Przejdź do komentarzyUcha nadstawiajcie
Tekst 238 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2022-04-23
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń732

Ucha nadstawiajcie


Dnia 17.04. 22 w wieku 72 lat,  zmarł doktor Zbigniew Hałat.

Wiceminister zdrowia w latach 1991-1993, były szef Głównego Inspektoratu Sanitarnego

To nieodżałowana strata, bo jako jeden z nielicznych  bronił honoru lekarzy.

Doskonale tłumaczył niuanse pandemii, wytykał kłamstwa negował ogólną narrację.

Podważał potrzebę powszechnego szczepienia jak i jakość podawanych szczepionek.

Bez wątpienia był dobrym mówcą, analitykiem i praktykiem.

Strona rządowa nigdy nie odpowiedziała na jego argumenty, nigdy też nie podjęto próby weryfikacji rządowej wersji pandemii pomimo silnych argumentów doktora Hałata.

Zapewne też nie będzie analizy tamtych wydarzeń, przytaczania faktycznych statystyk, porównań z innymi państwami, fenomenu zdrowia niezaszczepionego narodu Ukraińskiego lub Białoruskiego.

Nie będzie raportów!

Wspomnieć należy o pełnej bojaźni czyli uległej postawie większości lekarzy, prawników, urzędników, straży miejskiej, personelu medycznego, nauczycieli itp. Zawody te mają, albo powinny mieć fundament naukowy, badawczy i logiczny. Niestety, ale tak nie było. Wielu lekarzy bez najmniejszej refleksji poddało się przerażającym zaleceniom, pozostawiając swych pacjentów na pastwę bezdusznych dyrektyw izolacji.

Jaki jest rachunek strat ?

Doprawdy nie chce mi się podliczać i wytykać nawet tych najjaskrawszych błędów. Czuję się słaby wobec tego walca propagandy oraz postawy większości społeczeństwa. W ten sposób bym oskarżał zbyt wielu i chyba rzucał wyzwanie światu. A taki świat po prostu mnie dusi.

Dodam, że sam byłem chory na covida i leżałem w szpitalu na zapalenie płuc. Zostałem jak i pozostali trzej pacjenci, wyleczony w ciągu trzech- czterech dni. Antybiotyk był! I nazywa się Biotrakson. Jak wychodziłem na oddziale zostało dwóch pacjentów z problemami płuc w stanie ,,optymistycznym” Był to przełom września i października 2021 roku. Szpital odpowiadał za co najmniej milionową populację regionu.

Chciałbym doczekać się fachowej analizy- raportu tamtych wydarzeń - czy jest możliwy ?.

Chcę też pochylić czoła przed tymi niepokornymi, co na stojąco i otwarcie wytykali nieścisłości tamtego czasu.

W tym i Doktorowi Zbigniewowi Hałatowi – cześć jego pamięci.


  Spis treści zbioru
Komentarze (30)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Przy okazji katolicki dziewicolog i miłośnik nastolatek.
avatar
Ucha nadstawiajcie
Uchem strzyżcie
Wy z listy
I wy na liście

Retoryka eskalacji zagrożenia, niepewności i strachu w aurze zbliżającej się apokalipsy na całym świecie wszędzie ma bardzo wdzięcznych odbiorców.

Bazując na własnych najniższych instynktach wystrachanego zająca w kapuście, kochamy thrillery i horrory na zabój! A już jak takie gadki "prorocze" płyną z natchnionych ust samego wiceministra,

choćby był tylko zwykłym lekarzem i nie miał żadnego tytułu naukowego...

Pan z wami!
avatar
Jak to możliwe, że znany ze straszliwego wodolejstwa zwykły Kowalski zostaje u nas ministrem??

