

-Nie czytałem ...mam wrażenie ,że to propozycja raczej dla kobiet.

-A skąd ta pewność?

-Miałem ją przez chwilę w ręku ,ale nie podobał, mi się ubogi język... poza tym banał , banał pogania...,ale    orientuję się w problematyce i czytałem recenzje.

-A słyszałeś,,że pewien psychoterapeuta napisał książkę stanowiącą analizę psychologiczną przypowieści Coelho, przeznaczoną dla ludzi biznesu?

-Po co?...Czyż Alchemik nie niesie wystarczająco jasnego przesłania?

-Wiesz, Oni, no ..ludzie biznesu , do nich trzeba mówić zrozumiałym , konkretnym językiem .

-Czyli prosta historyjka o poszukiwaniu skarbu , wierności własnej intuicji i marzeniom , po poddaniu specjalnej obróbce stała się strawna i pożywna dla kadry menadżerskiej?

-Właśnie.

-Dziwne ,że nikt nie wpadł jeszcze na pomysł by podobnym zabiegom poddać przypowieści biblijne.

-Miałeś jakąś konkretną na myśli?

-Na przykład :„O synu marnotrawnym”. Historyjka do bólu ckliwa i sentymentalna, na dodatek opowiedziana bardzo nieudolnym językiem ,pełnym powtórzeń i wyjąkanych zaimków. Należałoby ją uwspółcześnić i  przełożyć uniwersalne przesłanie na bardziej skomplikowane , a jednocześnie łatwiejsze do zrozumienia...

-Żeby i prosty menadżer mógł pojąć ?

- Raczej odczuć w kontekście własnego, pełnego chaosu i odciętego od ważnych wartości ,życia.

-Myślisz ,,że psychoterapeuta da radę?

- Jakby się postarał.?...

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jeśli Autor nie zna Adresata swojego przesłania, NIE MOŻE GO /przesłania/ SFORMUŁOWAĆ.

To, do kogo kierujemy swój przekaz, określa przekaz. Mówiąc prościej, powiemy, że w książce dla kucharzy napiszemy o czym innym niż tej dla menadżerów, dla dzieci o czym innym niż dla dorosłych itd., itd.

To, do kogo mówisz, decyduje o tym, CO MÓWISZ.

Jak napisać o synu marnotrawnym tak, by ŻADEN SYN NIGDY JUŻ NIE ZESZEDŁ NA MANOWCE??

- oto jest pytanie
© 2010-2016 by Creative Media
×