Przejdź do komentarzykropla po kropli
Tekst 69 z 255 ze zbioru: stopniowo
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2014-04-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2985

Udaje się żyć z akcentem na pozory. 

Lekkość bytu przychodzi wiosną z naręczem snów, 

odręcznie napisanym listem i alergią na miłość. 

 

Od niedawna wyraźniej dostrzegam przemijanie, urok cienia, 

ukwieconej jabłoni, obojętność czasu i sensu. Nie dalej niż dotyk, 

niepotrzebny ptakom ale paru chwilom; wdycham noc. 

 

Opowiadam o minionym dniu, pochylonym nad stawem zmierzchu. 

Słuchasz z uwagą podobną dzieciom. Mówisz - twój głos leczy smutek, 

opuszczony o sekundę zamienia się w westchnienie. 

 

Żal za tym co będzie, ukryty za strzechą starego domu, gdzie przysiadły bociany. 

Przypomina mi to miejsce gdzie byłem chwilę szczęśliwy, pośrodku lasu z nasłonecznioną polaną 

i urwiskiem schodzącym do nieba.

  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Piękny wiersz. Podoba mi się "z akcentem na pozory" i wszystkie metafory. Ciekawa jest wiosenna alergia na miłość.
Nie jestem pewna, czy zdanie "Słuchasz z uwagą podobną dzieciom" jest poprawne, bo, logicznie rzecz biorąc, wyglada tak, jakby uwaga była podobna dzieciom. Ale chyba potocznie się tak mówi.
Nie rozumiem przecinka po "urok cienia, ukwieconej jabłoni". Moim zdaniem jest zbędny. I brakuje przed "ale paru chwilom". I wydaje mi się, że potrzebny jest w zdaniu "Żal za tym, co będzie". Brakuje także przed "gdzie" w zdaniu "Przypomina mi to miejsce, gdzie byłem szczęśliwy".
To drobiazgi, ale rzucają się w oczy, bo poza tym widać w wierszu dbałość o interpunkcję.
avatar
Ładny wiersz. Trwać bez celu? ... a trwanie to wegetacja, przemijanie, po którym nic nie zostanie. I nagle zrozumienie, nostalgia za minionym.

Lilly już napisała o drobnych niedociągnięciach. Mnie zastanawia jeszcze jedno: "obojętność czasu i sensu". Czy sens może być, jako taki, obojętny? Dla kogoś... może brak sensu? Ale to tylko moja sugestia.
avatar
dzięki Lilly masz rację co do przecinków ale poprawić nie mogę :)))
avatar
Podoba mi się zobrazowanie tego co w sercu-las i rosa,słońce które spala i deszcz który chłodzi,aby wszystko było życiem.
© 2010-2016 by Creative Media
×