avatar
MiejscowośćPiastów
Data rejestracji2014-03-10
Ostatnia wizyta2016-12-28
Wystawionych komentarzy4
Postów na forum0
Dodanych tekstów4
O użytkowniku
Jacek Furmański (rocznik 1973). Członek „Ogólnopolskiego Klubu Poetów” i grupy poetyckiej Wars. Od początku związany z Konfraternią Poetycką Biesiada  przy MOK w Piastowie. Psycholog. Żonaty z piastowską poetką Sabiną Tykwińską. Oprócz pisania wierszy zajmuje się piosenką poetycką: gra na gitarze, śpiewa i komponuje piosenki. Ma na swoim koncie publikacje z zakresu psychologii twórczości m.in. artykuł „Temperamentalny i osobowościowy wymiar percepcji muzyki” opublikowany w książce  pt.: ”Człowiek –  muzyka –psychologia” ,Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie, 2000 r. Jest laureatem Turniejów Jednego Wiersza comiesięcznych spotkań Piastowskiej Konfraterni Poetyckiej „Biesiada”. W latach 2000 – 2002 był związany z Kołem Młodych utworzonym przy Oddziale Warszawskim ZLP, m. in. wziął udział w Happeningu Koła Młodych prezentowanym podczas warszawskich „Mironaliów” (maj 2001 r.). W lutym 2002 r., w Dzielnicowym Centrum Promocji Kultury Praga – Południe w Warszawie wraz z żoną przedstawił autorski program poetycko – muzyczny pt. „Liryczny powiew westchnień”. Kilka jego wierszy ukazało się drukiem w różnych gazetach m.in. w „Literackiej Polsce”. W roku 2003 w Serii Wydawniczej Konfraterni Poetyckiej Biesiada wydawanej przez MOK w Piastowie ukazał się jego debiutancki tomik pt.: „Co wiatr przyniesie”, do którego słowo wstępne napisał członek zarządu Oddziału Warszawskiego ZLP Zbigniew Jerzyna. W roku 2004 wziął udział w koncercie poświęconym twórczości Jacka Kaczmarskiego zorganizowanym przez Ośrodek Kultury „Arsus”. Rok później był jednym z uczestników widowiska poetycko - muzycznego „Zapiski szarej godziny” poświęconego wydarzeniom poprzedzającym stan wojenny. W roku 2009 wziął udział w I Radomskim Festiwalu Filozofii "Okna" .W roku 2010 umieścił kilka swoich wierszy w antologii „Wolny Wagon Poetycki” opublikowanej w Dalekobieżnej serii wydawniczej grupy poetyckiej WARS, a dwa lata później umieścił swoje wiersze w kolejnej antologii pt. „Sudecki Pociąg Poetycki”. W roku 2012 ukazała się płyta pt. "Pytania o sens" zawierająca autorskie kompozycje do słów znanych i mniej znanych poetów: K.K. Baczyńskiego, St. Grochowiaka, M. Lermontowa, W. Piwowarskiego, Sabiny Furmańskiej i własnych.
Wydane książki
Co wiatr przyniesie...
MOK w Piastowie, 2003
ISBN: 83-906280-3-1
Recenzję do tomiku napisał członek zarządu Oddziału Warszawskiego ZLP Zbigniew Jerzyna. /poniżej fragment wspomnianej recenzji/" W tej poezji toczy sie nieustanna walka o jasną stronę życia. Prawie każdy wiersz topasowanie sie poety z mrokiem. To mozolne zmaganie si o uzyskanie pewności, wiary, blasku miłości - i jakiejś fundamentalnej u f n o ś c i  d o  B y t u. Także umocnienia i utwierdzenia w świecie własnego Ja."
Teksty w Publixo.com
Zbiór: Co wiatr przyniesie (tomik wierszy)
TytułGatunekData dodaniaOcena
W moim domu... poezja2014-03-10
Stanąłeś przy studni... poezja2014-03-10
... i krzyczy moje ja poezja2014-03-17
Zbiór: Piosenki dla dzieci (różne)
TytułGatunekData dodaniaOcena
Ballada o Czerwonym Kapturku bajka2014-03-17
© 2010-2016 by Creative Media
×