Przejdź do komentarzyCo to za demokracja?
Tekst 52 z 170 ze zbioru: wiersze okolicznościowe
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2017-01-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2368

Co to za demokracja?


Niech widzą na wschodzie i zachodzie,

do czego to w tej Polsce dochodzi!

Nie ma demokracji, gdy nie my rządzimy,

więc sejm, ba - kraj podpalimy!

I czekamy na ratunkowe łodzie...

  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Mają swój scenariusz - tylko gdzie został napisany i przez kogo ?
Ja się cieszę że prawda wychodzi na jaw.
Że KOD okazał się bandą cwaniaków i jeszcze większą frajerów. Zresztą wszystko było wiadome od początku.
avatar
Demokracja istnieje w wyniku samodzielnego wyboru własnej sytuacji",można" w wyniku rebelii więc sejm podpalić,bo takie rządy to brak demokracji.
avatar
Alfie, mnie tu nie ma ;-) Mam dość (portalowej) polityki ;-)))

Serdecznie :-D
avatar
befano,ja mam pytanie dotyczące Twojej twórczości-te tmoiki są wydane przez jakieś wydawnictwo czy tylko tak na forum albo do szuflady piszesz?
avatar
Przepraszam, Alfie, że tu odpowiadam "anettuli": jakie tomiki? Forum to forum, czyli wirtualna twórczość, którą można sobie przekopiować; tomiki [drukowane] są tomikami [mam ich wydanych 13, nie licząc rozmaitych antologii] a do szuflady piszę również ;)
avatar
Dzięki wszystkim Państwu za komentarze. Befano, ja też uważam, że na portalu literackim należałoby unikać polityki, ale ostatnio zainspirowana sytuacja, jak sądzę, prowokuje do zadawania pytań, nie tyle z zakresu polityki, lecz raczej dotyczących podstaw funkcjonowania naszej zbiorowości.
avatar
Właśnie staram się te pytania - chyba w przestrzeń - zadawać, ale co z nich wyniknie?
Będę wszak konsekwentna. Zacznę bowiem przeprowadzać paralelne analizy według wprawdzie tych samych, co obecnie, zjawisk, w innej natomiast rzeczywistości.

Bardzo serdecznie :)))
avatar
No to już wiem:)
avatar
Polityka - Polis - wspólnota - sprawy nasze - wybieramy przyszłość - oddajemy nasze losy w czyjeś ręce.

Nawet miłość nie jest tak dobrym tematem do poezji.

Makbet , Odprawa posłów Greckich ! Cała klasyka grecka a potem Angielska i nie tylko kwitnie od wielkich dzieł politycznych.

Nam głowy zniżyć przed tą dziedziną uklęknąć i hołd złożyć.

I nie bać się sprzeczać.
Choć czy to daje efekt ?
Wychodzi na to że wyciszenie emocji dla ludzi zmanipulowanych i podpuszczonych za pomocą emocji jest lepszą alternatywą na otrzeźwienie niż wyjaśnianie i argumentowanie.
Ale do licha - ile można znosić tą głupotę ,,wysoką" choćby nawet pochodziła z podłej manipulacji.
Liczę na to że doczekam się racjonalizmu i uczciwości dyskusji. Póki co to mamy zaKODowanych umysłowo - aż strach . To pożoga naszych czasów.
avatar
I o to ciągle ta nużąca szopka trwa:)
avatar
Skoro jest zaimek "MY" - to w domyśle w tyle głowy także jest jakiś zaimek "WY", prawda?

Jak południk zero dzieli świat na gorszy WSCHÓD i lepszy ZACHÓD, tak "MY" - nas wszystkich na sort lepszy... i gorszy :(

Nie ma demokracji tam, gdzie MY nie jest tożsame z WY!
avatar
Rozar! I B.D.C. To poeci dobrze reżyserowani i dobrze opłacani.
Wybacz,że u ciebie.
Ale oni mnie blokują.
Bojownicy o prawdę.
avatar
Podpalimy dzisiaj kraj nasz ukochany!
Wiwat! niech nam żyją! wszystkie nasze stany!

/porównaj także "Polonez 3. Maja"/
© 2010-2016 by Creative Media
×