Jedyne broszury, jakie napisał bohater tego nekrologu, to

"Woda"

oraz

"Woda dla ciebie"
avatar
W tle tekstu wybrzmiewa mroczne pytanie, jakie skutki rodzi system, który promuje brak kompetencji i permanentny odlot do Krainy Oz??
avatar
Można jakiś link do wspomnianych dziewic i nastolatek :-)

Ludzi którzy mówili podobnie jest na świecie dość dużo. W tym i właściciele klinik, uznani lekarze, naukowcy.
Argumenty które przytaczają dosłownie koszą narrację rządową. Jeszcze raz .... one nie polemizują one obracają w gruz oficjalną wersję.
Argumenty ministra Niedzielskiego są wręcz żenujące przy retoryce i analizie dr. Horbana.
Trzeba otwarcie przyznać że Polska jak i wiele innych krajów, choć nie wszystkie przyjęła bezkrytycznie zalecenia WHO z całym tym gównem w postaci testów i bezsensownych szczepionek.
A WHO ? - To dopiero bagno - z poważnymi zarzutami. Więc co tam jakieś dziewictwo... :-) Ale proszę o link .
avatar
Już znalazłem ... nie widzę nic złego w tym by promować dziewictwo do ślubu lub zachować je jedynie dla jednego wybranka.
Lepiej promować rozwiązłość ?
I czy nie jest lepiej jak żona nie ma rozwiązłej przeszłości ?
Ta działalność to tylko pozytyw i to znaczny oraz oczywisty.
Ale przeciwnicy chcą znaleźć choćby drzazgę nie widząc terrorystycznej oraz komunistycznej przeszłości szefa WHO.
Widać wyraźnie kto tu jest kim .
Doprawdy dziwię się ci Leo.
avatar
Jeśli chodzi o mnie, masz oczywiście prawo się dziwić. Z kolei mnie dziwi, że siedemdziesięciojednolatek, który z ukrycia robi fotki przebierającym się nastolatkom, tworzy z nich pokaźną kolekcję i upublicznia, ciebie NIE DZIWI.
Kariera doktora Hałata jako ministra zapisała się tym, że dobrał sobie na współpracownicę panią inżynier chemii i wspólnie zwolnili z pracy 114 epidemiologów, otaczając się podobnymi sobie antyszczepionkowymi oszołomami. Obsadzenie w Krajowym Biurze Koordynacyjnym do Spraw AIDS inżyniera metalurgii to kolejny dowód jego "kompetencji". Oczywiście, w szczepionkach jest grafen. Szkoda, że pan doktor już nie przeczyta i do niego nie dotrze, co to jest grafen.
avatar
Chciałeś link. Rozumiem, że nie potrafisz znaleźć. Proszę, nawet kilka. Żaden z nich nie prowadzi do "Gazety Polskiej" i im podobnych.
https://wiadomosci.wp.pl/guru-antyszczepionkowcow-zdemaskowany-71-latek-ma-strony-o-mlodych-dziewicach-6725613548272480a
https://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,guru-antyszczepionkowcow-fotografuje-dziewice--to-byl-kiedys-niezly-lekarz,artykul,30960450.html
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/2149034,1,to-byl-kiedys-niezly-lekarz-nie-wierzy-w-szczepienia-moze-stracic-prace.read
avatar
Wg historii na świecie do usuwania niewygodnych wrogów były trzy metody: ośmieszenie, zniesławienie, nagły wypadek. Obserwujemy obecnie drugi etap. To nie wirus jest groźny lecz ideologia wokół niego i te dziwne szczepienia. Ten powolny przymus szczepień na świecie mimo wiedzy że nie działają i mimo kłopotów zdrowotnych jakie sprawiają. Ten artykuł tylko mnie utwierdza że Hałat i wielu innych lekarzy na świecie, od dawna mają rację i ostrzegają słusznie przed tymi szczepieniami. Widzę po połowie znajomych co się dzieje. Ja uciekam od tych szczepień na kataro grypę jak najdalej. Zbyt dużo kontrowersji i NOPów wokół.
avatar
Ja się nie zaszczepiłam i przeszłam to (już nie wiem co) jak lekką grypę ,nie mam też żadnych powikłań ,chociaż nie jestem młodą osobą.Mąż się zaszczepił trzema szczepionkami i przechodził to znacznie ciężej niż ja i po co mu były te szczepionki?
avatar
Teraz leo planują czwartą , ustaw się w kolejce :)
avatar
Pokój jego duszy.
To był jeden z najodważniejszych ludziw Polsce, lekarz z powołania, pełniący kiedyś ważne funkcje w rządzie. Dlatego dziwi mnie, że nie nagłośniono, ani, w jaki sposób zmarł, ani nie poinformowano o dacie pogrzebu.
Odnosząc się do tego czy dziewicolog czy nie, odpowiem krótko, że nie za to go cenimy.
Posiadał na swoim koncie wiele zasług i o tym trzeba napisać.
avatar
Leo - nadal nie widzę nic złego - owe zdjęcia nie pokazują niczego niestosownego a dziewczyny są tyłem.
Zdjęcie pasuje do akcji chronienia dziewictwa - Co w tym złego ? Odwrotnie właśnie - to chwalebne i niesie wiele korzyści.
Leo - to klasyczna próba zniesławienia. Przypomina mi to film Wyborczej o Rydzyku gdzie w ponurej atmosferze możemy skonstruować jeden zarzut - Rydzyk nie chciał kupić organków dla bodajże bratanka .
Noo bzdury.
Adela w sposób oczywisty to ujęła: do usuwania wrogów są trzy sposoby.........
Dla mnie jest tym który poświęcił się dla ludzkości i być może zapłacił za to życiem .
avatar
Adelo w szpitalu gdzie leżałem też były osoby zaszczepione .
Też znam wiele przypadków ciężkiego przechodzenia szczepienia oraz śmierci.
Zgadzam się z Tobą w pełni .
Borbolenthina - Masz rację - zapewne niewielu z nas rozumie jak wielkiego i ważnego człowieka straciliśmy.
Z dnia na dzień zaczynamy dopiero zdawać sprawę i podliczać zasługi.
Mam nadzieję że filmy z nim nie będą usuwane z mediów .
avatar
"Oczywiście, w szczepionkach jest grafen. Szkoda, że pan doktor już nie przeczyta i do niego nie dotrze, co to jest grafen."
Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców w Chinach pokazują, że ekspozycja na grafen może prowadzić do osadzania się nanocząsteczek w płucach, wątrobie i śledzionie. Wynikiem tego mogą być przewlekłe choroby, w tym zwłóknienie płuc.

