Przejdź do komentarzy(P)atron (i) (S)uweren, czyli POhukiwanie i POmstowanie
Tekst 25 z 60 ze zbioru: Lime... ryki
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2018-06-25
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1538

Pewien pisarczyk z wio... Szczyny Dereń,

miał ciężką fobię na kaczy serek.

Klęskę piłkarzy

w sądzie zaskarżył

i wszędzie głosił...  winny Suweren.


  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Fobia to nie alergia. Alergię ma się na coś, a fobię przed czymś.
avatar
Arsenie, dziękuję za odwiedziny i komentarz.

Aurora, jak zwykle perfekcyjnie bezstronna, czego nie mogę jakoś pogodzić z jej antykomunistycznym wychowaniem, gdyż sam również chowałem się w podobnej atmosferze i mam zawsze jakiś stosunek do wszystkiego, ale doceniam delikatność duszy i europejską tolerancję, która wbrew wszystkiemu nakazuje poprawność polityczną i nie tylko. :)

Sarenki dosyć nieostrożnie buszują w pobliżu ambony myśliwego. Chciałyby jakoś dołożyć, ale nie mają dosyć konsekwencji, bo chrapki wilgotne i oczy… jeziorowato-modre. Otóż fobia, to również strach i niechęć. Do kogoś lub do czegoś. W tym wypadku niechęć do kaczego serka, czyli po legionowemu… uboczny produkt… mlaskaczowych przemówień.
Fobia to również aberracja umysłowa, psychiczna, a nawet tzw. bzik, czy chociażby... kuku na muniu.

A tak abstrahując, fobia, to rodzaj przypadłości umysłowej, podobnie, jak przypadłością można nazwać popularny syfilis, chlamydię, tyfus plamisty, czy drożdżówkę stringową. :)

Zatem miał ciężką przypadłość, wręcz bzika na... serek, zbijający się w kącikach... mlaskacza, czyli popularne ptasie mleczko oratorów, kłębiące się w zajadach wargowych.
Myślę, że dosyć dokładnie wyłuszczyłem problem, ale to tak już jest. Sarenki, które kierują się niechęcią, nie są w stanie rzeczowo analizować nawet prostych sytuacji. A szkoda...
Wystarczyłby zwykły słownik polskich synonimów.
© 2010-2016 by Creative Media
×