Przejdź do komentarzyŻyją wszędzie...
Tekst 98 z 140 ze zbioru: Co w przyrodzie piszczy
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2020-11-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń835

Grzyby żyją wszędzie


Możemy je spotkać w lasach, parkach, ogrodach, także na łąkach i polach. Żyją wszędzie tam, gdzie występuje dostatecznie duża wilgotność niezbędna dla ich rozwoju. Nawet w organizmie człowieka... fuj! Ale o takich pisać nie będę.

Królestwo grzybów do dziś jest stosunkowo mało poznane. Obecnie opisanych jest ponad 100 tys. gatunków, a jak oceniają naukowcy, jest to jedynie drobna część ich ogólnej liczby, która przez naukę jeszcze nie została zbadana.

Grzyby są użyteczne, albo i nie. Jadalne, albo trujące. Ale wszystkie potrafią zachwycić swoją barwą, fakturą, kształtem… swoją niezwykłością.

Jadalnych grzybów pewnie w lesie już niewiele pozostało, za to trujących jest ciągle dużo. Ale nawet w nich jest coś, co przykuwa wzrok i budzi podziw. Są jeszcze bardziej niezwykłe. I jeszcze bardziej tajemnicze. Lepiej ich jednak nie dotykać, tylko podziwiać.


 

 

 


  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Tam gdzie pracuję, na ścianach i sufitach hal rozwijają się dumnie, bo wilgoć ( używamy w pracy pary wodnej, która pięknie się skrapla na tych powierzchniach).
A w tv widziałem informację o grzybach rosnących w Polsce, których kilo kosztuje 80 - 100 tys. złotych, one takie malutkie są i nie wyłapałem tego co z nimi się robi. Te cwaniaki rosną na owadach i innych organizmach żywych - owocnik rośnie wysysając życie z nosiciela. Do cna.
avatar
Branimir, a już myślałam, że trufle masz na myśli. Ale nie. Fuj, to co to za grzyby? Nigdy o takich nie słyszałam.
avatar
Ani to rośliny, ani to co... Grzyby. W symbiozie z glonami tworzą kolejny dziwotwór: porosty.

Rzeczywiście piękne i w Przyrodzie absolutnie N I E Z B Ę D N E
avatar
Tak, Emilio, to żadne to rośliny. Grzyby należą do świata fungi.
© 2010-2016 by Creative Media
×