Przejdź do komentarzya gdybym miłości nie miał
Tekst 24 z 255 ze zbioru: stopniowo
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2013-01-31
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3056

nieproszona noc jak prośba

w każdym niewypowiedzianym słowie


ile dałbym aby zobaczyć

swój cień zaplątany w twoje myśli


wargi jak wygasłe ognisko

tętnice pełne lodu

oczy o surowych brzegach


jak dwa księżyce

wyglądające w morze

bez skargi

  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Oczy wyglądające w morze jak dwa księżyce- bardzo trafne określenie.Pozdrawiam.
avatar
przeczytaj Wrzosie a propos wyglądania komentarz Azi...a księżyce skoro się nie skarżą to nie są gadatliwe,nieprawdaż, mogłyby się skarżyć gdy ktoś przeczyta np, bez zrozumienia :)
avatar
A ja też mam podobne problemy co wrzos.
Całość jest urocza, chwyta za serce. Jednak te księżyce - no cóż, gdyby się tylko przeglądały w morzu, to może byłoby za zwyczajnie? ;)
Bardzo mi się podobają wersy "ile dałbym aby zobaczyć swój cień zaplątany w twoje myśli".
Następne wersy dają obraz pewnego spustoszenia - wygasłe ognisko, tętnice pełne lodu. Smutno.
avatar
ok mogą być przeglądające się w... sens jest podobny a brzmi lepiej :)
avatar
Wrażliwość i Siła. Pięknie piszesz o uczuciach, a z avatara wyglądasz na maczo. To może być dobrze przemyślana kampania marketingowa. Czemu bojkotujesz interpunkcję? Ja mam z nią wielki problem, ale mimo wszystko stawiam te przecinki i kropki. Muszę chyba dopaść jakieś dzieło naukowe o zasadach interpunkcji w poezji. Pozdrawiam.
avatar
Wrzosie Twoja ocena i zdanie ale nie traktuj mnie protekcjonalnie ,za komentarz dziękuje nadal się uczymy :)
avatar
zostaw to wyglądanie etc...komentarz wyżej zmieniłem na ...przeglądające się w morzu..,zmieniłbym cały wiersz ale tutaj edycji nie ma :(
avatar
Wiersz piękny, pełen emocji i nadziei. A że wywołał taką dyskusję, to dopełnia jego wartości. Może to wyglądanie nie jest najszczęśliwsze, ale nikt nie wystawił oceny niższej niż bardzo dobrej.
avatar
Podtrzymuję swoją opinię odnośnie trafności użytych skojarzeń. Proponuje także nie posługiwać się w dyskusji cytatami z innych autorów , bo dyskusja może nieoczekiwanie zanurzyć się w terenach bagiennych.
A tak na marginesie... pyski mają zwierzęta , ludzie, a nawet niektóre przedmioty. Pozdrawiam.
avatar
Agape - jedyne, co nas tutaj jeszcze trzyma.
avatar
Tytuł jest nawiązaniem wprost do Biblijnego "Hymnu o Miłości" z "1. listu św. Pawła do Koryntian",

którego znany fragment w oryginale brzmi:

"Gdybym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał, byłbym jako miedź brzęcząca /groszaki z miedzi, pieniądze/, albo cymbał brzmiący."

Co w obiegowym języku znaczy "nie mieć miłości"? Nie mieć partnera? /co jest dzisiaj powszechnym znakiem naszych czasów, i rozwody bierzemy już nieledwie co tydzień??/

A może tu chodzi o dużo pojemniejsze znaczenie "nie mieć serca", "być z kamienia"? /z miedzi? z drewna?/ "być /jak Szatan/ niezdolnym do miłości"?

Piękna liryka miłosna najwyższej próby
© 2010-2016 by Creative Media
×