Niemniej jednak, autorzy wielu prac naukowych dotyczących potencjalnej toksyczności tlenku grafenu dość zgodnie oceniają, że potrzebne są dalsze, pogłębione badania w tej sprawie, gdyż to, co dziś wiemy wciąż jeszcze jest niewystarczające.
avatar
Co do grafenu i wykryciu jego cząsteczek w szczepionkach, można śmiało powiedzieć że to szaleństwo a wręcz potencjalne morderstwo.
Nowo wykryty związek wtłaczać do organizmu ?
Nic nie jest bez skutku - wszystko ma wpływ .
Tu zaś mamy eksperyment szaleńca na ogromnej populacji - A zobaczymy co będzie.... a może nic ?
To co się stało przekracza moje wyobrażenie i łamie wszystkie standardy.
Że takie coś mogło się wydarzyć ?
Szaleństwo !!!
Tym bardziej że nic nie dawały - nic a nic .
A co dadzą w przyszłości ?
Szaleństwo i makabra .
avatar
Robert O. Young, autor publikacji o rzekomej obecności pochodnych grafenu w szczepionkach jest oszustem, wcześniej karanym za udawanie lekarza i podejmowanie terapii sprzecznych z nauką. Metoda wykrywania pochodnych grafenu, na którą się powołał NIE SŁUŻY DO WYKRYWANIA GRAFENU. Ale nic to, znalazł także aluminium, bizmut, tytan, wanad, żelazo, chrom, sód, miedź, krzem, a nawet stal nierdzewna i pasożyt – świdrowiec amerykański.
Uważajcie ma morgelony. Dalsza dyskusja nie ma sensu.
avatar
Było głośno o grafenie w szczepionkach i nikt nie zaprzeczał.
Z tego co wiem to Anglicy wykryli a badanie zostało potwierdzone w Niemczech, a ten zo potwierdził dziwnie zmarł.
Ważne że nikt nie dementował a dopiero po czasie zaczęto opiniować.
Takie okoliczności wiele mówią.
Nieprawdopodobna sytuacja - tak jakby europejskie laboratoria nigdy nie badały tego specyfiku ?
Denenti - powinno być na drugi dzień !
avatar
Nie tylko Young. Dr Jane Ruby wypowiadała się, między innymi, na ten temat, informując, że są dostępne publikacje na ten temat. Hiszpańscy naukowcy twierdzą, że 98 do 99 proc zawartości fiolki ze szczepionką to tlenek grafenu”.
Uważam, że gdyby szczepionki zostały dokładnie przebadane, nie byłoby miejsca na takie wypowiedzi.
avatar
Analizując trzeba zaznaczyć że nie było zdementowania informacji o grafenie przez rządowe instytucje .
Sprawę określono jako fejk i już .
W takich sprawach występuje minister ZDROWIA albo jego pełnomocnik i wypowiada się w sposób zdecydowany opierając się na badaniach podając źródła.
Nic takiego nie było co jest jednoznaczne Z:- GRAFEN BYŁ W SZCZEPIONKACH !
avatar
Nie ma oficjalnego stanowiska, bo nikt tego dokładnie nie zbadał.Podważa się jedynie inne opinie na ten temat.
avatar
Czy ktoś z szan. Dyskutantów jest ekspertem od mikrobiologii?

