Przejdź do komentarzyŻywoty świętych (drabble)
Tekst 3 z 30 ze zbioru: Drabble
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2016-12-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2258

- Przynieś!

- Podaj.

- Potrzymaj. Uważaj, gorące!

- Skocz dokupić...

- W tym roku mniej zrobię. Potem tyle jedzenia wyrzucamy.

- To co, że będzie smażony? W galarecie też musi być.

- Choinkę już przynieś.

- Bombki są w środkowym pawlaczu.

- Jeszcze ozdóbki. Są obok, w kartonie.

- Przystrój.

- Żarówki się nie palą?!

- Wyżej, jeszcze wyżej.

- Czubek krzywy.

- Przypilnuj.

- Zamieszaj.

- Dźwignij!

- Przestaw.

- Przesuń.

- Nie tak daleko!

- Uważaj, zarysujesz!

- Wyrzuć śmieci, wiadro pełne...

- Czy musisz ciągle do kompa siadać?!


Okres przedświąteczny to czas, kiedy mężczyźni kroczą ścieżką ku świętości.


* * *


Przed chwilą usłyszałem, że trudy przygotowania do świąt spadają wyłącznie na kobiety. No cóż, świętym zostaje się dopiero po śmierci...

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Hardy, skąd to wiedziałeś? Przecież to wypisz, wymaluj sytuacja w moim mieszkaniu. Zapomniałeś jedynie dodać, że syn cały czas rozmawiał przez skaypa w nieznanym mi języku lub oglądał filmy ściągane z Internetu, ale też jakoś obco brzmiące.
avatar
Jak to, skąd? Szepnę na ucho, tylko nie przekazuj dalej - jestem dobrym duchem ludzi, przed świętami jednocześnie przebywającym w wielu domach. Widzę, co się dzieje... iluż przyszłych świętych widziałem!
Syna też.. ale nie chciałem o tym pisać na publicznym. Zachowuję dla siebie prywatne obserwacje ;)
avatar
Nie wiem,ja nie znoszę ubierania choinki w ostatniej chwili,drzewko stoi ubrane od tygodnia a takie są czasy ,że bez cudów techniki się nie obejdzie,druga Japonia.Ręka do góry kto się cieszy;))) A języki absolutnie pochwalam,widocznie syn super inteligentny poliglota jest.
avatar
Hardy, to oczywiście żarty, choć rzeczywiście chyba w każdym domu udziela się pewna nerwowość przed świętami :) Jedno jest pewne, dobrze że mamy Waszą męską pomoc, inaczej każda pani domu siadałaby do wigilijnego stołu nieziemsko zmęczona :)
avatar
Jak ktoś chce świętować to musi się trochę pomęczyć. Poza tym w naszej patriarchalnej kulturze jak raz na jakiś czas mężczyzna da sobą podyrygować kobiecie, to tylko na dobre obojgu wyjdzie. ;)
avatar
Piórko, ale za to każdą panią domu moglibyśmy nazywać - nieziemską istotą ;)

Adk, czasem niech podyryguje, byle orkiestra odbierała właściwie machanie pałeczką ;)

Jeszcze święta, więc spokojnych życzę :)
© 2010-2016 by Creative Media
×