Przejdź do komentarzyHuby i ich niezwykły urok
Tekst 91 z 140 ze zbioru: Co w przyrodzie piszczy
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2020-10-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń957

Huby i ich niezwykły urok


Huby to też grzyby. Rosną na martwym drewnie, albo na żywych drzewach, pasożytując na nich. Czym w konsekwencji doprowadzają je do zgnilizny i rozpadu. Nic więc dziwnego, że nie są lubiane przez leśników. Powodują duże straty w gospodarce leśnej. Wśród nich są jednak i takie, które od stuleci człowiek wykorzystywał. I nadal wykorzystuje. Tak czy siak, jednego im nie można odmówić — niezwykłego uroku.




  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Piękne zdjęcia. W Polsce występuje około 300 różnych gatunków tych grzybów
avatar
Huba to w moich wspomnieniach związek z krzesiwem, ogniem, książkami i ... dziecięcą wyobraźnią. Dawno temu to było, ale wyobraźnia się starzeje najwolniej. Krzemień, kawałek żelastwa i nawet się udało, ale huba musiała być wysuszona i starta. Poobijane palce były tego warte. Zarodek ognia po iskrze, która upadła gdzie trzeba, potem dmuchać, dołożyć suchych skrawków i już!!! - Przez chwilę byłem królem podwórka, a wszyscy próbowali. Dawno to było.
Jak już o tej porze roku huba, to nie wszystko, co rośnie na pniach . Po płomienicę zimową do garnka, boczniaka czy grzyby mun - u nas to uszak bzowy - można i teraz. A przy okazji spacer na powietrzu, po łęgach, nad budzącą się do życia rzeką. Pozdrawiam.
© 2010-2016 by Creative Media
×