Przejdź do komentarzyPapieżyca
Tekst 10 z 18 ze zbioru: Czarne Perły
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-07-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2131


Papieżyca




Ze stanu godnego ich stolicy, najmłodszy

rękaw podwija, w kroczu wybranego gmera.

Czegóż tam poszukuje? O Jezu najsłodszy!

Nie ukrywał poprzednik, może znajdzie teraz?


Cóż za wątpliwość każe, by nie ufać oczom

i pod szatami macać runa schowanego?

Czyliż to o człowieku stanowi, co skrywa

pod swym listkiem figowym niedozwolonego?


Tak widocznie być musi, skoro mimo wstydu

i obrzydzenia jest to: procedura stała.

Czyżby to tam właśnie ukrywał się zły duch,

który dręczy i męczy, kiedy sterczy pała?


Wielkie arkana: z kogo osły robią wała?

Pocą się, sapią, trzęsą. Czego tak się boją?

Nie wezmą w ciemno tego, co opatrzność dała?

Ladacznica Szatana wciąż stoi pod Troją!


Żmije na oczach owiec przez bramę wpełzają,

kiedy się opędzając przed strachem kropidłem,

eminencje, damy pik po kątach szukają?

Straszy czarnych szamanów potwornym monidłem!


Wejdzie niczym królowa, znacząc świt swym prymem,

kiedy wzejdą księżyce i w połowie drogi

zatrzymując szeregi objawi im hymen.

Brak przeszkód: otwarte przed wiedźmą wieży progi.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ot, co. "Sella stercoraria" (krzesło gnojne), aby poddać badaniu „testis et pendentes” (jąder i wisiorka) nowego biskupa Rzymu.
Podobno papieżyca urodziła w czasie procesji... a wiadomo - dla kościoła katolickiego kobieta jest najgorszym pomiotem. Krzesło do sprawdzania więc było właściwym narzędziem...
Skoro ostatnio "cytaty w modzie", to kilka tylko:
- "Kobieta jest istotą poślednią, która nie została stworzona na obraz i podobieństwo Boga. To naturalny porządek rzeczy, że kobieta ma służyć mężczyźnie."
(św. Augustyn 354-430 - jeden z najznakomitszych ojców Kościoła)
- "Wartość kobiety polega na jej zdolnościach rozrodczych i możliwości wykorzystania do prac domowych" (św. Tomasz z Akwinu, mędrzec Kościoła, 1225-1275)
-"Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł! Ona jest swoistym piekłem!"
(Papież Pius II, 1405-1464)
- "Kobiety ze swej natury są przeznaczone do wspólnych uciech."
(Kapokrates, założyciel klasztoru)
- "Kobiety są błędem natury... z tym ich nadmiarem wilgoci i ich temperaturą ciała świadczącą o cielesnym i duchowym upośledzeniu... są rodzajem kalekiego, chybionego, nieudanego mężczyzny... Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna."
(św. Tomasz z Akwinu)
- "Księża, którzy udzielają noclegu kobietom i doznają przy tym podniety, muszą zostać ukarani. Kobiety natomiast mają zostać sprzedane przez biskupa jako niewolnice."
(2. Synod w Toledo)
- "U kobiety sama świadomość jej istnienia powinna wywoływać wstyd."
(Clemens Alexandrinus, 215)
... i z założyciela protestantyzmu:
- "Żona nie chce, chodź ty, dziewczę!"
(Marcin Luter).
avatar
"Babiniec, który się pakuje w sprawy polityczne, jest dla mnie czymś
obrzydliwym. Ale kiedy chodzi o sprawy wojskowe, to już szczyt wszystkiego! W
żadnej podstawowej organizacji partyjnej kobieta nie mogła zajmować nawet
najniższego stanowiska. Dlatego ciągle mówiono, że Partia jest
antyfeministyczna, że chcemy zrobić z kobiet maszynki do rodzenia dzieci albo
lalki dla mężczyzn. To nieprawda. W opiece nad młodzieżą i w działalności
charytatywnej popierałem ich zaangażowanie!"
Adolf Hitler
avatar
Wiersz doskonale uzupełniają komentarze Hardego i Leo. Nic więcej nie dodam, a jedynie zaproponuję przeniesienie przecinka z przedostatniego wersu przedostatniej strofy do przedostatniego wersu ostatniej strofy.
avatar
Filmiki zrobiłem z fotek na których Hitler się wita z papieżem, biskupi niemieccy hajlują, księża, prałaci. Msze odprawiają, a obok krzyża sztandary z runami: swastyki i emblematy SS. Generalnie symbioza. Niektórzy sugerują, że to dlatego, że Kościółek stał w rozkroku pomiędzy faszyzmem, a komunizmem. Ja mam inne zdanie: klechy są po prostu obrzydliwe. Tłumaczą to tym, że wszystko do nich lgnie. Faszyści, komuniści, a nawet dzieci. Z tego lgnięcia bierze się pedofilia, której ludzie nie wiedzieć czemu się uczepili, bo przecież do niedawna była powszechna. W sumie to najgorsza dla klechy jest demokracja. Ponieważ wtedy pojawia się konkurencja i plucie. Już lepsze są prześladowania reżimów, niż takie otwarte poniżanie. Każdy klecha to rozumie, dlatego lgnięcie przyjmują z pokorą. Generalnie wszystko czynią z pokorą. Z pokorą przyjmują datki. Oni ubogacają nasze życie doczesne, pokornie przyjmując trud przewodników przez koszmar jakim jest życie! Chwała guślarzom!
avatar
To kobiety stanowią większość wiernych w Kościele, to przede wszystkim one żyją, przestrzegając surowo reguł i przykazań wiary. Dlaczego nie miałyby sięgać po godności kościelne? Nawet te najwyższe??
© 2010-2016 by Creative Media
×