Przejdź do komentarzyPrzemyślenia
Tekst 1 z 7 ze zbioru: Myśli zapisane
Autor
Gatunekproza poetycka
Formaproza
Data dodania2013-11-27
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1897

Znalezliśmy się na tej Planecie nie bez przyczyny. Każdego ranka budzi nas świt. Pełni emocji, inspiracji. Gotowi by stawić czola temu co przyniesie nowy dzień.

Zastanawiałeś się kiedyś kochany Przyjacielu czym byłoby życie bez tego wszystkiego co nas spotyka? Bez uczuć, bez drobnego, najmniejszego istnienia? To właśnie tu dążymy do celu, tu plany stają sie rzeczywiste.

Otaczająca nas przestrzeń bez ludzkiego istnienia, wciąż będzie budzona promiennym porankiem. Zwolnij, odetchnij, poczuj Jej tętno. Wsłuchaj się w szepty, Ona wciąż ma nadzieję. Wzywa, prosi o ludzki szacunek.

Przyjacielu mój, odnalezć Cię po wiekach mej Duszy wedrówki jest cenne. Odnalezć Cię w Labiryncie Wszechświata było ogromnym wyzwaniem. Dotrzeć do celu mój Przyjacielu było ulgą dla Duszy mej, lecz kochany co sie okazuje? Często jest lepiej błądzić, bo jeśli przyjaciel zapomni o twoim istnieniu. Żyjesz dalej w złudzeniu o swym szczerym przyjacielu.

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Znowu tekst trochę niedopracowany. Najbardziej szwankuje interpunkcja. Brakuje przecinków przed: by, co, czym , w nas. Ponadto dwukrotnie wtrącenie "mój Przyjacielu" nie zostało wydzielone przecinkami. Zbędny jest przecinek przed "wciąż".
Razi mnie przestawny szyk: "po wiekach mej duszy wędrówki". Byłoby to uzasadnione, gdyby cały tekścik był w ten sposób stylizowany. Dlatego też "wędrówki" należy przenieść przed "mej". Słowa "odnaleźć, dotrzeć" (zmienić "z" na "ź") proponuję zamienić na "odnalezienie, dotarcie", gdyż wtedy zdania odzyskają swój sens. Dwa ostatnie zdania należy połączyć w jedno, oddzielając je przecinkiem. Wtedy będzie ono czytelne. W całości nie widzę tekstu literackiego. Na pewno nie jest to proza poetycka. Tym razem też nie wystawiam ocen, ale sądzę, że robię to ostatni raz.
© 2010-2016 by Creative Media
×