Przejdź do komentarzyAntoni Jutrzenka
Tekst 99 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-01-17
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1749

Antoni Jutrzenka


Rozwinę to, o czym szepczą wiewiórki i nieśmiało przebąkują pizdy z opozycji totalnej. Chodzi o pana Antoniego. Nastąpiła zmiana sytuacji i teraz pokładam w nim wielkie nadzieje. On już raz położył ZCHN, a świętego Chrzanowskiego wynurzał w błocie jak ubecką kanalię. On już załatwił ROP i Olszewskiego. Teraz jest szansa, że weźmie się za dobrą zmianę. Czy podoła, nie wiem, ale napewno będzie dźgał jak Brutus. Zaczął od góry, czyli od Dudy, notabene prezydenta. Bo pałac prezydencki działał na szkodę armii. Ho ho! Grubo. Gdybym był na miejscu Schetyny, to podstępem doprowadziłbym do ustawki: Antoni stawia Dudę przed Trybunałem Stanu. Ale jaja, co? Na łbie bym stanął, żeby to ustawić. Dla zakwasów w przeponie. Tak to widzę. Myślę, że Antoni nie odważy się pierwszy dźgnąć Jarosława, ale z pewnością odpowie z furią, gdy dźgnie Jarosław. Jest nadzieja, że przy okazji wywali stare brudy do wierzchu.


Zdaje się, że pan Macierewicz jest już w takim wieku, że specjalna kariera go nie czeka, ale musi utrzymać pozycję jaką zdobył. Teraz musi dbać o swoją piękną kartę. Jak lew, jak mamut, jak anakonda.


Pan Antoni ma rząd dusz. To co najmniej 10% wyborców. Oznacza to, że może jechać na podlaską wioskę, spisać z dowodu pięćdziesiąt przypadkowo napotkanych osób, a kiedy założy wlasną partię, to oni wszyscy zasiądą w sejmie. To możliwe, ponieważ kandydat z Wrocławia może być na liście w Łomży, a z Łomży może być w Pacanowie. Tak to wygląda. W każdym razie pan Antoni, jeśli założy własną partię, to może uszczęśliwić pięćdziesiąt nonejmów. To już było: patrz poseł Laskowski z Wiżajn, poseł Ptak z Radomia, itd... A  pomocnik aptekarza Misiewicz mógłby zostać wicemarszałkiem sejmu. Bez dyskusji, ponieważ taki klub musi mieć wicemarszałka. To nie są żarty. To jest żelazny elektorat Antoniego. No, chyba że ojciec dyrektor uczyni figurę, która rozstrzygała los gladiatorów. Summa summarum dyceduje Matka Boża toruńska.

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Legionie, to bardzo ciekawa i realna wizja. Ale byłby to koniec świata, jak mawiał Popiołek.
Wszystko fajne, lecz walnąłeś babola. Nie "napewno", lecz "na pewno". Przed "jaką zdobył" nie wstawiłeś przecinka.
avatar
Niech Matka Boża Toruń może lepiej weźmie sobie mały urlop, bo już wystarczająco namieszała.
avatar
Miało być "Matka Boża Toruńska" oczywiście. ;)
avatar
Pan Antoni
W piętkę goni
Jak w sto koni.
Kiedyś będzie po nim :(
avatar
10% polskiego elektoratu, fanów pana Antoniego - to ci, którzy jako w pełni dorośli ludzie

po 1., ..................;
po 2., ..................;
po 3., ..................;

oraz ci co,

po 4., ...................

(odpowiednie wpisz)

Ja już pół wieku temu wypełniałam ten formularz. Mój śp. Tato takich jak oni nazywał wtedy /pryszczatymi/. To zamierzchłe czasy
avatar
Jeżeli człowiek na amen jako chłopczyk uwiązł w jałowej piaskownicy, nie podjął trudu samokształcenia i samodoskonalenia, nie ma szans, by go stamtąd wydostać i dla świata ocalić
© 2010-2016 by Creative Media
×