Przejdź do komentarzyPowrót na szczurzym grzbiecie
Tekst 71 z 83 ze zbioru: Populus dixit
Autor
Gatunekhorror / thriller
Formaproza
Data dodania2021-07-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń972

Krótkopamiętliwym:


Afera taśmowa, która pokazała, że „państwo polskie istnieje tylko teoretycznie” a interes narodowy wyparty został interesem prywatnym biznesowo-politycznych elit.


Afera Amber Gold – usilnie zamiatana pod dywan.


Afera reprywatyzacyjna.


Afera stoczniowa – czyli doprowadzenie polskich stoczni do upadku. Afera hazardowa.


Próba doprowadzenia LOT do upadłości.


Afera autostradowa, która doprowadziła polskie firmy do upadłości.


Afera stadionowa.


Afera wyciągowa.


Skok na OFE i ograbienie Polaków z połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w funduszach (153 mld zł).


Afera z KGHM.


Afera z Elewarrem.


Afera stanowiskowa - Platforma wzięła 140 tysięcy stanowisk, PSL - 60 tysięcy!


Skandal z budową gazoportu w Świnoujściu i dostawami gazu z Kataru.


Afera atomowa – Sam wybór lokalizacji trwał kilka lat, projekt budowy elektrowni atomowych pochłaniał ogromne pieniądze, które przeznaczano na tajemnicze cele. Jednym z nich jest przekazania 11 mln zł dla klubu sportowego.


Podwyższenie podatku VAT do 23 proc. Na artykuły dziecięce wzrósł drastycznie z 8 do 23 proc.


Gigantyczne zadłużenie kraju - z 530 mld zł do blisko 1 bln zł.


Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców.


Podniesienie akcyzy na paliwo.


Wprowadzenie nowego podatku paliwowego - tzw. opłaty zapasowej.


Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa).


Zmniejszenie o 1/3 zasiłku pogrzebowego.


Nałożenie na Lasy Państwowe gigantycznego haraczu - podatek od przychodu, a nie dochodu, co miało wzbogacić budżet państwa o 800 mln zł.


Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego.


Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego.


Podjęcie prac nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego.


Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej.


Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń.


Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych.


Podpisanie z Rosją fatalnej umowy gazowej, na mocy której mieliśmy najdroższy gaz w Europie.


Zatajenie raportu obnażającego nieprawidłowości ZUS.


Wyprzedaż majątku narodowego za prawie 60 mld zł – pozbywanie się spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów.


Osłabianie bezpieczeństwa i ograniczenie potencjału militarnego.


Przyjęcie ustawy o „bratniej pomocy” - tzw. ustawa 1066, pozwalająca na obecność w Polsce zagranicznych służb i funkcjonariuszy.


Prowadzenie polityki zagranicznej, która uzależniała Polskę od silnych państw i osłabiała jej suwerenność.


Kilkuletni paraliż legislacyjny w sprawie wydobywania gazu łupkowego.


Zgoda na wprowadzenie do Polski GMO.


Masowa inwigilacja obywateli.


Potężne osłabienie publicznej służby zdrowia.


Wydłużenie obowiązku pracy o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn, pomimo protestów i wniosku o referendum ws. wieku emerytalnego.


Wprowadzenie obowiązku szkolnego dla 6-latków, pomimo sprzeciwu społecznego.


Ponad 2 mln Polaków żyło w skrajnej biedzie, w tym aż 700 tys. dzieci.




  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Zob.odautorski komentarz z "pochyłą równią":

https://www.publixo.com/text/0/t/39095/title/O_prawym_guru_i_jego_powracajacej_fobii

Nawet nie "równia" a "katapulta" :-D
avatar
Powinien w szkołach być specjalny przedmiot o tych nieodległych czasach.
avatar
Po pierwsze, Bartymeuszu, to należałoby powymieniać samo belferstwo jak to w małopolskich Dobczycach znanych niegdyś z hodowli psów na smalec :]

Po drugie: Dońciowi Kaczorkowi tak łatwo już nie pójdzie, o co się m.in. postara skromna b_d_c niezależna publicystka, która i w "dobrą zmianę" nie mniej łomocze, kiedy zachodzi określona potrzeba ;-)

Serdecznie :)
avatar
Ci aktualni zasługują na większe niż ich poprzednicy zainteresowanie, byśmy kolejny raz nie byli mądrzy po szkodzie.
avatar
"Za późno. Za dużo się zmieniło. Przez siedem lat Polacy wystarczająco szeroko otworzyli oczy, by Tuskowa piana znów mogła je zamydlić. Choć jej produkcja już ruszyła pełną parą." (Marek Pyza)
avatar
Moje obawy jakie kieruję do obecnej władzy mają podwójny charakter. Są to:
-budowanie elektoratu poprzez finansowe wsparcie ogółu co w konsekwencji na dłuższą metę doprowadzi do karmienia Żmii.
- racjonalność i zyskowność naszych stosunków gospodarczych z USA i Izraelem.

PIS doszedł do władzy po przedstawieniu ogromu przekrętów jakie przedstawił po audycie ekipy PO.
Jeśli wyliczanka strat była prawdziwa to dlaczego tylko "król jednego zegarka" oglądał słońce przez siateczkę?
Nie chcę wierzyć, że złodzieje nim zabrali się do dzieła,przygotowali sobie ckliwe paragrafy i sędziów sobie podobnych.
Szanowna Befano! Pokusisz się zdefiniować Pożyteczego Idiotę?
© 2010-2016 by Creative Media
×