Przejdź do komentarzyO płaceniu
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2016-07-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3591

O płaceniu


Pyzata Genia ze Swornychgaci

chciała, by mężuś za seks jej płacił.

Franek się zdenerwował,

potem bardzo żałował,

gdyż inni także przestali płacić.

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Doskonały limeryk! Super, Janko!

:D :D :D
avatar
Limeryk oczywiście świetny. Przy okazji poznałem kolejną ciekawą nazwę miejscowości w Polsce i mimo wszystko nie ma ona takiego pochodzenia, jak mogłoby się z pozoru wydawać. ;)
avatar
:))) Jeden z najlepszych limeryków, Janko.
Franek będzie miał nauczkę na całe życie - nic się nie rodzi z niczego. Aby mieć, wpierw trzeba włożyć. Znaczy wpierw koszty, później zyski ;)

PS. Językoznawcy mają problem z odmianą "Swornegacie". Jest ich kilka. Najczęściej stosowane są dwie: "Swornychgaci" i "Swornegaci".
Nazwa zaś pochodzi od dwóch kaszubskich wyrazów - "swora" (kręcone w warkocz korzenie sosen) stosowane do umacniania brzegów rzek i jezior ("gacenie").
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze. Hardy, też miałem wątpliwości dotyczące odmiany tej miejscowości. A że w takich sytuacjach mam zwyczaj sięgać do słowników, tym razem też tak zrobiłem. Niestety, Swornychgaci nie znalazłem. Ale znalazłem podobnie skonstruowany Białystok oraz Krasnystaw, więc na zasadzie analogii przyjąłem taką wersję odmiany. Ale o sposobie odmiany zawsze decyduje lokalny zwyczaj, który jest zazwyczaj przez Radę Języka Polskiego PAN przyjmowany jako wariant obowiązujący, chyba że jest całkowicie sprzeczny z wszelkimi regułami fleksji.
avatar
Janko, wpisz w Google zapytanie: "Jak odmieniać "Swornegacie"? i wyskoczy dość dużo linków. To pierwszy z brzegu, profesora Mirosława Bańko:
http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Swornegacie;3398.html

Nazwę tej wsi różnie zapisywano. Jeszcze gdzieś do lat 70. XX wieku nosiła nazwę "Swornigaci".
avatar
To zwykły alfons,trzeba go nazwać po "imieniu".
avatar
Anettulo, ale jakoś trzeba żyć.
avatar
To też jest prawda,jeżeli ktoś nie umie inaczej,to tak żyje.
© 2010-2016 by Creative Media
×