Przejdź do komentarzymorze jest codziennie inne
Tekst 3 z 3 ze zbioru: Na południe od chmur
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2015-07-29
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1879

nie wiedziałam, że pod wodą można płakać,

zachłyśnięta radością straciłam czujność.

słone włosy jak łąki podwodnych traw

kołyszą się powoli, a ja znowu opadam

na dno.


przychodzą do mnie myśli. jak fale

zderzają się z brzegiem, nie patrząc w oczy.

cofają się łagodnie do tych,

których nigdy nie chciałam poznać.

a inne zostają

- mokre jak piasek i łzawią.


  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
piękny :):)
avatar
Pamiętam jak stawiałaś pierwsze, nieporadne kroki w poezji. Było w Twoich tekstach coś intrygującego, elektryzującego. Brakowało warsztatu. I któregoś dnia wyskoczyłaś z "punktem G". Zaskakujące ucho. To chyba był przełom. Później kolejne wskazujące na progres wiersze. Np. cytat "zrób z ciała teatr albo targ" :)
Pod wodą można płakać. Trudno tylko osuszyć tam łzy.
Ciekawy wiersz. Taki ajw-owski :)
avatar
Piękny powrót po dłuższej nieobecności.
avatar
krzychu, janko - dzieki :)

nonkonformistko - nie spodziewałam sie, że pamietasz moje wcześniejsze utworki. Bardzo mi miło :) Dzieki za uwagi.
avatar
Janko trafił w dziesiątkę, toteż lepiej nie potrafię :)
avatar
Wszelkie życie swój początek wzięło w wodzie. Wszelkie - od eugleny viridis po ludzki zarodek.

W wodzie można i płakać łzami jakżeż słonymi, i śmiać się, obudzić - i zasnąć. W fazie prenatalnej dzieci przecież i widzą, i słyszą, i...
avatar
Codzienna zmienność wszystkiego:

morza (patrz tytuł), pogody, cen, nie/zdrowia, nie/ludzkich zachowań, nastrojów, pory dnia i pór roku, naszych przekonań, poglądów, decyzji, kolejnych kochanek, zmiany szefów, prezydentów, naszego wyglądu, wyglądu naszych miast etc., etc.

NIKOGO NICZEGO NIE UCZY.

Jak pijany płotu kurczowo trzymamy się wciąż jednego i tego samego:

własnych złudzeń
avatar
Codzienna inność morza jest metaforą naszego - też codziennego - stopniowego dorastania i nieuchronnego starzenia się. Bogatszy o kolejne doświadczenia, każdego dnia widzisz więcej, a zatem inaczej.
© 2010-2016 by Creative Media
×