Przejdź do komentarzyBiskupi
Tekst 52 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-01-21
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1926

To było pewne

Śpiewano od dawna

Ten  żart ponury  z Polaków


Wszak cień padł

Na wszystkich

Upadłym purpurę dawano


Trzeba mocno ufać

W Boską opatrzność

By nadal ich szanować


A kto nie wierzy?!

W cyrograf podpisany

Przez biskupów


W ich zdradę

Abdykację z misji

I bycia pasterzem


Niech pierwszy weźmie

Kamień ciężki

I w lustro uderzy


A odłamkiem szkła  w pięści

Nową rysę uczyni

- Obok szwedzkiej


Razem z nimi

  Spis treści zbioru
Komentarze (21)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Kardynał Alojzije Stepinac został skazany w pokazowym procesie urządzonym przez komunistów na 16 lat więzienia W 1998 r. Jan Paweł II uczynił go błogosławionym.

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/dla-chorwatow-swiety-dla-serbow-zbrodniarz-kanonizacja-wstrzymana,552635.html

Jak się do tego odnieść ?
avatar
Wiersz jest o biskupach polskich i też nie wszystkich .
avatar
A w Toruniu będzie Antypapież?
avatar
O sile naszej Polaków wiary, nadziei i miłości (3 w jednym) na pewno nigdy nie decydowali purpuraci. To się wynosiło/wynosi spod własnej strzechy - także wieki PRZED Polski chrztem. Lud nasz Boży widział kiedy w swej Wólce Głodowej jakiegoś biskupa? Kiedy??
avatar
Może trzeba wyjaśnić .
Komuniści mieli ogromny wpływ na nominacje biskupie dlatego wysoce prawdopodobne są zależności , współpraca z UB.
To była kwestia czasu by te poważania dały znać o sobie.
W ostatnich latach wielu biskupów nie umiało lub nie mogło przeciwstawić wielu patologiom, potem był Smoleńsk i haniebne wypowiedzi by nie zawracać sobie głowy. Następnie wielokrotne bzdury - herezje na uniwersytecie Lubelskim i Tygodniku powszechnym aż po sprawę uchodźców.
wypowiedzi ich maja na celu wywołanie poczucia winy w Polakach i akceptację na przyjęcie . Wypowiedzi o tyle podłe że wypaczają słowo Boże tak dalece że trudno uznać by był to świadomy pogląd .
Zdarzeń dziwnych było znacznie więcej i składają się one na antypolską narrację zupełnie inną niż nauki prymasa tysiąclecia Stefana Wyszyńskiego . Tak więc dobrych wzorców nie brakuje - Więc co skłania ?
avatar
Lustracja !
avatar
Słusznie - w kościele nie było .
avatar
Do Arsene

Chodzi o to, że Alojzy Wiktor Stepinac był dobrym gagatkiem - a jednak Paweł II uczynił go błogosławionym. To stanowi problem.
avatar
rozar-chyba spadłeś z krzesła-biskupi nie abdykują,ponieważ oni uwielbiają się ubierać jak królowie,ale też nie posiedli sukcesji królów.natomiast są ostoją tego co królowie -niebiańskiego życia-czyt-wiary w BOGA-DLATEGO JETS JAK JEST.
avatar
a tenże pan-czarodziej wyczarował z tego co się orientuję niejedno świadectwo prawdy.
avatar
Rozar
"A odłamkiem szkła w pięści

