Przejdź do komentarzyPosort (Józef z Marianem)
Tekst 42 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2017-11-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1929

Posort


- Józef, jaka kura znosi złote jajka?


- Pewnie złota.


- Nie, na trzy litery, pierwsza „p”, trzecia „s”, tylko w środku nie wiem.


- Ja też nie wiem.


- Dobra, to dalej. Polak?


- Co, Polak?


- No, pytanie takie: Polak?


- Skąd pytanie?


- Z krzyżówki takiej, dla dzieci, Józef.


- Co ty, krzyżówki dla dzieci rozwiązujesz, Marian?


- No, zobacz jaka trudna!


- A masz jakieś litery?


- Tak, pierwsza i ostatnia „k”, w środku jest jeszcze „t”.


- A może to nie po naszemu?


- No, jak, Józef? Normalna krzyżówka dla dzieci, tylko my, barany, nie umiemy rozwiązać, widzisz?


- Daj mnie te krzyżówkę, Marian.


- A, masz!


- Ty, a co to jest posort?


- Hasło było: opozycja jednym słowem.


- Ale, Marian, nie ma takiego słowa.


- W krzyżówce jest, Józef, zobacz, że pasuje jak ulał.


- To może być jakaś pomyłka.


- Gdzie tam pomyłka, zobacz, że polecane przez ministerstwo oświaty i kultury.


- To jak będzie taka kultura, to się Marian, ludzie ze swoimi bachorami nie dogadają. Masz te krzyżówkę nazad.


- Józef, a totalna?


- Co, totalna?


- Hasło, Józef.


- Dupę mnie zwracasz, Marian. Zagłada wpisz.


- Nie, więcej liter, „zycja” na końcu.


- To może niedyspozycja?


- Nie, mniej liter. Bez „nie” by mogło być, ale pierwsza jest „o”. No, to inne. Pozostałość po sortowaniu.


- Toć, plewy, Marian.


- A , gdzie tam. Na „po” się zaczyna i jeszcze cztery litery.


- Marian, a tam nie będzie pasował ten posort?


- Pasuje, Józef, jak ulał.


- Dwa razy w tej samej krzyżówce?


- Józef, może chcą, żeby się utrwaliło w pustych łbach?

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Legionie, to autentyczna rewelacja! I poprawność językowa wprost wzorcowa.
avatar
Dziękuję. A mogę spytać, czy rozwiązałeś krzyżówkę? Bo jeśli nie, to lipa, wiesz...
avatar
Legionie, muszę przyznać się, że z jednym hasłem tez miałem problemy. Na początku i na końcu "k",a w środku "t". Myślałem, że kotek, ale chyba nie. Uznałem więc, że to chyba nie na mój poziom intelektualny, bowiem specjalizuję się jedynie w sudoku, które nie mają dla mnie żadnych tajemnic. Dlatego też odpuściłem, ale Ty mnie znowu zmobilizowałeś. Sądzę, że mi podpowiesz, bowiem w innej sytuacji pozostanę w totalnej niewiedzy.
avatar
Tak czułem, że się Janko, wyłożysz na tym pytaniu. Dla gorszego sortu jest to najtrudniejsze pytanie w całej krzyżówce. Dlatego podpowiem: końcówka będzie "olik", czyli coś jak alkoh-olik, czy seksoh-olik.
avatar
No to krzyżówka rozwiązana! Bardzo zabawny tekst.
A mógłbyś coś zrobić przy edytowaniu, żeby nie było takich dużych odstępów w dialogach?
avatar
No tak, Legion to kat na alików ;)
PS. Mam nadzieję, że odpuścisz kotowi prezesa z drabinki? Bo podobno juz odszedł do krainy wiecznych, kocich łowów
;)
© 2010-2016 by Creative Media
×