Przejdź do komentarzyPan Pisalski czyta gazetę
Tekst 1 z 1 ze zbioru: Pana Pisalskiego Przypadki
Autor
Gatunekbajka
Formaproza
Data dodania2013-12-07
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń2694

Pan Pisalski siedział wygodnie w fotelu, ćmiąc fajkę i cząąc dzisiejszą gazetę. Nagle za dużymi, dębowymi drzwiami rozległ się nieznośny hałas. Pan Pisalski jak strzała wyskoczył z fotela, wpadając do korytaża. Tam zastał Noska, swego psa, skamlącego żałośnie nad rozbitą lampą.  


- Coś narobił, urwisie? - zapytał z politowaniem w głosie 


- Wybacz, mi,  ale tu był kot! Założę się, że pobiegł do kuchni! - odparł pewien siebie pies 


- Kot powiadasz? Zatem chodźmy, zobaczmy, czy wciąż tu siedzi. 


Oo tak! Jestem pewien, że tam jest! 


Weszli do kuchni, a tam... żeczywiście. Biały kotek w czarne plamki siedział na lodówce liżąc łapkę. Gdy spostrzegł właściciela domu, spokojnym tonem, jakby wpadł na herbatkę, zapytał. 


- Jakiś problem? 


-Co tu robisz? - warknął Nosek 


- Oo, nie gniewajcie się za lampę, chciałem po prostu z wami zamieszkać. Wiedzcie, że zostałem wyrzucony z domu. 


- Pod jednym warunkiem! - odparł pan Pisalski 


- Słucham? 


- Nie będziesz podkradał jedzenia. 


- Ależ skąd, jestem pożądnym kotem, nie złodziejem. 


- Zatem zgoda. A co się tyczy Ciebie - zwrócił się stanowczo do psa - masz być miły wobec naszego gościa! 


- No dobrze już, będę miły - odparł z poirytowaniem Nosek.


  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jaki miły piesek! Przeważnie pieski mówią: dobry kot to martwy kot.
avatar
Witam nowego uczestnika.
Może przemyśl bardziej wyraźne zakończenie bajki? Chyba, że tak zamierzyłeś.
Natomiast znalazłem kilka błędów ortograficznych: korytaża - korytarza, żeczywiście - rzeczywiście, pożądnym - porządnym. Są też literówki: cząąc - czytając. Brak jest myślnika przed dialogiem "Oo tak", niepotrzebny przecinek w "Wybacz, mi". Brak kropek na końcu trzech zdań.
Warto, przed wysłaniem, sprawdzić jeszcze raz tekst i poprawić błędy i literówki.
Życzę powodzenia :)
© 2010-2016 by Creative Media
×