Przejdź do komentarzyChrześcijany
Tekst 199 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2020-04-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1167

Patrzcie na chrześcijany

Co idą boso służyć ubogim

Pomiędzy chorych gdzie nikt

Swej ręki nie położy


Patrzcie na krzyż

Co stoi przy łóżku chorego

Na kapłanów co odeszli

Oddając posługę bliźniemu


Patrzcie i w pamięć zapiszcie

A pomyślicie uważnie

Bo próżno szukać będziecie

Pomiędzy chorymi


Tych co chrześcijan  zwalczali

A z kapłanów szydzili


  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nikt nie szydzi,:
Patrz bogactwo biskupów.
Nie pracuje, nie sieje (propagandę )
A ma kasę.
Cud!

Ma tę gaaddnnę.
avatar
Powiedziałabym tak, jak mówi przysłowie: "Jedna jaskółka wiosny nie czyni". Wśród niosących pomoc potrzebującym są zarówno chrześcijanie, jak i wielu, wielu niewierzących, wyznawców innych religii. Widzę to chociażby wśród kilku moich znajomych, którzy nie są chrześcijanami, a ofiarnie, po kilkanaście godzin na dobę pracują w szpitalach, w których są zatrudnieni. Jestem osobą wierzącą, ale nie mogę nie zauważyć dyrektyw, nielicznych na szczęście proboszczów i biskupów, którzy zamiast rad, by pomagać finansowo chorym, szpitalom itp. zamieszczają komunikaty, czy nawet polecenia jak wspierać finansowo parafię, kurię.
avatar
Owszem -
Ale rola chrześcijan w niesieniu pomocy ma długą i bogatą historię - Od chrystusa poprzez braci szpitalników , sióstr od trędowatych po Matkę Teresę i po dziś dzień.
Inne religie nie miały tego - naprawdę daleko im.
A znajomi Eli są wychowani w duchu niesienia pomocy a ten duch ma swe śródło w chrześijaństwie .
To oni maja prawa autorskie do empatii.

Trzeba naprawdę złej woli by tego nie dostrzegać .

Pozdrawiam
avatar
Stary, zdarty do cna zew TERAZ, kiedy na całej naszej planecie WSZYSTKIE religie świata zmagają się z pandemonium pandemii:

Patrzcie na chrześcijany
/i niżej/
Patrzcie na krzyż
/i jeszcze niżej/
Patrzcie i w pamięci zapiszcie

(vide kolejne strofy)

- taki zew - to strata bezcennego czasu!

Nie gapcie się, bo to żadna pomoc!
Zakaszcie swoje rękawy - i do roboty!

Zmarnowany temat - i zmarnowany talent
avatar
Dla krótkiego przypomnienia: poza katolicyzmem na naszej planecie mamy takie religie jak

- animizm;
- protestantyzm;
- prawosławie;
- kościół anglikański;
- judaizm;
- islam;
- hinduizm;
- buddyzm;
- shintoizm,
- taoizm;
- ateizm
avatar
Emilio -= masz złą wolę - naprawdę trzeba mieć złą wolę by nie zauważyć obecnego i historycznego dorobku w pomocy kościoła ,Naprawdę - masz złą wolę, bo nie przypuszczam byś nie miała potrzebnej wiedzy.


Wymieniłaś wiele religi wśród których wiele to chrześcijanie .
Matka Teresa zajęła się ludźmi odrzuconymi których było ogrom w hinduiźmie . Jaka jest długośc życia i warunki w islamie też masz zapewne wiedzę .

O czym tu mowić /pisać - wszystko wiadomo chyba że się niechce dostrzec oczywistości.
avatar
Moje komentarze zwrócone są do Czytelnika. To On ma prawo znać maksymalnie szeroki kontekst literacki i okołoliteracki.

Chrześcijanka Matka Teresa z Kalkuty otrzymała pokojową nagrodę Nobla. Taką samą nagrodę przyznano także tybetańskiemu XIV Dalajlamie oraz irackiej jazydce Nadii Murad i paru innym jeszcze przedstawicielom różnych religii świata.

