Przejdź do komentarzyBrzoza
Tekst 94 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-03-03
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń2919

http://rozar.wrzuta.pl/audio/4E4zz3SGkQX/brzoza



Brzoza

am             E                  am     G

Przez styczniowe mrozy wiatry

F                       E               am

brnie powstaniec wpół odarty

I o brzozę się opiera

a ta pniem go hojnie wspiera

Ona jemu towarzyszy

Ona siostrą w leśnej ciszy

Z za niej strzela do Moskala

Póki zginie parę razy go osłania

Więc po polach i po lasach

Białych krzyży cała masa

I na Łączce pokazują

Gdzie wyklęci się znajdują

Ja nie wierzę ! że zdradziła

Zawsze pniem swym nam służyła

Tam w Smoleńsku pomówienie

Bezpodstawne oskarżenie

Dla pozorów spektakl pokazali

Wbrew fizyce kłamcy orzekali

Bracia trwoga toż  na wschodzie

Mordowanie znowu w modzie

Co naprawdę się zdarzyło ?

Że to draństwo brzozę białą  ! oskarżyło ?


  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Coś tu się rwie; trzeba przemyśleć układ wiersza, choć temat jak najbardziej na czasie.
Niepotrzebne w ostanim wersie przestawienie. Według mnie powinno być "...białą brzozę oskarżyło".

Życzliwie :))))
avatar
Na tym portalu nie musisz korzystać z wrzuty, aby przedstawić swoje dźwiękowe wersje. Ta możliwość jest tutaj wkomponowana.

Skorzystałem z adresu i przesłuchałem wszystko np.
"Ach panie panowie", "Prawa pedała", "Białe kołnierzyki"...

Zacznę od pozytywów. Brawo za odwagę. Poeci, najczęściej nie potrafią czytać (jeszcze rzadziej śpiewać) swoich utworów. Masz dobry głos i dykcję.
Lubię podkład klasycznej gitary.

Teksty niestety nie są w moim guście. Patos, patos, patos...Niedoścignionym mistrzem poezji zaangażowanej był i jest (dla mnie) Jacek Kaczmarski. Przy ognisku, znajdziesz słuchaczy patriotów, jestem przekonany.

Ja ten temat zakończyłem po trzeciej wojnie 1981.
Jestem obcy i nie wtrącam się do polskiej rzeczywistości. Co do antysemityzmu...Mam swoje zdanie, co do miauczenia - również.

Powodzenia na Publixo
avatar
Befana - kompozycja w graniu się sprawdza.
Lucius - miło ze ci się podoba . Co do patosu to jest stosowny a nawet potrzebny w trudnych okresach . Teraz taki właśnie jest. Wystarczy się zainteresować by się przekonać.
Kaczmarski jest mistrzem niezrównanym - ale każdy gra inaczej i też trudno porównywać. Myślę że Kaczmarskiego naprawdę docenią w przyszłości.
No i broń Boże nie jestem antysemitą.
Medicus - Gintrowski grał na rocznicach związanych ze Smoleńskiem. I to grał teksty zaangażowane.
Dziękuje za opinię i zainteresowanie.
avatar
Co innego granie, co innego pisanie :) co widać aż nadto wyraźnie chociażby na przykładzie pieśni Schuberta. Komponował on melodie do wierszy niemieckich romantyków, np. Josepha von Eichendorffa, po czym słuchając wykonania tych pieśni zauważyłam, nie tylko zresztą ja, że nijak nie da się w nich rozpoznać słów, nie mówiąc o treści.
Ano i nie da, ponieważ końcówki wersów zostały przez wykonawców połknięte, aby... Właśnie aby... zgodziło się wszystko i w graniu i śpiewaniu...
Taka jest moja opinia :) Nikogo zresztą i do niczego nie zobowiązująca.
© 2010-2016 by Creative Media
×