Nie?

To zostawmy epidemiologię epidemiologom, księżom naukę pacierza, kucharzom ich garnki etc., etc. i

NIE WYPOWIADAJMY SIĘ NA TEMAT PARTYTURY, SKORO NIE JESTEŚMY NI MUZYKOLOGAMI, NI DYRYGENTAMI, NI CZŁONKAMI CHÓRU
avatar
Defetyzm, sianie niepokoju i mącenie /ludziom w głowach/ w czasach tak nieprzewidywalnych jak te obecne - to doskonała woda na młyn, który w końcu wszystkich nas zmiele,

jeśli nie zewrzemy wszystkich naszych szyków, by odeprzeć nadciągające zło:

- dwucyfrową inflację;
- zakręcone kurki rosyjskiego gazu;
- ogon publicznego i indywidualnego zadłużenia;
- powszechny marny stan zdrowia /także psychicznego/ Polaków;
- powszechne pijaństwo;
- lawinowe starzenie się społeczeństwa;
- dzikie wysypiska /gdzie nie spojrzeć!/;
- ocieplenie klimatu /w G. pojawiły się zimujące u nas ciepłolubne modliszki/;
- coraz powszechniejsze samotne rodzicielstwo /co 5. rodzina to samotna matka z wianuszkiem dzieci/;
- zapchane po sufit więzienia


i resztę może szan. Państwo już sami dośpiewają
avatar
Emilio - nikt nie wypowiada się zamiast epidemiologów - najwyżej ich przytaczamy - lub co w tym wypadku najważniejsze !- Brak dementi przez oficjeli - co dziwi i stawia władze w świetle negatywnym - albo nie panują i nie kontrolują szczepień albo świadomie w tym uczestniczą ograniczając informacje - To poważny zarzut !

Z plagami które dotknęły Polskę się zgadzam część z nich to też wina władz.
Jest zbyt dużo niejasności, dylematów, rozbieżnych zdań i propagandy oraz jawnego cynicznego kłamstwa by odsunąć to od siebie i nie zadawać pytań.

Emilio - czy zwróciłaś uwagę o co postulujesz ?
Przekonujesz nas ! Byśmy przestali się zastanawiać :-))
To postawa znamienna w różnych okresach historii.
Sam chyba dwukrotnie już ją słyszałem lata 80-90 i po smoleńsku a teraz Ty droga Emilio - powinniśmy dodać czasy po wojnie i wydarzenia podczas obalenia Gomółki :-)

Borbolenthina,- doskonale ujęta synteza zjawiska. Podobnie jak z św. pamięci Horbanem - nikt z nim nie dyskutował lub podważał publicznie argumentów. Jedynie na co było ich stać to pokrętne paszkwile negujące jego osobę (którym to naiwnie uległ Leo ) ........ tu się w język ugryzłem ...... bo nie wiemy czy tylko te paszkwile ... póki nie znamy przyczyn śmierci, należy brać pod uwagę że mogło ich stać na znacznie więcej.
avatar
Proszę bardzo! Zastanawiajmy się nad wszystkim każdego dnia!

