Przejdź do komentarzyNa żałobników po zabitym prezydencie miasta
Tekst 95 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2019-03-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1642

Muszą minąć lata

Czem pospół  pojmie zrozumie

Wpierw musi ochłonąć

A nawet zapomnieć

Jak świece palił

Po to by

Któregoś wieczora  po latach

Ot tak przypadkiem

Ktoś wspomni czasy

Gdy kradli  worami

Jak rosły fortuny baronów

A kłamstwo w lakierkach tańczyło przed nosem


Potem wymienią i jego  w szeregu

Schodzących po schodach do piekła

I  cisza nastanie

I skończy szczera dyskusja

Bo przypomni  nagle olśniona

Jak za propagandą trąbiła

W głupocie jak w bagnie brudnym

Po uszy swe tkwiła


I spać pójdzie wcześniej

By już nie myśleć  i nie wspominać

Najlepiej zapomnieć


Wyłaczyć  światło

I zasnąć


  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Poeta jest po to również, by odważnie przypominać.
avatar
`A kłamstwo w lakierkach tańczyło przed nosem`- ten taniec zdaje się nie mieć końca.
avatar
Świat od zawsze - i na zawsze - tak ma. Pisały o tym najstarsze święte księgi "Wedy", hieroglify świątyń Karnaku, tabliczki z pismem klinowym, pisał "Stary testament", pisali runami Skandynawowie i starożytni Grecy, pisało wielkie Średniowiecze, Renesans, Oświecenie, Romantyzm, Pozytywizm, Naturalizm, Modernizm, po stronie bloku sowieckiego socrealizm, Egzystencjalizm, światowa literatura lat wojny, Postmodernizm (żeby po łebkach wymienić tylko niektóre) - i piszemy my.

CZEGO TO NAS UCZY??
avatar
Muszą minąć lata
Czem pospół pojmie zrozumie

Wpierw ochłonąć powinien
A nawet zapomnieć
Jak świece palił
Jak przeżywał i się gromadził

Po to by
Któregoś wieczora
Ppo latach
Ot tak przypadkiem
Ktoś wspomni czasy
Gdy kradli worami
Jak rosły fortuny baronów
A kłamstwo w lakierkach tańczyło przed nosem


Potem wymienią i jego w szeregu
Schodzących po schodach do piekła
I cisza nastanie
Skończy się szczera dyskusja
Przypomni czeladź olśniona
Jak za propagandą trąbiła
W głupocie jak w bagnie brudnym
Po uszy swe tkwiła


I spać pójdzie wcześniej
By już nie myśleć i nie wspominać

Wyłączyć światło
I zasnąć

Gdy zabrzmi w radiu ponownie
The Sound of Silence
Co stał się o dziwo
Hymnem łajdactwa
I ludu łatwowiernego
Ręka w odruchu bezwarunkowym
Kkanał przełączy
avatar
Dziwię się tylko dlaczego Gdańszczanie wybierali przez 20 -lat tego człowieka, a nie prawego, uczciwego z Pisu.

To tylko szczekanie kundelków, że nie mają wszystkiego.

kawałek wolnej polski jest w dużych miastach.
avatar
Tłum jest podatny i plastyczny - a media w większości jakby po niemiecku szczekały.

Pusar w tym sztuka by tak oszwabić (amber gold promował)
By tęsknili
I zalu nie mieli :-))))
avatar
Pulsar, opowiadasz totalne bzdury. Już Warszawa wybrała prawego prezydenta. W łodzi chyba, wybrali prezydenta po prawomocnym wyroku za poświadczenie nieprawdy w wyłudzeniu kredytu - w celu osiągnięcia prywatnej korzyści. Ta pani z kryminalną przeszłością (wyrok w 2008) jest już trzecią kadencję. To jest ok, Pulsar? Czy to tylko szczekanie uczciwych obywateli o odrobinę zwyczajnej uczciwości? To o co i na co mają szczekać normalni obywatele, rządzeni przez malwersantów, dorobkiewiczów i kryminalistów. Też chciałbym zarabiać ćwierć mln miesięcznie wynajmując 7 mieszkań plus pensja w magistracie, posłać dziecko do szkoły w Nowym Korku i jeszcze zebrać 10 mln od internautów, na otarcie łez po mężu, czy żonie.

Może dołóż coś do składek dla Wiśniewskiego z czerwonymi włosami, bo chce się rozwieść, ale mają z żoną 4 mln długów z nieistniejących już SKOKóW w Wołominie. Dał za ślub lodowy 3 mln, to niech teraz internauci złożą się, żeby pozwolić mu wyjść z kredytów, to sobie kupi kolejny apartament w Warszawie za 2,8 mln. Myśl nie przez pryzmat swoich politycznych sympatii, a raczej bardziej logicznie i pragmatycznie. Były Premier Marcinkiewicz zarobił 20 mln złotych, zostawił żonę z czwórką dzieci, ożenił się z młodszą od siebie o 22 lata Isabel, której zmajstrował w międzyczasie dziecko i się już z nią rozwiódł 6 lat temu i bidulka nie może jej spłacić zaległych alimentów.(120 tys.) i robi sobie zdjęcia w Biedronce w biednej wełnianej czapce na głowie, żeby wyglądać dosyć ubogo, ale fury, apartamenty i podróże na poziomie dyrektora europejskiego banku. Mam dalej szczekać? Czy może ugryźć, żeby bolało?
avatar
Kradli worami ci,
Co byli baronami,
Kradli, wywozili wozami,
Całymi wagonami,
Pociągami.
Niebo nad nami

/prawo moralne w nas/
avatar
Co możesz wiedzieć o skali malwersacji w k/raju, gdzie szczerze gada się tylko o pogodzie, piłce nożnej i lotach naszych orłów??
avatar
To prawda - złodziejstwo zostało zastąpione tępą propagandą .
A jaka była skala ? Zapewne raportu bym nie napisał ale było ciekawie - mogę podać tylko kilka jaskrawych przypadków - co stanowią dowód .
avatar
A. Odwieczna profesja złodzieja na całej Ziemi jest równie powszechna i stara jak najstarszy zawód świata.

B. Historia nie zna rządów, które miałyby czyste ręce.

C. Nie epatujmy się czymś, na co ludzkość nie ma żadnego wpływu.
avatar
To nie my mamy łapać złodzieja, a w każdym mieście prokuratura, której państwo płaci - za to łapanie - grube tysiące.
avatar
To o śmierci prezydenta Gdańska - Dla mnie ta śmierć mogła być sfingowana .
© 2010-2016 by Creative Media
×