Przejdź do komentarzyNowy misjonarz
Tekst 73 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2017-05-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2353

Jaki ma misję. Tak powiedział: `czuję, że mam misję, że ktoś musi w Polsce (i tutaj mam wątpliwość co do użytej samogłoski: czy to `y`, czy `e`, ponieważ słowo `przywrócić` brzmieniowo jest podobne do słowa `przewrócić`) sprawiedliwość. Jedno wiem na pewno: Jaki ma misję.


Wątpliwość polega jedynie na tym, czy jest to misja przywracania, czy przewracania. Na wrogich, bo nie państwowych portalach jak byk stoi `przewrócić`. Mamy więc następnego mocarza, który niczym Dawid staje w szranki z Goliatem. Czy zdoła go przewrócić? A jeśli tak, to cóż za gangrena wyrośnie na miejscu przewróconego olbrzyma?


Zdaje się, że misję ma także prezydent Duda, który chciałby mieć taką konstytucję, której nie będzie musiał łamać!


O, ja pierdolę! Przez ponad ćwierć wieku żyłem w błogiej nieświadomości, że prawo łamią jedynie przestępcy! O, ja pierdolę!


Mnie się niepodoba dekalog. Chciałbym, żeby był taki, którego nie będę musiał łamać! Napiszę projekt nowego i zacznę zbierać podpisy o referendum.


No nie chcę, ale muszę! Nie jestem prezydentem wszystkich Polaków, więc leję na tych, którym dekalog się podoba. Mnie się nie podoba!

  Spis treści zbioru
Komentarze (15)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Życzę powodzenia. Podpis złożę przy pierwszej sposobności. Przy okazji przypomniało mi się znane powiedzenie: Osioł Jaki jest, każdy widzi!
Komunikatywnie i bardzo poprawnie.
avatar
Że konstytucja się nie podoba, to jeszcze przed wyborami było wiadomo - w końcu miłościwie nam panujący już wtedy ją chcieli zmieniać. Jak zwykle świetny tekst, Legion!
avatar
Dziękuję. Tak, projekt pisowskiej konstytucji wisiał na stronce, ale usunęli, a nie pomyślałem żeby skopiować. Wtedy mnie tylko bawił. Poprawiają go teraz na bieżąco, jak pokażą, to się wszyscy zachłysną. Każdy na swój sposób, ale zachłyśnięcie będzie zupełne.
avatar
Też niestety nie skopiowałem - szkoda. A na zachłyśnięcia trzeba uważać - bywają śmiertelne.
avatar
A kiedy Duda złamał konstytucję?
Jaki był w PiSie, POtem u POkurczy i znowu wrócił do PiS.
Czasami tak jest, żeby wroga pokonać,
trzeba wejść w jego szeregi.
Jaki będzie efekt w reprywatyzacji?
Może nie tylko Jaki-Taki... może ktoś wreszcie trafi do pierdla.
Jaki Patryk jest... każdy widzi.
Legion, nie podoba się dekalog, to przejdź na pięć filarów islamu. Nie musisz liczyć do dziesięciu.
Zamienisz środę popielcową na Ramadan i pomodlisz się "pięcima palcyma".
avatar
Janko.. poprawnie?
Legion napisał: "Mnie się niepodoba Dekalog".
Bezbłędnie i znakomicie. Janko w różowych okularach sympatii do Legionów, czy do legionówki?
Od legionówki można czasami zaniewidzieć* haha
avatar
Treściowo i styl świetny. Mam drobne uwagi.
Moje sugestie:
*niepodoba - nie podoba (literówka?)
*powiedział: `czuję, - powiedział: "Czuję,
(do Janko - czy "No nie chcę" nie powinno być zapisane "No, nie chcę"?)
avatar
Hardy, masz rację. Tam powinien być przecinek. Chyba byłem wzywany na obiad, więc w pośpiechu przeoczyłem też "niepodoba".
avatar
"Legion, nie podoba się dekalog, to przejdź na pięć filarów islamu. Nie musisz liczyć do dziesięciu.
Zamienisz środę popielcową na Ramadan i pomodlisz się "pięcima palcyma"."

Nie rozumiem, dlaczego ja mam zamieniać dekalog na iszlam, kiedy u mnie podobizny mahometa w chlewie wiszą? I świńskim łajnem one są umazane jak żadna podobizna.
avatar
Proszę o wybaczenie, ale prywatnie uważam, że każdy iszlamski terrorysta, który pragnie zostać męczennikiem, zabierając ze sobą przypadkowe osoby w tę podróż, powinien zasiąść na palu i przebierać nóżkami, żeby inni iszlamiści mogli się z męczeństwem zapoznać, przetrawić je i zastanowić czy też pragną dogłębnej penetracji.
avatar
Po świecie bękartów Muttaliba ścigając,
nie daje im snu, jedzenia, chwili wytchnienia.
Myślą, słowem, ciałem, strachem, czynem władając,
każe w piątek stawiać pale dla przypomnienia. 44

Krwią wieprzy przed egzekucją nakazuje chrzcić,
profanując, depcząc, miażdżąc, odbierając cześć.
Z kielichów podczas uczt każe im krew wroga pić.
Heksagram Runą kreśl! Moc i treść, gdzie świecy sześć!
avatar
Napisałem to wszystko, ponieważ jestem przekonany, że jedynym lekarstwem na skrajny fanatyzm religijny jest strach fanatyków. Strach, który paraliżuje, odbiera godność i wolę działania.
avatar
Jaki?To pytanie retoryczne,ale przypomina mi Kaczyńskiego memłającego gumę do życia albo żucia,a TK nie olewać niczym,bo się to nie ziści.
avatar
Tekst trochę zakręcony:))))
avatar
Prze-/przy- wracanie nie/sprawiedliwości
zwłaszcza w czas młodości
misją jest zaszczytną,
czy to Płoty, czy też Szczytno.
© 2010-2016 by Creative Media
×