Przejdź do komentarzyZawieszka z kotkiem
Tekst 7 z 11 ze zbioru: Lustro prawdy
Autor
Gatunekromans
Formaproza
Data dodania2017-07-08
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1925

Spodnica dziewczyny przypominała spodnicę jego żony.Kremowa koronka była uroczym dopełnieniem jej manier. Przypomniał sobie,że jako młody chłopak zwracał uwagę na wyrafinowane gesty dziewcząt.Niektóre przypominały mu zaschnięte kwiaty w wazonie jego matki,niektóre szczęśliwe rosnące wśród pól, i spijające poranną rosę z szumiących traw.Gesty wyniosłe i obrazoburcze,ręce które swoją delikatnością zdobywały jego serce,zawsze ozdobione rękawiczkami przed palącym słoncem.Zapamiętał pewna dziewczynę,która uśmiechała się do niego spod rzęs tak długich,ze obawiał się,jej wzroku,który otoczony taką oprawą zniewoli go na zawsze.Spojrzał tylko w jej dekolt i ujrzał małego kotka,zawieszonego na srebrnym łańcuszku,z podwinętym ogonem.Uciekł do swojego domu, i nigdy nie wrócił w to miejsce,gdzie ją zobaczył.Obawiał,się że zakochany utonie na wieki.a był to czas kiedy mierzył się z nauką.

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Naprawde,to się zamień w kotka,a ja już Cię zawieszę na swojej szyi:)
avatar
Albo chodź swoimi drogami,jak prawdziwy kot.
avatar
Hm, szkoda, że podwinął ogon pod siebie... kotek był na pewno puszysty i z pewnością mruczał przy dotykaniu. Nauka może trochę poczekać - kotek - nie.
Swoją drogą, to musiał być duży kotek, że aż sięgał do dekoltu... ogonkiem, ma się rozumieć. :)
avatar
Kotek złoty,inkrustowany ewentualnie,może coś dopiszę,a jak złoty to może sobie ogonek podwinąć jak chce,właścicielce nie przeszkadza,ale pewnie skoro na szyi wisi to nieprzypadkowo.:)sir.
avatar
Ja też,ale wolę papugi osobiście,zwłaszcza kiedy gadają:)jednak są zbyt drogie,ok 7000 zl.:)
avatar
Anettulo, nie będę się mizdrzył, ani też ślinił, lecz powiem wprost. To piękna miniaturka. Ale nadmiar spacji lub też ich brak wprost porażają. Do tego brak wielu znaków diakrytycznych i kilka błędów interpunkcyjnych, więc minimalnie obniżam ocenę za poprawność językową.
avatar
Janko dziękuję za oceny merytoryczne,nie mniej nie odniosę się jednak do znaków,ponieważ wiem,ze piszę a w zasadzie przepisuję to,co napisałam,oddajac tekst oststacznie kiedyś do obróbki,chyba komputer sprawia,ze nie poprawiam,inaczej pisze się (pisało0kiedyś długopisem,a obecnei nie chce mi się poprawiać szczegółowo,muszę sobie przypomnieć co to są znaki diaktryczne.
avatar
Świat damsko-męskich doznań może być opisany

- w/g sentymentalnej sztampy rodem z Mniszkówny;
- w konwencji burleski;
- na wzór opowieści markiza de Sade;
- jako baśnie tysiąca dni i nocy;
- itd.;
- itd.

To wybór /odsiew, selekcja/ decyduje o tym, co jest, jak, kiedy, z kim, gdzie, po co, dlaczego - i po ile
avatar
Tutaj /w tej prozie kobiecej/ mamy klasyczną ścieżkę psychologiczną:


relacje ja - ona definiuje wyobraźnia, myśli, odczucia, pragnienia i emocje młodego zauroczonego człowieka
© 2010-2016 by Creative Media
×