Przejdź do komentarzyLewą marsz
Tekst 90 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2016-03-11
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2633

Jak myśl wyrazić

Jak ubrać

By dotarła  aż do potylicy

Poruszyła mechanizmu

Tryby leniwe

I objawieniem laurowym

Zwieńczyła


Gra w trzy karty

Jest doskonałym a zarazem

Dość tanim sposobem

Na udowodnienie

Głupoty- inaczej słabości

Ofiary

Szybkie i kategoryczne

Idiota


Myśl powinna posiadać

Wiertło

Ostre stosowne do materiału

Czasami powinno być

Wielkości mózgu

Ostre lub tępe

Z udarem i  bez


Powiedzieli  wam

Że to bandyci – bandy zwykłe

Teraz piszą historię od nowa

Powiedzieli  oszołomy

Śmierdząca prowincja

Ufają nadal


Nieprawdopodobne

Ale walka o wolność

To przede wszystkim

Wojna wewnętrzna

Z głupotą bliźnich


Tam gdzie płótno czerwone

Jak oczy demona

Tam rzeka trupów płynęła

Zawsze !

Z  Madrytu do Moskwy

Po Pekin

Trupy !


Nie było

I nie będzie rozliczenia

Lewą marsz


  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Rozarze, wolność jak oblężona twierdza, którą stale oraz wciąż należy zdobywać :)

Oraz: wolność niczym oblegana twierdza, której stale i wciąż należy bronić ;)

Serdecznie :)))
avatar
Choć nie zrozumiałem zakończenia, oceniam ten wiersz bardzo wysoko z uwagi na literacką trafność formy oraz co mi szczególnie zaimponowało, to poetycka ewolucja wrażliwość autora na bolączki naszej współczesnej, ojczyźnianej rzeczywistości.
avatar
Jesteśmy na etapie odkrywania prawdy - niestety nie wszystko może być powiedziane - a tym bardziej rozliczone.
Lewicowe rewolucje które przetoczyły się przez świat pochłonęły setki milionów ofiar.
Twierdzę że te lewicowe źródło nie zostanie jeszcze długo napiętnowane.
Przypominam też że żyją oprawcy Wyklętych ( bandytów )
W Polsce, Szwecji , Izraelu.
Nie będzie porywania ich i stawiania przed sądami Polskimi .( tak zrobili kiedyś Żydzi w Argentynie )
Wcześniejsza część wiersz pokazuje słabość intelektualna a zarazem niezdolność do zrozumienia a tym samym negacji zła .
avatar
Oczywiście - lewą marsz to podnośnia do wiersza Majakowskiego.
Czyli tendencja się nie zmieniła.
avatar
W ostatnim komentarzu powinno być - odnośna a nie podnośnia .
avatar
Trzeba przeprowadzić operację "głupoty" :)
avatar
Oczywiście nie obarczam jakąś specjalną winą za niewiedzę , za odejście od stałych uniwersalnych wartości itp. - np. dekalogu.
Mam jednak żal że tak łatwo kłamstwo przechodzi - które w konsekwencji manipuluje i doprowadza do tragedii.
avatar
Rozar jesteś przykladem typowego UBEKA który takim samym prawem Kalego i taką sama bronią obosieczną walczy,ponadto jesteś przeciwko Żydom,znam takich jak ty osobiście,i nikomu nie życzę spotkania z nimi,bo sa to działania skóry szytej na potrzeby wermachtu.A ja ci rozer haj hitla nie powiem.
avatar
anetullo - nie jestem przeciwko Żydom - tylko odwrotnie .
To my słyszymy o Polskich obozach itp. A historia to nam daje laur bohatera i chyba nikomu innemu . A to jest już dużo.
Jestem ostatnią osobą która stosuje prawo Kalego .
Proszę jeszcze raz przemyśleć
avatar
Nie rozumiem w takim razie Twojego stylu pisowni.
avatar
Ten kolejny już w europejskim życiu literackim wiersz "Lewą marsz" - to głos (na puszczy??) w starej jak świat dyskusji, zapoczątkowanej bynajmniej nie przez Władimira Majakowskiego (patrz jego manifest "Lewą marsz!"); to odwieczne pytanie bez trafnej uniwersalnej odpowiedzi "jak mamy - taką kupą wielką! - ZGODNIE w nogę chodzić??"

Bóg nas stworzył RÓŻNYMI na każdym poziomie naszych możliwości. Nie przez pomyłkę chyba
avatar
Walka z głupotą wewnętrzną bez oglądania się na głupotę zewnętrzną - to błąd strategiczny.

Osmoza, wolny przepływ towarów, usług, ludzi i informacji - oraz niekontrolowana dyfuzja wirusa nie tylko przez internet - to elementarne procesy w wolnej amerykance jaką jest współczesna demokracja.

Jedynym sposobem chyba byłaby wypróbowana na naszej własnej skórze Żelazna Kurtyna... a i ta do bani
avatar
Tam gdzie płótno czerwone
Tam rzeka trupów płynęła

(patrz przedostatnia strofa - cytat z pamięci)

Płótno czerwone - to żółto-czarno-czerwone płótno Niemiec, biało-czerwone płótno Japonii, biało-czerwone płótno Indonezji, biało-czerwono-zielone płótno walecznej Italii, i resztę dopowiedzcie sobie, kochani Czytelnicy, sami.

We wszystkich kulturach świata czerwień - to żywioł przelanej krwi. WSZYSTKIE ludy Ziemi Ziemi mają za sobą rzeki trupów.

Jaki jest patent Poety na zawrócenie patykiem na wodzie pisanej tej Wisły??
avatar
Nie było
I nie będzie rozliczenia
Lewą /bez prawej?/ marsz

(patrz końcówka)

Jedynie lewą nogą /i prawą ręką/ każdy swój ruch zaczynają ludzie z lateralizacją skrzyżowaną, ale są też wśród nas leworęcznienożni mańkuci, osoby bez prawej ręki & nogi i bez nóg całkiem, ludzie po najprzeróżniejszych przejściach, i pytanie,

jak JAKIM SPOSOBEM oni wszyscy mają chodzić "w nogę" jak w osławionych kolumnach marszowych??

I czy przypadkiem nie jest tak, że te defilujące w nieskończoność rzymskie kolumny marszowe nie odeszły już 2 tysiące bez mała lat temu w prehistorię?!
© 2010-2016 by Creative Media
×