Przejdź do komentarzyOpis trylogii Kręte Drogi
Autor
Gatunekhistoryczne
Formaproza
Data dodania2012-02-18
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń2469

Kręte drogi.

XVII wiek. Walka Polaków z ordą tatarską. Po walce, szlachcic znajduje chłopca (5 lat). Daje na imię Michał. Wychowuje go srogo. Michał dorasta z Anną, córką szlachcica. Wywiązuje się wielka miłość. Nie mając zgody ojca uciekają. Później Anna ignoruje Michała. Odkrywa w sobie pokusę łatwego życia, z człowiekiem wyższego stanu. ( jaki los ją spotka?)Helena, córka komendanta twierdzy na wschodzie, za sprawą Anny, opuszcza klasztor. Zakochuje się w Michale. (co wyniknie z tej miłości?) Michał na życzenie Anny, odwozi Helenę do domu. Wiele dzieje się w drodze. Potem Michał wyrusza do twierdzy na wschodzie. Podczas walk z Tatarami, kozakami Chmielnickiego, Bohunem, wreszcie Szwedami, sięga zaszczytów od Jana Kazimierza. Ma stopień pułkownika. Helena jedzie do ojca. Porywa ją Ostapowicz. Wiedzie do Chana.  Toczą się walki. Michał przy boku Czarneckiego. Doradza strategię bitew. Zazdroszczą mu wielmoże. Knują intrygi. Po wielu bitwach i oswobodzeniu Krakowa, Michał dostaje tytuł kasztelana. Rusza do swego grodu na Lubelszczyznę. W karczmie wypytuje. Karczmarz zdradza. Spotyka Wojewodę Lubelskiego, córkę, konnych wojewody. Chcą go aresztować. Córka zakochuje się w Michale. Do grodu przyjeżdża Helena. Chce zostać z Michałem. (?) Wchodzą napisy końcowe. (Fragment synopsisu do filmu).

Copyright – Henryk Longin Rogowski


  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Niewiele z tego wynika. Tu przydałby się jakiś - choćby najkrótszy - fragment.
avatar
Czyli jedna wielka drętwa kicha:( Dobre pisanie (patrz tytuł zbioru) to nie świetny elementarz Falskiego - to dobre pisanie na poziomie co najmniej dobrej matury.

Wcale nie chodzi w tym tekście o historyczność czegokolwiek - w zamyśle miała to być autorecenzja, ale...

... niestety, Autor NIE MA BLADEGO POJĘCIA, jakimi prawami rządzi się ten gatunek publicystyki.

Czyli?? Kicha :(
avatar
Ten fragment synopsisu do filmu (patrz końcowe frazy) jest NIELITERACKI, a zatem jako taki już 18. lutego 2012 r. (vide data publikacji) powinien znaleźć się... gdzieś indziej?? /nie tutaj??/
avatar
Jeśli wchodzą nawet napisy końcowe (patrz finał), to mamy niezłe tutaj kino
© 2010-2016 by Creative Media
×