Przejdź do komentarzyNastępny artysta
Tekst 149 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-03-17
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń2302

Pouczał nas rytmicznie

Z żartem na wesoło

Popędzał we dwa konie

Śpiewając róbmy swoje


A potem przyszły zmiany

Go chamstwo oburzało

Więc stanął po tej stronie

Co chamstwo to wspierało


Nie pierwszy to artysta

Co zgrabne składał   słówka

Tak  śpiewał dobrze kryjąc

Że rozum ma półgłówka


  Spis treści zbioru
Komentarze (15)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Fe, nieładnie. Nie po polsku - choć po polsku.
avatar
Fakt - nieładnie .
Ale ! - mam alergię na osoby wpływu -szczególnie artystów, którzy odznaczają się niestety głupotą .
A było ich naprawdę wielu.
Wielu z nich było specjalnie faworyzowanych przez władze.
PRL wielu takich wypromował, nadając im role często zupełnie fałszywe. Także trzecia RP miała swoje autorytety. Słynny Bartoszewski.
Podobnie było z Szaflarską. Wystąpiła ona w krótkiej chyba reklamie gdzie odpowiedziała coś chamskiej lekarce.
No i cała Polska pokochała babę z czerwoną przeszłością- no i co ważne, głośno popierającą mafię PO.
Tak więc umierają nam pseudo -autorytety bez rachunku za przeszłość, a żegnają ich tłumy- wcześniej urobione w pralni mózgów.
Nie jestem zdania by artyści mieli mieć kryształowe życiorysy - jednak są sprawy , których po prostu nie da się ominąć i nadal patrzeć łaskawie na ,,kukłę"
avatar
Zamiast polemiki:

http://www.poezja-polska.pl/fusion/forum/viewthread.php?forum_id=19&thread_id=1941

:)
avatar
Na pewno nieładnie, ale prawdziwy Polak i jeszcze prawdziwszy patriota potrafi.
avatar
Z buta potraktowałem nawet Tuwima .
Niestety taka jest rzeczywistość -mocno fałszywa .
Te okoliczności uważam za szczególne i usprawiedliwiające ten wierszyk.
avatar
Tylko... czemu czekamy ze swoimi - jakżeż celnymi - opinii kopniakami, aż człowieka złożą do trumny?? Dlaczego człowiek musi najpierw umrzeć, żeby usłyszeć słowa takiej, siakiej i owakiej "prawdy" o sobie samym?
avatar
Nie jestem zbyt domyślny, ale jeżeli chodzi o Młynarskiego, to gratuluję!

Tuwim też traktował z buta, weźmy choćby "Całujcie mnie wszyscy w dupę". A nawet przepowiedział rządy Prawa i Sprawiedliwości: "
Lecz nade wszystko - słowom naszym,
Zmienionym chytrze przez krętaczy,
Jedyność przywróć i prawdziwość:
Niech prawo zawsze prawo znaczy,
A sprawiedliwość - sprawiedliwość." (fragment utworu "Modlitwa".
avatar
Właśnie - pęknie pisał - raz tak raz tak .
avatar
Dodać powinienem że nie uważam by ten człowiek był półgłówkiem -był zdolnym i szczególnym człowiekiem.
Nie znam powodów -tych zachowań które zniszczyły intelektualny wizerunek -podmiotu. - Jaki jednak by nie był to posunął się jednak zbyt daleko - co pozwala go ripostować w podobny sposób.
Odczuwam jednak dyskomfort tej sytuacji - jest to jedyna możliwa moja odpowiedz i zadość uczynienie wobec fałszu w oczy.
avatar
Rozar, mam bardzo podobny do Ciebie sposób myślenia, jeśli chodzi o tzw. artystów, pisarzy, poetów i twórców. Wiele mógłbym napisać o antypolskim, litewskim poecie, polskojęzycznym, Cześku nie-Miłoszu, który na każdym kroku starał się dołożyć "przybranej ojczyźnie", czy Szymborskiej, która wypracowała sobie w PRL przyzwoitą posadkę poetki, lub o świetnym poecie rewolucyjnym, Broniewskim, którego rozpiła komuna i zawładnęła jego poetyckim talentem. Czas odkrywa karty i wielu ulubionych przez mnie aktorów, poetów... spadło do rangi serwilistycznych szczekaczek.
Ale to były też inne czasy... ministrem rolnictwa był Lełoś Kłonica, a ministrem kultury... Lucek Motyka, dlatego kultura uprawiana była na poziomie... co posiali, to wzeszło.
Całkowicie się z Tobą zgadzam. Dzięki befamie, wpisałem na moją listę "Szyndlera*" również Annę Dymną... moją bardzo ulubioną aktorkę. Ale to już niestety przeszłość. Dla mnie podstawową wartością jest człowiek. Co myśli, co robi i kim jest, a dopiero potem... "dla panny Krysi z turnusu pierwszego... pucio, pucio".
avatar
Ależ panowie! Kiedy odkryjemy karty, okaże się, że nie istnieją okazy, którym moglibyście hołdować. Każdy się plami. Jeden mniej, drugi bardziej. Jeden świadomie, a drugi poza świadomością. Weźmy takiego Mickiewicza, który zachlał i spóźnił się na powstanie. Weźmy takiego Zelnika, który się poplamił główną rolą w obrazoburczym "Faraonie", a teraz odprawia pokutę. Za kilkadziesiąt lat nikt nie będzie pamiętał młodego Boga Ramzesa, a pokutnika jedynie, wyjącego w szopce noworocznej dla chwały nowoczesnych kapłanów i ich nowoczesnej religii opartej na zamachach.
avatar
i teoriach spiskowych!
avatar
legion, po to jest historia, żeby uczyła nas pokory i przypominała o błędach. Bez niej... nie można mówić o tożsamości... ani narodu, ani jego mieszkańców. Szkoda, że historia miewa na ogół czkawkę z pięćdziesięcioletnim opóźnieniem, a może to dzięki Internetowi dowiadujemy się teraz więcej, niż kiedyś z czterdziestotomowej encyklopedii Brockhaus`a?
avatar
Po co to gadać o narodach, kiedy wszystko się zaczyna mieszać? Polacy żenią się z Niemkami, Niemcy z Polkami, biali z czarnymi, czarni z żółtymi itd... A wielu ludzi aż się trzęsą ze strachu przed nową wieżą Babel, co? Wolą gnić w tych swoich skorupach i śnić o wrogim świecie.
avatar
Myślę że zainteresowani problemem ( niezwykłym w swej powszechności) próbują znaleźć odpowiedni stosunek . To co wypracują będzie wzorcem dla potomnym.
Sir - wszystko się zgadza jednak nie przeprosili nie mieli skruchy nie rozumieli ?
To ich degraduje jako hołotę - choć uzdolnioną .
Dodam tylko że jestem raz bardziej raz mniej przeciw .

Polecam swój wiersz - piosenkę ,, Dopasowani literaci " -
© 2010-2016 by Creative Media
×