Przejdź do komentarzyTylko w ciszy słyszę
Tekst 32 z 56 ze zbioru: m jak morze
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-05-16
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2138

Tylko w ciszy słyszę


W morza ciszy

Boga słyszę

W nieba ciszy

Boga słyszę

W pola ciszy

Boga słyszę

W nocy ciszy

Boga słyszę

W serca ciszy

Boga słyszę

W lasu ciszy

Boga słyszę

W głowy swojej

ciszy

Boga słyszę

Tylko w ciszy

Boga słyszę

Tylko cisza

Jego żywiołem

Jedynym?


Ustka, 15 maja 2017

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Boga?To dobrze chyba?szumi wiatr,i morze.
avatar
Dzięki wszystkim Państwu za komentarze.Tak trochę przewrotnie może powiem,że właśnie mniej do Boga przekonują mnie suche, nudne, wywody filozoficzne, a nawet nie zawsze oficjalne obrzędy. Chociaż jest jeden kościół w Polsce, w którym z niezwykłą siłą, dociera do mnie także misterium Mszy Świętej. To kościół NMP P.W. Matki Bożej, Gwiazdy Morza w Ustce, gdzie Boga czuję.Napisałem w tekście wiersza - Boga słyszę, bo słyszę tworzy rym z ciszę, a odpowiedniejsze moje odczucie, oddaje słowo - czuję.Tak, dosłownie Go w pewnych momentach czuję, choć precyzyjniej może byłoby napisać - wydaje mi się, ze Go czuję. A oponent powie - tak ci się wydaje, a ja odpowiem - to Tobie się wydaje, a ja nie mam wątpliwości, że Go słyszę. To tak, jakby w pewnych sytuacjach, a przecież przez całe życie miałem dość ambiwalentny stosunek do wiary i najwięcej moich rozmyślań, z racji skłonności do filozoficznego zastanawiania się nad tzw. sensem istnienia, które niemal nigdy nie kończą się pewnymi konkluzjami, ale nigdy, póki żyjemy, w tej sprawie - ostatecznymi - przychodziła do mnie pomoc w postaci owego słyszenia. To słyszę, jest potwierdzeniem rozmyślań, z konkluzją na namacalne, czy słyszalne Jego Istnienie.
avatar
Dzięki, bronmusie za ostrzeżenie. Jesteś impulsywny i uczciwy i tak trzymaj!Napisałem ten tekst, czując jak głębokich, wręcz metafizycznych, przeżyć, dostarcza mi wsłuchiwanie się w ciszę, w każdej postaci. Coraz bardziej lubię i staram się wnikać w głęboką filozofię ciszy,także niektórej muzyki, w porównaniu z płytkimi odczuciami, jakich dostarcza natarczywa inwazja wszelkiego hałasu, zwłaszcza politycznego, ale i konsumpcyjnego.
avatar
Bardzo ładnie napisałeś,a taki kościół to prawdziwa perełka w morzu innych kościołów.:)pozdrawiam
avatar
WIARA CZYNI CUDA,pozdrawiam:)
avatar
Czasami stajemy naprzeciw takich okoliczności, że tylko wiara potrafi wytłumaczyć zdarzenia, obrazy i zjawiska.
Bronek, ucz się komentarzowej elegancji od a200640.
Ech, Bronek... niech Ci będzie... Stefek. :)
avatar
To stan transu. Dostępny Wybrańcom: Wielkim Muzykom, Tancerzom, Poetom-Wizjonerom - i Bluesowi
avatar
Kto ma Boga w sercu, nie potrzebuje niczego więcej
avatar
Dzięki serdeczne wszystkim za tę boskà ciszę i ciepłe komentarze.
© 2010-2016 by Creative Media
×