Przejdź do komentarzyO Franku i głowie
Tekst 86 z 255 ze zbioru: Najnowszy zbiór limeryków
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2024-01-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń143

O Franku i głowie


Stwierdził pryszczaty Franek pod Wschową,

że nasz prezydent jest państwa głową,

lecz tragiczna rzecz się stała,

głowa mu się zapodziała,

więc teraz musi zamówić nową.

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jeśli wymieni na nową, to z odrzutów produkcyjnych. Na dobre go nie stać.

PS. Dla precyzji - Prezydent RP nie jest "głową państwa" (jak sie często popularnie określa), tylko "najwyższym przedstawicielem RP" (art. 126 Konstytucji RP). "Przedstawiciel" to nie to samo co "głowa". Najkrócej wyjaśniając - głowa jest "nad wszystkimi", niepodlegająca prawom, o nieograniczonej władzy (odpowiednik króla w monarchii absolutnej, jakim był np. Ludwik XIV we Francji, "państwo to ja"). Natomiast "najwyższy przedstawiciel" to odpowiednik króla w monarchii parlamentarnej, ograniczony prawem uchwalanym porzez parlament (jak królowie elekcyjni w I Rzeczpospolitej).
avatar
Wybrany w 2015 r. zaledwie przez trzydzieści pięć procent głosujących Polaków Duda n8e jest reprezentantem narodu, który przecież w 65% na niego nie głosował. W 2019 r. jego szanse sporo wzrosły - aż do 44% - tylko glatego, że Trzaskowski, Hołownia i Bosak wyglądali przy nim... jak małoletnie dzieci.
avatar
Hardy i Belino, bardzo dziękuję. I całe szczęście, ze nie jest głową, choć się tak potocznie mawiało, gdyż szyja nad nim dominowała.
avatar
Janko - tak, szyja tą "główką" kręciła... i nadal kręci.
avatar
Parlamentarzysta pisowski wyłożył, że prezydent ma prawo do ułaskawienia na etapie postępowania przygotowawczego i jest to prawo monarsze. Pan prezydent oczywiście nie jest monarchą, ani w Polsce nie panuje monarchia, ale głowa państwa ma prawo monarsze.

Wobec tego proponuję nałożyć prezydentowi tekturową koronę na głowę i dopóki będzie ją nosił, wstrzymać wykonanie wyroku.
avatar
Legionie, bardzo dziękuję. A koronę już skleiłem i pomalowałem złotolem. Teraz schnie.
© 2010-2016 by Creative Media
×