Lansowana w wierszu teza, że tylko chrześcijanie zasługują na powszechny podziw i poklask, nie odpowiada prawdzie.

Zamykam temat
avatar
Naginasz - że tylko chrześcijańska wiara zasługuje na poklask - to przegięcie

,,Tylko,,- jest tu zbędne

Wszyscy mają potrzebę pomagania i ją realizują - ale taż mamy obowiązek przyznać w tej materii pierwszeństwo właśnie chrześcijanom .

Widzę że trudno ci to przełknąć .

A co do Nobla - to dawno poszedł na psy - oczywiście komisja - sam Nobel to w grobie się przewraca jak to szargaja jego dobre imię .
avatar
Na Uniwersytecie Jagiellońskim - jedynym takim w Polsce, którego dyplomy ukończenia nie wymagają nostryfikacji i honorowane są na całym świecie - istnieje od dawien dawna także instytut religioznawstwa, reprezentowany przez wybitnych Wybitnych.

Autora proszę o zaznajomienie się z tego instytutu dorobkiem i pracami. Dopiero POTEM może się autorytatywnie wypowiadać na temat chrześcijaństwa i samych chrześcijan.

Na stronie: użyta w nagłówku nazwa "chrześcijany" (jak muzułmany, głupcy=tumany, pacany, sobiepany) - to pogardliwa forma rzeczownika "chrześcijanie". Nie to chyba ma na myśli cała konstrukcja tego literacko poprawnego - gdyby nie fatalne agresywne nieracjonalne przesłanie - wiersza
avatar
Chrześcijanie /nie chrześcijany!/ nie niosą kamieni, miecza, kija, bata, ognia, szubienicy, kałasznikowa, rakiet międzykontynentalnych - niosą tylko swój krzyż.

Wiersz NIE REPREZENTUJE myśli chrześcijańskiej - jest jej dokładnym zaprzeczeniem.

Proszę Czytelnika, by to On zabrał głos w tej sprawie, gdyż ja już powiedziałam, co wiedziałam
avatar
Chrześcijany - to potoczna wersja z dawnego języka ( też literackiego )z którego często korzystam.
A do U. J. .... i co do tych wybitnych , wybitnych to naprawdę ogarnia mnie śmiech prostaczka .

W Polsce mamy ostatnio tendencję wchodzących myśli oświeconych oraz na całego rewitalizacji historii oraz filozofii. Okazało się że tylko niewielka grupa zachował twarz bo wcześniej miała kręgosłup. A kim była reszta ? … No kim oni byli i są ?

Emilio - nasza nauka wraz z U. J. to zbyt często tylko docenty papierkowe, ignoranci i karierowicze.
Większość z nich to resortowe bachory i koniunkturalne szczury.
Nauka wymaga prawdy więc i odwagi . to sztandar zbyt ciężki by mogli go unieść.
Dlatego taka wielka dysproporcja.
Ale nie tylko świat nauki skarlał , poeci , filmowcy, malarze , teatr - idzie nowe które odchyla zasłony . Tu i ówdzie bronią się jeszcze dzieci komuny udowadniając swą wartość uciekając się choćby do profanacji religijnych w pornografię lub sztuczną wysoka kulturę którą trudno zrozumieć a jedynie co należy to zadrwić

Czas nas podzielił nie bez przyczyny . Jedni pozostali w kombinacie drudzy odradzają się na nowych choć starych zasadach.

Prościej - Jedni nie potrafią dostrzec że Wałęsa był kierowany przez Wachowskiego czyli przez UB - inni to widzą i są już inni.
avatar
Kiedy Pan - obrońca prawdy ponad wszystko - ujawni własne prawdziwe imię i nazwisko oraz zaprezentuje swoje - lepsze od profesorskich - referencje?

Jeżeli chce się być wiarygodnym, nie można głosić swych tez za cudzymi plecami
avatar
Emilio - tu wszystko o mnie wiadomo - jestem bardziej wylewny niż w szarym życiu . Zapewne wiesz więcej o mnie niz niejeden towarzysz mego życia .

Pozdro . -
© 2010-2016 by Creative Media
×