Przejdź do komentarzyWara ode mnie
Tekst 95 z 105 ze zbioru: Wiersze satyryczne
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2021-05-01
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń869

Wara ode mnie


Jestem bardzo wykształcona,

Wciąż książkami obłożona.

Nic mi z butów nie wystaje,

Damą jestem... nie udaję!


Nikt się do mnie nie umywa,

Niech się lepiej nie odzywa,

Bo każdego z błotem zmieszam...

Niech się lepiej nie ośmiesza!





  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Być damą/gentleman`em oznacza mieć k l a s ę.

Tak w mowie, jak w piśmie - i w uczynkach.

Moja świętej pamięci Babcia Julianna tylko jeden dzień uczyła się w szkole. Mimo to była prawdziwą wielką damą (patrz mój tekst "Kiedy wszyscy wrócili z wojny japońskiej")
avatar
Emilio, byłam, czytałam wzruszyłam się...

Tak: "Być damą/gentleman`em oznacza mieć k l a s ę. Tak w mowie, jak w piśmie - i w uczynkach" — Niby to takie zrozumiałe i proste, jednak nie dla każdego.
avatar
Michalszko, świetnie. Przydałaby się dedykacja. Bardzo dobrze trafiłaś z rysunkiem, a ten pyzior jest jakby mi skądś znany.
avatar
Janko, dedykacja jest, w domyśle. ;)
avatar
Toć już jakiś czas tamu napisałem, że czasami przerażający jest rozdźwięk między wykształceniem, a klasą.
Wykształcenie to rzecz nabyta. Z klasą jest jak z inteligencją. Albo się ją ma, albo nie.
Wyuczalne mogą być maniery, ale nie klasa.
avatar
Puszczyk, i bardzo mądrze pisałeś i piszesz. Ja też pisałam. Warto o tym pisać, gdyż ciągle jest wielu naiwnych, którzy tak właśnie sądzą, że wykształcenie idzie w parze z kulturą... i potem przeżywają rozczarowanie.

Pamiętam, że w dzieciństwie, w latach szkolnych, w swej naiwności dziecięcej przez jakiś czas sama tak myślałam... Nie, inaczej, miałam nadzieję, a właściwie bardzo chciałam, żeby tak było.

Warto więc uzmysławiać naiwnym, w każdej formie, że w życiu niestety częściej jest na odwrót. Czego mamy przykład także tutaj, na Publixo.
© 2010-2016 by Creative Media
×