Przejdź do komentarzyProszę...
Tekst 2 z 12 ze zbioru: Klips
Autor
Gatunekproza poetycka
Formaproza
Data dodania2013-04-25
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2294

Wyprawiłem wzniosłą ceremonię żałobną ostatnim pokładom optymizmu. Pokonane krwawo przez demona tęsknoty dały się pochować niemalże półżywo. Wystawna jednoosobowa stypa suto zakrapiana przebiegłym mieszkańcem butelki - kawalerki m 0,5 przerodziła się w cowieczorny cykl spotkań literatów amatorów. Zapomniałem zapamiętać, że zapamiętałem zapomnieć, więc znów zaczynam od nowa. Tonę i nie mogę utonąć, płonę i nie mogę spłonąć, kocham nienawidzić i nienawidzę kochać. Potłukłem się, ale mnie nie zbieraj. Pozwól wchłonąć ziemi moje okruchy. Porcelanowe serce nigdy nie biło bo nigdy go nie było, więc się nie przejmuj - tłucz dalej...Zabierz mnie tylko tym demonom, nim za pośrednictwem na wprędce związanego w powróz konfesjonału złożę u samego Stwórcy prośbę o ułaskawienie...


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo zgrabna miniaturka prozatorska, a przy tym poprawnie zapisana. Sądzę bowiem, że brakujący przecinek przed "bo" (czwarty wers od końca) jest tylko zwykłym przeoczeniem. Natomiast przyznam się, że zwrot "na wprędce" wprawił mnie w zakłopotanie, bo jakoś mi to dziwnie brzmi. Nie wypowiem się w tej kwestii, gdyż wertowanie dostępnych mi źródeł ani nie rozwiało moich wątpliwości, ani też nie uczyniło czegoś odwrotnego.
avatar
Świetne! Uwielbiam taką grę słów...
avatar
To modlitwa, skierowana do Tego, Który Ma Moc.

Potłukłem się, ale mnie nie zbieraj. Pozwól ziemi wchłonąć moje okruchy. Porcelanowe serce nigdy nie biło, bo nigdy go nie było, więc się nie przejmuj - tłucz dalej...

O co prosi liryczny "ja" w tej modlitwie?

Zabierz mnie tylko tym demonom!

(patrz końcówka tekstu)

Taniec z demonami to ta zabawa, która kończy się na własnoręcznie skręconej pętli
© 2010-2016 by Creative Media
×