Przejdź do komentarzyWyjście z konwencji
Tekst 8 z 30 ze zbioru: Bajerrra!
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2017-12-02
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2119

WYJŚCIE Z KONWENCJI

Wiecie jak to jest z konwencją? Kot ucieka, pies goni. Policjant strzeże prawa. Zboczeniec atakuje, ofiary są przerażone. A jeśli któryś z uczestników zdarzenia odmawia pełnienia swej roli i wychodzi z niej? Cała konwencja się wali.

I tak było tym razem. Dwie licealistki idące przez park spotkały ekshibicjonistę. Ten zobaczywszy je rozchylił płaszcz pokazując  członka we wzwodzie. Błysk w oku i oczekiwanie na okrzyki przerażenia z ich strony. Że on je tym członkiem przerazi.

Nic z tego. One nie chciały zagrać swych konwencjonalnych ról ofiar. O, jaki mały, zauważyły. I zamiast być przerażone okazały zainteresowanie. Pan zakrył się płaszczem. A może pan pokazać jeszcze raz? Ekshibicjonista, kiedy już zakrył się po nieudanej akcji, odwrócił się i zaczął oddalać. Zwykle to kobiety uciekają przed takimi typkami. One ruszyły za nim. Pan był przerażony i przyspieszył kroku. Goniły go przez chwilę.

Boguśka, która mi to opowiadała, była bardzo rozbawiona  całą sytuacją.

Nie chciały grać swych konwencjonalnych ról, a konwencja nie dała się w tym przypadku poszerzyć, tylko się posypała.

[ Ta historia to Kielce, pocz. lat ’80,XX w,]

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ponoć najlepszy patent na jakąkolwiek napaść - to zagadanie "na dzień dobry" tzw. ofiary w języku np. chińskim albo suahili. Konsternacja sypie konwencję już na starcie.

A jeśli chcesz - wciąż będąc tym napadniętym - wzywać ratunku, ZAWSZE wzywaj wielkim głosem: -POMOCY! PALI SIĘ!! Na takie wołanie wszyscy na mur-beton wychylą głowy z okien - i masz tylu świadków, jak na tym świętym talerzu :)
avatar
Ciekawa historyjka i słuszna diagnoza.
Zwyczajowo nawala interpunkcja. Jest to króciutki tekst więc wymienię brakujące przecinki przed: jak to, rozchylił, pokazując (imiesłów przysłówkowy),pokazały. Zazwyczaj brakuje ich przed zdaniami podrzędnymi.
avatar
Reakcja będąca działaniem przez zaskoczenie - dobre i skuteczne :)
© 2010-2016 by Creative Media
×