Przejdź do komentarzyO spadaniu
Tekst 75 z 254 ze zbioru: Najnowsze limeryki dolnośląskie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2017-03-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2863

O spadaniu


Przy zamku władcy w karaju Fatale

wyszły spod śniegu małe krasnale.

Jeden wspiął się  po fasadzie,

bowiem szefem chciał być w Radzie,

lecz z wysokości spada się dalej.

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Szkoda pana Saryusza. To był jeden z nielicznych polityków prawicowych z ludzką twarzą i głową na karku (wydawać by się mogło), mimo że do niedawna w szeregach różowej Platformy. No już go nie ma. Obawiam się, że dzięki rządom PiS po prawej stronie sceny politycznej ostanie się samo błoto. To niedobrze, bo nie będzie przeciwwagi dla lewicowych nurtów. Wielką szkodę Polsce uczynił Kaczyński, gnojąc prawicę i okładając ją wieloletnią klątwą. Lata upłyną, nim odrodzi się w Polsce konstruktywny nurt prawicowy. To ubolewania godne. Przetrącił karzeł prawą nogę na długie lata. Nasza demokracja jeszcze długo będzie dojrzewać.
avatar
Krasnale postawić w ogródach,i jak w bajce-pomogą.
avatar
Co do samego limeryku, niezbyt mi pasuje "z wysokości spada się DALEJ". Upadek jest bardziej bolesny, można dłużej spadać, ale "dalej"? Nie chwytam.
avatar
Z niskości spada się bliżej, a z wysokości - dalej :) Nie wciąż dalej i dalej (i tak w nieskończoność), bo to nie bajka, a dalej w sensie narciarsko-skoczkowym. Im wyższa rozbieżnia, tym dalej lecimy :)
avatar
Hardy, przykro mi, że nie chwytasz, czyli nie rozumiesz. Może posługuję się zbyt dużymi skrótami. Więc wyjaśniam. Jeżeli czyjeś ambicje sięgały nie tylko najbliższego otoczenia, ale wyżej i dalej, to upadek dotyczy nie tylko jego podwórka, ale również całej Polski, a może sięga nawet dalej, czyli może dotyczyć całej Europy. A może nawet sięgać dalej. Wydaje mi się to proste jak świński ogon.
avatar
Ok, Janko, teraz tak :) Nie zawsze muszę w lot chwytać myśl autora.
© 2010-2016 by Creative Media
×