Nową rysę uczyni

- Obok szwedzkiej" - bardzo trudne wersy. Wiersz mądry i sprawiedliwością opływający. b.
avatar
ofiara losu-biskupów,to ofiara na ołtarzu,bez niepotrzebnej miłości matki,nawet nie mam uczuć,z jednej i z drugiej strony-ktoś musi to powiedzieć-jak się uprą że SZTAN ISTNIEJE TO GO WYNAJDĄ JAK BOMBĘ JĄDROWĄ-I SAMI WYPRODUKUJĄ-TO CZYN BISKUPÓW I PAPIESTWA-I TO JETS PRAWDA-dziś jest następczyni na tenże tron-ona przyjdzie bo biskupom się zachciało na nowo wprowadzać DEMONA-SWOJEGO NA ZIEMIĘ-TEJ ZIEMI NIE MA JUŻ ZA GRANICĄ-BĘDZIE TAM GDZIE ZAWSZE-OCZYWIŚCIE TO JEST TYLKO ICH POTWÓR,BO TA OSOBA BĘDZIE ŻYŁA NORMALNIE,ALE CO TAM-DZIŚ NIE POTRAFIĄ ROZWIAZAC TEJ ZAGADKI-BO TAK CHCĄ-ja im powdpowiem-pragną tego,pragną burdeli i dlatego po cichu dogadują się z diabłem,aby potem scedować wszystko na osobę niewinną-na KOBIETĘ.NIGDZIE INDZUEJ NIE MA TAKICH DMEONÓW!ANI NA SŁOWACJI ANI W AUSTRII,ALE W POLSCE JEST-BO ONI GO TWORZĄ JUŻ DZIŚ-TO BĘDZIE KTOŚ,KTO MAM NADZIEJĘ SIE WYBRONI-A WYSTARCZY MATKA I UCZUCIA-TYLE.POZDRAWIAM
avatar
Tu należy dodać - koniecznie .
Nie neguję że nominacje bywają pokrętne lub są wynikiem pewnych układów - wszak to ludzie i nie należy windować oczekiwań . Są jednak sprawy wiary które stoją na straży cywilizacji. A biskupi opowiadają się za nowymi trendami godzącymi w istotę wiary. Mało tego idą w kierunku ideałów przypisywanych - libertynom , masonom czy jak ich tam zwał -powiedzmy grupie trzymającej władzę w świecie .
avatar
Trzeba mocno wierzyć
W Boską Opatrzność
By nadal ich szanować

Biskupi (patrz nagłówek)

Kunktatorstwo, totalna bierność w obronie osób prześladowanych, brak przełożenia głoszonych prawd w jakieś spektakularne czyny.

Daj, Boże, byśmy się co do tego mylili
avatar
Chodzi tu o biskupów nominowanych przez czerwonych - to oni sa najwiekszym zagrozeniem .
avatar
W archiwum śp. J. Popiełuszki zachowały się wspomnienia, dotyczące tego, jak był traktowany przez swoich zwierzchników z kurii - i KTO GO TAK NAPRAWDĘ CHRONIŁ I OSŁANIAŁ, kiedy nastał czas próby, i co i rusz wzywano go na kolejne przesłuchania, próbowano zastraszać i wyraźnie sygnalizowano, żeby zaprzestał swych kazań na górze, bo to się dla niego źle skończy. Przełożeni jego mieli szeroką wiedzę o tym wszystkim, ale - jak Piłat - umyli od tego ręce. Kto nie wierzy, zapraszam do lektury materiałów źródłowych.

Komuniści nie mieli takich narzędzi, by sterować polskim Kościołem, a przecież po nich była to 2. władza w tym państwie
avatar
Serwilizm naszych pasterzy-purpuratów, ich chowanie głowy w piasek, straszna rażąca bierność, brak zaangażowania w żywotne sprawy narodu - to rejestr grzeszków tamtego środowiska.

Poza kardynałem Tysiąclecia i po nim, już w końcu lat 70.tych, papieżem Polaków nie było wówczas nikogo, kto mógłby z wysokości swego majestatu i rzeczywistych możliwości coś więcej zrobić, niż to "robił"
avatar
Niestety komuniści mieli ogromny wpływ na nominacje . Bez ich zgody - akceptacji ....... Nic bez nas - taka zasada.
Chyba nawet sama nominacja Wojtyły odbyła sie jedynie dzięki jego książce o seksie w małżęństwie - czy coś w tym stylu.
Widniejący powyżej Nycz - jest właśnie ucieleśnieniem wpływu komunizmu na kosciół .
avatar
Mars jest nazywany "Czerwoną Planetą" i pewnie to wina komunistów. Jeśli chodzi o Wojtyłę, nie napisał żadnej książki o seksie w małżeństwie i komuniści nie mieli czego chwalić. Papieżem został między innymi dlatego, że był młody, energiczny i sprawdził się jako sprawny organizator. Ktoś taki był potrzebny, żeby zamieść pod dywan aferę bankową i jeszcze wiele innych rzeczy. Więcej o nim samym i jego pontyfikacie będzie obszerniej w drugim filmie Sekielskich. Tak,
jak "Tylko nie mów nikomu" będzie dostępny za darmo w portalu `You Tube".
avatar
Sekielscy - niestety to żenujący poziom co do faktów i analizy.
avatar
Aby się przekonać o tym, jak wielki wpływ mieli komuniści na kościelne nominacje, warto przeczytać „ Szkołę ciemności” Belli Dodds. Zaangażowana amerykańska komunistka, która przeszła później na katolicyzm, opisała ( a wcześniej zeznała przed sądem) wg jakiego klucza w latach 30- ych dostawali się do seminariów ludzie powiązani z komunistami i czym się wyróżniali. U nas później stosowano podobne mechanizmy.
© 2010-2016 by Creative Media
×