Nad czym się jednak chcesz /do świętej Anieli!/ zastanawiać, jeśli poza podszytymi strachem mętnymi fejkami, złotoustymi domniemaniami odlecianego guru ii wiecznymi podejrzeniami nie masz ż a d n y c h danych??

Jeżeli będziemy tak do wszystkiego podchodzić, po co wsiadasz do samolotu, skoro nie ty jesteś jego pilotem?!

Nie siejmy paniki. Ludzie wystarczająco są dobici tym, CO JEST!

"Mądrej głowie dość dwie słowie", więc nie będę tego wałkować do jutra. Wypowiedziałam się wystarczająco obszernie
avatar
Absolutnie nie masz racji.
To tak jakby przed drugą wojną światową, ludzie mieli nie przewidywać przyszłości.
Mamy całą masę danych , ogrom nieścisłości oraz pełno kłamstwa ze strony rządu i nie tylko.
Mamy myśleć, podejrzewać i oceniać to nasz obowiązek.
Oczywiście można przyłączyć i utożsamić się np. z meduzami :-)
Mamy wolny wybór .
A tekst był dla przypomnienia o doktorze Horbanie który z nieznanych powodów odszedł z tego świata a rodzina nabrała wody w usta . Wymowna cisza - nieprawdaż ?
Takich zgonów w niedalekiej [przeszłości było mnóstwo.
Będąc człowiekiem i mając zaszczyt być spadkobiercą człowieczeństwa - nie mam prawa odwrócić się plecami.
To chyba oczywiste.
Choć nic nie mogę to jednak chcę być świadomy, chociażby tego że nie wiem- nie rozumiem . Ważne że dostrzegam i nie uchodzi mojej uwadze śmierć człowieka który stanął po stronie ludzi jak Prometeusz.
Wstyd Emilio !
avatar
https://www.facebook.com/watch/?v=511028234072235&aggr_v_ids[0]=511028234072235&notif_id=1651091795323758&notif_t=watch_follower_video&ref=notif
avatar
Portal nasz jest portalem LITERACKIM, co oznacza, że komentarze dotykają nie prywatnych, znanych z imienia i nazwiska ludzi, a

t e m a t ó w,

a jeśli pojawiają się na nim jakieś linki, to są to odsyłacze

... hmmm... literackie??

Wstydź się Emilio, wstydź!
Ja ciebie wskażę boskim palcem,
I się przed tobą zamkną wszelkie drzwi,
Boś głupim, podłym jest padalcem!
avatar
POWTARZAM DO ZNUDZENIA krytycznoliterackie elementaria:

- zostawiamy Bogu ducha winnego autora w świętym spokoju /dzisiaj gwarantowanym mu także konstytucją UE/;

- dyskutujemy w y ł ą c z n i e na tematy określone granicami tekstu;

- jak synoptyk o pogodzie, położnik o ciąży, kolejarz o rozkładzie pociągów, żołnierz o okopach, architekt o fundamentach /etc., etc./ tak my tutaj o czymkolwiek wypowiadamy się kompetentnie jedynie w oparciu o powszechnie dostępną encyklopedyczną wiedzę;

- nie wskazujemy winnych /bo publixo to nie prokuratura/

________________________

UWAGA:

Wszystko, co tu napisałam, NIE JEST moją prywatną polemiką z Autorem /od tego mamy przecież wewnętrzną pocztę/

a komentarzami adresowanymi do szan. CZY-TEL-NI-KA.

Odróżniamy O B A te podmioty
avatar
Niepodobna oddzielić wartości literackich od wartościami moralnych.
Dlatego tekst i polemika zostały popełnione .
© 2010-2016 by Creative Media
×