Przejdź do komentarzySłowotok
Tekst 6 z 7 ze zbioru: OneShot
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2017-01-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1789

– Dzisiaj w nocy mogę umrzeć – powiedziała kolejny raz.  

Znam ją w zasadzie od zawsze, była przy mnie odkąd sięgam pamięcią. W czasach szkolnych przedrzeźnialiśmy się, czasami udawaliśmy, że mówimy w tylko nam znanym języku. Pod koniec liceum zakochałem się w niej. Wiedziałem, że to ta jedyna. 

„Dzisiaj w nocy mogę umrzeć” – te słowa dudnią mi w głowie. Jest chora, to prawda, ale przecież dobrze się czuje. Zresztą powtarza ten tekst od miesiąca. Nie umrze, prawda? Nie zrobi mi tego. Tak, jestem egoistą, nie zgadzam się na pozostawienie mnie samego. Co to, to nie! Mowy nie ma!  

– Dzisiaj w nocy mogę umrzeć – znowu to powiedziała.  

Czy ona nie może po prostu zasnąć i przestać mówić takie głupoty?  

Podczas studiów często wyjeżdżaliśmy na weekendy, niekiedy zawalając sesje. Śmialiśmy się z ludzi, żartowaliśmy sobie z nich. Jej smukła figura, idealnie gładka skóra i piękne, gęste włosy fascynowały mnie, patrzyłem w nią jak w obrazek. Zawsze wyglądała zniewalająco! Gdy patrzę na nią dzisiaj, nie widzę już tych pięknych włosów, ani gładkiej skóry. Przez chorobę jej ciało wygląda, jakby postarzało się o trzydzieści lat. Jej gęste włosy zastąpiły czyjeś, peruka w kolorze blond, w której wygląda... Nie. Wygląda jak zawsze pięknie. Zawsze była i będzie piękna. Jutro zabiorę ją do teatru; kocha teatr. Kupię jej bukiet róż, zaproszę na kolację.  

– Dzisiaj w nocy mogę umrzeć. – Proszę, nie mów tego więcej, myślę.  

Dlaczego nie powiedziałem jej dzisiaj, że ją kocham? Sam nie wiem. Ale ja zawsze jej to mówię. Każdego dnia, więc dlaczego dzisiaj nie powiedziałem?  

Tydzień temu byliśmy u lekarza. Powiedział, że choroba się zatrzymała, że będzie dobrze. To dobra informacja. Cieszyliśmy się.  

Wczoraj zaplanowaliśmy tygodniowy wyjazd na Sycylię. Zawsze chciała tam pojechać, ale nigdy nie było na to czasu. Teraz jest. Wziąłem urlop i lecimy. Nie wyobrażam sobie, żeby miało jej zabraknąć. To jest tak nierealne, jak to, że UFO wyląduje na podwórku. Dzisiaj zjadła duży obiad, apetyt jej wrócił, to dobra oznaka.  

Jutro kupię róże, pójdziemy do teatru, ona kocha teatr. Czuje jej ciepło. Mówię ciche „kocham cię”, przytulam się do niej i zasypiam.  

Budzik dzwoni jak zwykle o szóstej trzydzieści. Wstaje, żeby przygotować jej kawę i śniadanie. Po kwadransie wracam do sypialni z tacą. Siadam obok niej. Wygląda tak ładnie, tak spokojnie, a na twarzy maluje się słaby uśmiech. Ujmuję jej dłoń. Jest zimna. Robi mi się gorąco.  

„Dzisiaj w nocy mogę umrzeć” – dudni coraz głośniej.  

– Ania! Anka! – krzyczę i próbuję ją obudzić. – Ania! Proszę! Ania!  

Nie reaguje. Jej ciało jest zimne. Nie żyje. Moje życie się skończyło. Wszystko przestaje dla mnie istnieć.  

„Dzisiaj w nocy mogę umrzeć”... „Dzisiaj w nocy...”

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Albo chorowała na raka albo mogła umrzeć w każdej chwili.Autor czy bohater nie wyraża się jasno,ale opiekuje się nią,i to,że mówi jej co dzień kocham jest jakąś podporą,tylko dlaczego brakuje tego słowa w strategicznym momencie?Może przekonuje o tym ją lub siebie?Może kocha tylko jej ciało?Kiedy umrze,zabraknie mu ciała?
avatar
Po śmierci kogoś bliskiego, chyba zawsze mamy uczucie,że coś mogliśmy zrobić, coś jeszcze powiedzieć.Jeśli spodziewamy się śmierci, to się staramy, ale jeśli śmierć nastąpi nagle , to potem jest bardzo źle.Wyrzuty sumienia są okropne, nieraz mocno wyolbrzymione długo nie dają spokojnie żyć.
avatar
Wiem , że cię zgorszę Anettula, ale ciało zawsze można zastąpić innym ciałem , a człowieka się nie da:)
avatar
No chyba mnie nie rozumiesz,bo ja o tym piszę.
avatar
Życie nie jest aż takie proste.I mozna mieć ciało człowiecze,które domaga się takiego samego traktowania Adelo.
avatar
Krótki, ale bardzo treściwy i emocjonalny tekst. Wartki i poprawny język. Zabrakło przecinka przed: odkąd; zbędny przecinek przed: ani gładkiej. Brakuje znaków diakrytycznych w słowach: Czuje, Wstaje. Powinno być: Czuję, Wstaję.
avatar
Ano, i tu też o śmierci mowa. Pięknie się umiera tam, gdzie nas kochają.

Stokroć gorzej jest, kiedy z tym fantem zostajesz s a m

na

s a m
© 2010-2016 by Creative Media
×