Przejdź do komentarzyKuszenie
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekfilozofia
Formaproza
Data dodania2019-03-08
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1303

Kuszenie


Pamiętacie z jaką furią Jezus wywracał stragany, uderzając w porządek społeczno-prawny? To dlatego zapłacono tłumowi, żeby głosował za uwolnieniem Barabasza, a Jego ukrzyżowano zgodnie z wolą ludu. Nie pamiętacie? Ach tak... Wy, Jego pamiętacie jako baranka, który schodził z drogi, uzdrawiał i tak was ukochał, że dał się ukrzyżować.


Pamiętacie jak On strofował swoich uczniów? Ranił ich słowem, a nawet uczynkiem? Nie pamiętacie? Ach tak..., więc to czysty przypadek, że On, po zmartwychwstaniu wprzódy ukazał się Magdalenie, a nie Piotrowi?


A może On dał się ukrzyżować, żeby wam coś uzmysłowić? A może On w ten sposób chciał was czegoś nauczyć, skoro Jego słowa to było za mało? Nieprawda? Ach tak, On się położył na krzyżu za was, żeby Bóg wam odpuścił i w ten sposób zmył wasze winy: przeszłe, teraźniejsze i przyszłe.


Szatan też chciałby was uzdrawiać, ale wiecie... „Nigdzie prorok nie jest pozbawiony czci. Chyba tylko w ojczyźnie swojej, pośród bliskich swoich, w domu swoim”. Chyba, że sam siebie złoży w ofierze. Za was. Jeszcze lepiej za dzieci wasze. Chyba, że uwierzycie dla własnego zbawienia.


A po co, wy, jemu palicie ogarek? Mało żaru w nim samym? Czemu lgniecie? Czemu jego wciągacie? Czyż w skrytości nie pragniecie z nim płonąć? A co stoi na przeszkodzie, jeśli nie zabobon? Otwórzcie się zatem!

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Legionie, bardzo ciekawe i trafne rozważania. Gorzej z interpunkcją. Brakuje przecinków przed: z jaką, jak On; zbędne przecinki przed: Jego, po zmartwychwstaniu, że sam, że uwierzycie. W dwóch ostatnich przypadkach już są przecinki przed słowem poprzedzającym "chyba". Wielokrotnie już Ci błędy tego typu wskazywałem.
Ja też zacytuję: "Czasami próbujcie myśleć, a być może zdarzy się cud i zmądrzejecie".
avatar
Bardzo dobry felieton (?), przestroga (?), uzmysłowienie (?)
PS. Tak, w kilku miejscach też mi interpunkcja... ale nie jestem fachowcem od przecinków, więc nie ruszam.
avatar
Napij się melisy, Legionku, diabełku przez befaniję tolerowany -)))
avatar
Dzięki.

Odniosę się do komentarza Arsene, tak jak on się odnosi do mojego tekstu czyli ni w pięć, ni w dziewięć (a może i nie?):

"Znam twoje czyny: trud i twoją wytrwałość,
i to że złych nie możesz znieść,
i że próbie poddałeś tych, którzy zwą samych siebie apostołami, a nimi nie są,
i żeś ich znalazł kłamcami". Jan.
avatar
Wszystkie te pytania - to te najprawdziwsze margaritas ante porcos

(patrz ewangelia wg św. Mateusza 7,6)

czyli na nasze czyste perły rzucane przed wieprze ;(

Big problem z naszą wiarą taki, że jest adresowana... jakby wcale nie do nas??

W bardzo katolickim, pełnym księży, kapelanów, biskupów i kardynałów Peru powszechnie praktykuje się fetyszyzm, wróżbiarstwo, wiarę w moc ukrzyżowania każdego człowieka, dziecko to, kobieta czy stary dziadek et cetera, et cetera.

A jak to jest u nas? Ile razy konsultowałeś się z chiromantą, babką-zielarką, kręgarzem i/lub astrologiem?

Pięćdziesiąt siedem?
© 2010-2016 by Creative Media
×