Przejdź do komentarzyNoc Świętojańska... tym razem przed wyborami prezydenckimi
Tekst 22 z 28 ze zbioru: Niby-bajka
Autor
Gatunekfantasy / SF
Formaproza
Data dodania2020-06-21
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń792

Noc Świętojańska... tym razem przed wyborami prezydenckimi


Noc Świętojańska za nami. Nastąpiło letnie przesilenie słońca. Słońce góruje w zenicie na szerokości zwrotnika Raka i mamy już astronomiczne lato. Powoli nastaje czas wakacji, urlopów, wypoczynku.

Czy lato będzie piękne? To zależy. Ale nie tylko od Matki Natury, a przede wszystkim od nas samych… No i może trochę od pewnych mocy. Nadprzyrodzonych.


Ja na taką nadprzyrodzoną moc liczę, gdyż podczas Nocy Świętojańskiej znów udało mi się znaleźć kwiat paproci.



Znów, bo już raz znalazłam, i to w bardzo ważnym dla Polski momencie (10 lata temu), między pierwszą a drugą turą wyborów prezydenckich i w rezultacie Prezydentem Polski został Bronisław Komorowski. Tym razem Noc Świętojańska przypadła przed pierwszą turą, ale jeśli moce znów odpowiednio zadziałają, to w drugiej turze zwycięży Rafał Trzaskowski. Bo gdyby jednak Andrzej Duda, jak przepowiada znany w Polsce jasnowidz z Człuchowa, Krzysztof Jackowski, to będzie bardzo źle. I to już nie chodzi o to, że PiS będzie szaleć z radości i dalej spokojnie niszczyć Polskę, ale dlatego, że skoro ta przepowiednia jasnowidza się spełni, to trzeba brać pod uwagę, że i kolejne mogą się spełnić. A te są straszne. Wynika z nich, że Polskę i świat czeka już od lata koszmar, jakiego nikt z nas nie chciałby przeżyć. To są jego słowa. Nawet nie wspomnę jaki to koszmar... Dodam tylko, że to „coś” wg niego ma trwać przez okres 3,5 lat.


A moje odczucie jest takie, że to może mieć duży związek z przedwyborczą wizytą Andrzeja Dudy w USA u Donalda Trumpa i tegoż też konsekwencją... Jaką? Jeśli ktoś interesuje się polityką i śledzi ją na bieżąco — nietrudno mu się domyślić. Tak że lepiej by było, gdyby Andrzej Duda tym razem wyborów prezydenckich nie wygrał.



  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Myślę, że przesilenie letnie przechyli się we właściwą stronę i Polska wróci do normalności.
Za sprawą oczywiście kwiatu paproci.

Pozdrawiam.
avatar
Pulsar, ma się rozumieć, że za sprawą kwiatu paproci. ;)
Już czas, aby Polska znów była dumnym, mądrym, wolnym od nienawiści... i uśmiechniętym Krajem.
Również pozdrawiam.
avatar
Czy autorka może określić na czym polega niszczenie Polski przez PiS - bo ja nie widzę win cięższych niż popełniła PO.
A gdyby autorka nie znalazła argumentów - to wówczas powinna się zastanowić nad ewentualnością manipulacji na własnej osobie.
Nie merytoryczność lub nielogiczność a przede wszystkim akt politycznej zajadłości jest efektem propagandy czyli prania mózgu.
Choć to brzmi niezbyt kulturalnie - to takie postawy nie są rzadkością po obu stronach sceny politycznej.
Polecam teorię że szczują Polaków obce służby z przeciwnych bloków - proszę się otrząsnąć jak pies po kąpieli z tandetnego szczucia i to – o zgrozo - w czyimś imieniu w podłym celu.
avatar
OK., Rozar, żeby nie było, że Cię zlekceważyłam, tutaj też Ci odpowiem. Ale że szkoda mi czasu, odpowiem tym samym tekstem co poprzednio:

Każdy widzi, co chce, i jak chce. Ja akurat widzę to zupełnie odwrotnie... Ale wybacz, nie będę z Tobą jednak dyskutować na ten temat. Tak postanowiłam już dawno temu, zaraz na początku, kiedy przeczytałam kilka Twoich tekstów. Doszłam wtedy do wniosku, że dyskusja z Tobą jest z góry skazana na porażkę. Jesteś zatwardziały w swoich poglądach i nie ma najmniejszych nawet szans, byś cokolwiek w nich zmienił. Pozdrawiam serdecznie oraz miłego dnia życzę. :)
© 2010-2016 by Creative Media
×