Przejdź do komentarzyAtram...
Tekst 32 z 6 ze zbioru: o rzeczach ważnych
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2016-01-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1722

Atram...


Dzieńdobrywieczór – tak miło Cię widzieć,

Usłyszeć słowa, co serce ucieszą.

Dają zapomnieć, że czasem łzy płyną.

A chciałbym poczuć prześliczne motyle.


Dawno nie byłem, i kwiatów nie niosę.

Zbyt dużo mówią, gdy umiesz je czytać.

Swoją osobą chcę tylko wykrzyczeć –

Twoje litery, tak prześliczne wersem,


Radują dusze na wskroś wrażliwego.

Cieszą wymową użytego słowa,

Jak bicie dzwonów, skrytego marzenia.

Jako woalka prześliczne prostotą.


Mam tylko cichą, bezwstydną nadzieję –

Wieczorną porą znowu Ciebie widzieć,

I poczuć drżenie, gdy przyjdzie znów czytać...

Za to, że jesteś – prześliczne dziękuję.


12 stycznia 2016

  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Gdy zaglądam na Publixo i czytam różne teksty tu piszących, to proszę się nie dziwić, że w ten sposób pragnę podziękować Dziewczynie za Jej piękne wiersze, pełne miłości i wszystkiego, co ona niesie. Także tęsknoty czy niepewności.

Jakże inne są teksty tych, co to modlą się pod figura i obnoszą się ze swoją wiarą w Boga - pełne nienawiści i podłości.

Atram - dziękuję za to, że dzięki między innymi takim jak Ty, Publixo jest dla mnie ważne.
:)
avatar
Kaska,niezwykle miło zaskoczona jestem:) Pięknie dziękuję za wiersz prosto z serca , bo takie powinniśmy pisać. Jeśli trafiam ze swoja pisaniną w choćby jeden czuły punkt czytelnika...czegóż chcieć więcej?
Napisałeś ten wiersz w godzinę po tym, jak się pożegnałam z portalem na czas nieokreślony. Napisałam o tym w komentarzu, pod " Dziwna demokracja " - Manka. Atmosfera panująca tutaj i zdominowanie portalu polityką, bardzo mnie męczy i jednocześnie złości. Albo jestem dziwaczką albo faktycznie tak źle się tutaj dzieje.
Bardzo dziękuję za tak piękne słowa ale póki co nie umiem tutaj być:( bardzo mi szkoda, ponieważ wszystkich bardzo lubię i czytać i jako ludzi. Pozdrawiam Marta:)
avatar
Atram - dziękuję, że jesteś. Nie przyjmuję, że miałabyś się pożegnać z Nami. Brakuje mi tu Samuela, więc jeśli jeszcze Ty miała byś odejść... Nie znam innego tu piszącego, tak poruszającego najczulsze struny duszy. Przynajmniej mojej. :)

Nieobecni nie mają racji - weź to pod uwagę.

Dziękuję za Twoją chwilkę u mnie. :)
avatar
mam nadzieję że uda się Panu ją przekonać do pozostania ...z podobaniem
avatar
Mam nadzieję, że już przekonałeś obydwie urocze i mądre panie. Bo kto nie ulegnie takim słowom. Ja też kilkakrotnie decydowałem się na odejście, a po kilku dniach wracałem i stąd brały się kilkakrotne krótkie przerwy w mojej tutaj obecności.
Ale mamy to, co mamy, czyli przyszło nowe. A to nowe widać w sąsiadującym tekście "O Kalim. Z podziwem", od którego fetor czuć na odległość.
A teraz do meritum. Proponuję w oryginale usunąć obydwa przecinki przed "i", a ponadto przeredagować trzeci wers w drugiej strofie. Nie może być tak, że "swoją osobą chcesz". Najzwyczajniej chcesz Ty, a nie Twoja osoba. Chyba że jesteś Ty i jest jeszcze Twoja osoba. Ale to absurd. Nie ulegaj niedouczonym politykierom, którzy dla podkreślenia swojej ważności stosują taką formę.
avatar
Pięknie, Kasku :)

Nie tylko Martę, mnie także wzruszył Twój wiersz :)
avatar
Piękny wiersz. Mam nadzieję, że może jednak Atram przekona się do pozostania tutaj. Pozdrawiam. ;)
avatar
Milren, Janko, Piórko, Adk - Dziękuję za Waszą chwilę u mnie spędzoną. :)

Nie dziwię się Atram, wrażliwej dziewczynie, że chce odejść. Dla mnie też nie po drodze z ludźmi podłymi i zakłamanymi. Też miałem odejść i skasowałem około 50 wierszy. Ale wróciłem, choć nie wiem na jak długo. Przed chwilą zamieściłem kilka słów na Forum na ten temat.

Janko - wezmę pod uwagę Twoje uwagi. Pisałem na szybko i dlatego uchybienia. :)

Jak już pisałem wielokrotnie, przyszedłem się tu uczyć. Nie ma rzeczy która mogłaby mnie zachęcić iść drogą autorów, których wymieniłem na Forum.
avatar
Chriss - miło mi Ciebie widzieć. Dziękuję. :)
avatar
To wiersz taki,jaki powinien być,to,co z serca i z duchem płynie,do tego rmowany,a ciężko jest myśleć rymami,chyba?
avatar
Siłą wielkiej Sztuki /w tym literatury/ NIE JEST nowatorska forma czy kurczowe trzymanie się klasycznych zasad - jej siłą jest artystyczny PRZEKAZ.

Nie ma przesłania??
Już się wam kłania
Zula, Al, Mania.


Poezja to kunszt takiego słowa, które nie bełkoce, nie wpuszcza w maliny i które niczego nie obiecuje.

Ono /słowo kunsztowne/ J E S T
© 2010-2016 by Creative Media
×