Przejdź do komentarzyO marzącym Antonim
Tekst 239 z 254 ze zbioru: Najnowsze limeryki dolnośląskie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2017-08-16
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2941

O marzącym Antonim


Antek w stolicy wciąż kiwał głową,

marząc, by wreszcie mieć WOT gotową,

a wtedy sam zwierzchnik wojska,

nalczelnik i premier polska

mu nie podskoczą z armią rządową..

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Taa... kiedyś taki mały z wąsikiem też tworzył armię prywatną.
Janko, popraw literówki w oryginale (nalczelnik, dwukropek).
PS. Bardziej mi, jak już, pasuje "... z armią państwową".
avatar
jak zawsze znakomita szczypta humoru
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze oraz wskazanie literówki. W naczelniku jest zbędne "l", a ponadto na końcu limeryku zamiast jednej kropki postawiły mi się dwie. Pozostawiam jednak armię rządową, gdyż to ma nieco inną wymowę niż państwowa.
avatar
Janko, oczywiście, że armia "państwowa" a "rządowa" ma inny wydźwięk. Kojarzyłem jednak z wczorajszym przemówieniem prez. Dudy i szpilką do Antosia.
avatar
...jeśli chodzi o demony, to od tych współczesnych wolę słowiańskie...
avatar
W zasadzie to obaj napisaliśmy o tym samym, ale mój tekst został usunięty.

Hardy
, wczoraj o 16:39
Janko, oczywiście, że armia "państwowa" a "rządowa" ma inny wydźwięk. Kojarzyłem jednak z wczorajszym przemówieniem prez. Dudy i szpilką do Antosia.

No, właśnie nie! Prezydent zwracał się do opozycji totalnej - wyjaśnił zastępca Antosia.
avatar
Legionie, doprecyzuję - tenże zastępca Antosia oznajmiał to do uwierzenia akolitom obecnej władzy. Większość, potrafiąca słuchać i rozumować, pewnie nie mogła opanować śmiechu, słysząc to dictum o "prezydent zwracał się do totalnej opozycji".
avatar
Już przecież pisałem, że to wiceminister MON Dworczyk obwieścił tę rewelację. A z wyrazu jego twarzyczki wynikało, że bardzo w to wierzy.
© 2010-2016 by Creative Media
×