Przejdź do komentarzyKsięga Rodzaju 23,13-16
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-01-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1395

`i rzekł do Efrona wobec ludu tego kraju tak: Raczej ty zechciej mnie wysłuchać !` Czyli i rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Abrahama do Efrona wobec jego współplemieńców osiedlonych w Hebronie tak: Raczej ty zechciej wysłuchać mojej mowy słów `Daję ci pieniądze za pole; przyjmij je ode mnie, a wtedy pochowam tam moją zmarłą` Czyli Abraham daje Efronowi Chetycie walutę płatniczą za pole, którą Efron ma przyjąć od Abrahama. By pole Efrona, na końcu którego jest jaskinia przeszło na własność Abrahama, a wtedy Abraham pochowa w swoim własnym grobie swoją zmarłą żonę `A Efron odpowiedział Abrahamowi, mówiąc do niego tak: Posłuchaj mnie, panie mój. Ziemia jest warta czterysta sykli srebra` Czyli a Efron Chetyta odpowiedział Abrahamowi mową słów taką: Posłuchaj mnie panie mój. Ziemia jest warta czterysta sykli srebrnych monet `Cóż to jest dla mnie i dla ciebie ?` Czyli cóż to jest za cena czterysta sykli srebrnych monet dla nieubogiego Efrona Chetyty i dla księcia i proroka Abrahama `Pochowaj więc swoją zmarłą !` Czyli z niewielką korzyścią dla nieubogiego Efrona Chetyty i małą stratą księcia i proroka Abrahama. Pochowa więc Abraham swoją zmarłą żonę `Abraham zgodził się z Efronem. Następnie odważył Abraham Efronowi srebro, o którym mówił wobec Chetytów, czterysta sykli srebra, jak było w obiegu u kupców` Czyli Abraham zgodził się z mową słów Efrona Chetyty. Następnie dokonał Abraham z Efronem transakcji wagowo - pieniężnej srebrnych monet, o których mówił w obecności swoich współplemieńców, czterysta sykli srebrnych monet, jak było w ustalonym systemie monetarno - wagowym przy transakcji kupna - sprzedaży, za czasu Abrahama (Rdz.23,13-16)

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
I gdzie są tutaj te synonimy, symbole i alegorie biblijne? Abraham kupuje od Chetyty Efrona pole wraz z jaskinią za czterysta sykli srebra. Jeden biblijny sykl to waga ok. dziesięciu gramów. Jakiej wielkości musiała być ta ziemia, że zapłacił za nią 4 kg srebrem?
© 2010-2016 by Creative Media
×