Przejdź do komentarzyKompozycje z polnych kwiatów
Tekst 11 z 37 ze zbioru: Fotofantasmagorie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2020-08-14
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1029

Kompozycje z polnych kwiatów


Kwiaty polne mają w sobie wiele wdzięku i romantyzmu. Któż z nas nie widział bukiecików z nich tworzonych w przeróżnych kompozycjach? Któż z nas ich sam nie tworzył? Dzisiaj te kwiaty stają się coraz bardziej modne. Zarówno przy tworzeniu ogrodów naturalistycznych, jak i w bukieciarstwie.



Są piękne. Nie zawsze to jednak zauważamy i traktujemy je często jak chwasty. Ale gdy się im przyjrzymy, zauważymy nagle, że potrafią nas zachwycić swoim ciekawym kształtem i pięknymi barwami.



Kwiaty polne rosną same. Nikt ich nie pielęgnuje, nie podlewa. Nikt się nimi nie przejmuje, że mogą zmarnieć, zwiędnąć, a one i tak co roku odżywają i cieszą nasze oczy swoim pięknem, miło drażnią nasze nozdrza niezwykłym aromatem.

Należą do bardzo wytrzymałych gatunków. Przystosowują się do warunków klimatycznych i glebowych. Rosną dziko na łąkach, polanach, rowach, skarpach, miedzach, w polu, w lesie, gdzie bez żadnego problemu same sobie radzą nawet na bardzo ubogich glebach, ukazując swoje piękno.



Mają w sobie tyle wdzięku, tyle romantyzmu. Ich bogactwo gatunkowe jest ogromne i bardzo ciekawe. I jako że w ostatnich czasach stają się coraz bardziej modne w bukieciarstwie, dziewczęta, panny młode, w miesiącach letnich coraz częściej decydują się na bukiety ślubne skomponowane właśnie z polnych kwiatów, pięknie ułożonych i ozdobionych.



Kwiaty polne stają się modne także przy tworzeniu ogrodów naturalistycznych. Nie od dziś wiadomo, że natura jest mistrzynią w tworzeniu pięknych miejsc, pełnych harmonii, spokoju, romantycznego klimatu.

Ludzie, którzy propagują powrót do natury w swoich ogrodach, coraz częściej wykorzystują gatunki roślin rosnących dziko... Dziko, a jakże bajecznie pięknie.

 
  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Moja żona jest mistrzynią w tworzeniu tego rodzaju kompozycji. Potrafi zrobić cudo z niczego!
avatar
Też czasem przynoszę do domu bukiet polnych kwiatów i podziwiam.
avatar
Lilly, Optymisto, dziękuję za komentarze. :)
© 2010-2016 by Creative Media
×