Przejdź do komentarzyŁomża?Jasne!
Tekst 2 z 5 ze zbioru: Odejście albo przejście
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-08-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1429

Łomża?Jasne!


Z doliny Narwi rzeki,

Co na wschodzie czeka,

Każdego roku wypływa

Ku nam rzeka piwa.


Z głębi wód najczyściejszych,

Spośród lasów i pól zieleni,

Biała pianka się radośnie pieni,

Wywołując uśmiechy najjaśniejsze.


Woda, słód i chmiel

I jasny od lat cel,

Zwłaszcza na letnie upały...

Piwo. Napój doskonały.



  Spis treści zbioru
Komentarze (20)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Łomżing? Na tak! :)
avatar
PS. Zwłaszcza, że w tym roku Łomża obchodzi swoje 600-lecie.
avatar
Dzięki
Gruszko za komentarz. Nie uprawiam żadnego sponsoringu, ale przyznaję się do słabosci do jasnego łomżynskiego w nadmorskie wielomiesięczne upały.
avatar
Wypróbuj niepasteryzowane. :)
avatar
Już obchodziła. W uroczystościach wzięło udział kilkudziesięciu biskupów i ponad 400 księży. Łomżing lał się strumieniami.
avatar
Dzięki Gruszko za miłą sugestię. Zdaje mi się, że już je wypróbowałem, ale chętnie, przy najbliższej okazji, powtórzę...
avatar
Legion, cała łomżyńska społeczność brała udział. :)
Ponad podziałami, wyobraź sobie. ;) Bo wciąż małe ojczyzny łączą ludzi, mimo usilnych starań, by czuć się jeno obywatelami świata, ewentualnie jeno Europy.

Tobie też polecam niepasteryzowany łomżing. Jest ekstra. :)
avatar
Łomżyńska społeczność? hehehe Bardzo ciekawe. Już ja wiem, jak wygląda ten gil, który skleja łomżyńską społeczność, heheh.
avatar
Legionie, jak na Ciebie to słaba riposta., :)
Pa, na razie czasu nie mam na takie ambitne argumenty. :)
avatar
Dobra, to daję:
łomżyńską społeczność spaja wielka tajemnica wiary - w złoto i dolary.
avatar
... A powinna Nowoczesna
Propaganda Ojromleczna. :))
No naprawdę czas na mnie. Narka :)
avatar
Oj, gdyby Podlasiaki wiedzieli, że piją niemieckie mleko..., heheh. Pewnie zaczęto by rozlewać łomżing w litrowe butelki i barwić wapnem.
avatar
https://www.wykop.pl/link/381237/polskie-mleczarnie-kupuja-mleko-od-niemcow-polskie-mleko-od-niemieckich-krow/ - Masz na myśli ten NEWS sprzed ośmiu lat? ;)))
Ech Legionie.... Co Ty pijesz/piłeś? :))))


a200640, przepraszam za te pogawędki u Ciebie, ale... już więcej nie będę.:)
Pozdrawiam
avatar
Nie przepraszaj gruszko, za coś zgoła niewinnego i zabawnego,co się wydarzyło, niejako przy okazji, że tak powiem, naszego luźnego spotkania literackiego.
avatar
Gruszka, ja mam na myśli fakty. Bieżące fakty, do których nie mogę podać linka, bo to tajemnica prezesa. Ale mogę Cię zabrać na imprezę, gdzie niemieckie mleko leje się strumieniami. Raz w roku jest ta impreza, ale mleko przez cały czas niemieckie. Wiesz, jeśli każdego dnia z jednego punktu wyjeżdża ponad 200 tirów z mlecznymi produktami, to trudno, żeby podlaskie krowy nadążyły z produkcją mleka. Przeważnie brakuje te kilkadziesiąt tysięcy litrów.

Wiesz, Gruszka, są fakty, których nawet ja, nie mogę podać do publicznej wiadomości, bo straciłbym liberalnych przyjaciół. Nasram w każde gniazdo, oprócz liberalnego.
avatar
Legionie, a co to za impra? W barze mlecznym? ;)
Na imprezach to ja nie mleko pijam. :)
A fakty, które są top sicret, można traktować w kategorii mitów, albo argument "wiem ale nie powiem". ;)

No ale dość, bo nawet wyrozumiałość Alfa zapewne ma jakieś granice. :)
avatar
Można powiedzieć, że bar mleczny, do którego zjeżdżają biskupi, ministrowie i premierzy. Reszta na priv.
avatar
Produkcja piwa w Polsce w 2018 r. wyniosła 41 mln hektolitrów,

analogicznie prognozowana produkcja mleka w tym roku MIAŁA PRZEKROCZYĆ 165,8 mln ton.

Wystarczy zamienić hektolitry na tony, dodać do tego browarnictwa polskiego roczną produkcję win prostych oraz innych spirytualiów, i będziemy mięli wyrazisty obraz naszego upojenia narodowego
avatar
Pij, braciszku, pij,
Na stare lata torba - i kij!
avatar
Dzięki wszystkim za uświetnienie swoją obecnością i wpisem, doniosłej, piwnej uroczystości, jaka się przy okazji tego wiersza, spontanicznie odbyła. ,
© 2010-2016 by Creative Media
×