Przejdź do komentarzyOstropest cieszy oko i... odtruwa zatrutych
Tekst 125 z 140 ze zbioru: Co w przyrodzie piszczy
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2021-04-27
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń561

Ostropest cieszy oko i... odtruwa zatrutych


To piękna i dobroczynna roślina. Jej lecznicze właściwości znane są od wieków. Posiada właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne, dlatego używana jest do oczyszczania organizmu z nadmiaru toksyn, a w szczególności wątroby. Wspomaga układ trawienny, a także pobudza wytwarzanie żółci i redukuje stany zapalne, mając kojący wpływ na błonę śluzową.





Ostropest ma szerokie zastosowanie. Pomaga zapobiec wielu dolegliwościom związanym właśnie z nagromadzeniem toksyn w organizmie. Dzięki niemu można obniżyć, a niekiedy nawet cofnąć uszkodzenia wątroby spowodowane niehigienicznym trybem życia: złą dietą, lekarstwami, używkami i ciągłym stresem.

Oczywiście najlepiej by było, gdyby ostropest się tylko podziwiało za jego niezwykle piękny wygląd i nigdy nie trzeba by było go zażywać do takiego, czy innego detoksu.



Kto kocha dobrych ludzi,

kto nie toleruje zła,

na życie nie narzeka,

bo zdrową wątrobę ma.






  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Rzeczywiście piękna i bardzo pożyteczna roślina (ostropest plamisty). Zajrzałem do VII tomu "Encyklopedii biologicznej", by więcej przeczytać na ten temat. I doczytałem się, że istnieje roślina o podobnej nazwie i podobnych kwiatach, lecz o innych liściach. Nie ma też właściwości leczniczych. Jest to ostrożeń.
avatar
Przypadkowo nie wpisałem ocen, więc nadrabiam to potknięcie.
avatar
Mówisz Janko, ostrożeń?... Aha, czarcie żebro. Też jest polecany jako środek odtruwający i przeciwzapalny. Także moczopędny.
Polecany jest również łysiejącym osobom, gdyż świetnie zapobiega wypadaniu włosów i pielęgnuje skórę.
Też mam dużo jego zdjęć. Może przy okazji i o nim coś napiszę i pokażę.
avatar
No czemu tylko jeden minusik? Ja chcę więcej. Zwołaj resztę, mój ty fanie... przymiotnik sobie daruję. :D
avatar
Chwilowo nie masz minusików.
avatar
Dzisiejszy dyżurny misnusowy zwołał już swoją ferajnę i teraz polecam po naszych komentarzach, skoro po tekstach nie mogą. :D
A niech się wypchają i niech minusują, aż Lotta zrobi z nimi porządek.
avatar
* polecą miało być.

Błee... tylko jeden? Dawać, dawać, nie obijać się. Tak żeby przynajmniej setka wyświetleń była na liczniku. No! :D
© 2010-2016 by Creative Media
×