Przejdź do komentarzyMolestowanie religijne I
Tekst 114 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-01-30
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1984

„W trakcie dorocznej spowiedzi klecha (to określenie wyraża moją pogardę) zarzucał penitenta serią bezpardonowych pytań dotyczących uczestnictwa w niedzielnych mszach świętych. Notował jeśli którakolwiek niedziela była opuszczona. Podczas kolędy, plebani odpytywali ludność z treści kazań wygłaszanych w ostatnim roku. Za naruszenie obowiązku uczestnictwa w nabożeństwie nakładano kary. Przepis egzekwowali tzw. dziesiętnicy, których rozstawiano na każdej ulicy, w rynkach i na wsiach. Zapisywali oni nazwiska osób, które nie poszły do kościoła. Następnie przekazywali listy miejscowym władzom, które nakładały na takiego przestępcę kary finansowe, dyby i chłostę”. (Izabela Skierska „Obowiązek mszalny w średniowiecznej Polsce”.



Pamięci pierdolonych dziesiętników poświęcam. Niech im ziemia skałą będzie, a status ich równy pełzającemu ścierwu, którym Kościół katolicki jak szambo wylewa od początku swojego istnienia.


Jeśliby zapytać kogokolwiek z was: „Czy jesteś chrześcijaninem?”, to statystycznie 92% z was odpowie: tak. Tymczasem 75% z was nie chodzi do kościoła. Większość z tych, którzy tam chodzą nie zastanawia się nad świętością, ewangelią. Wielu nigdy nawet do niej nie zajrzało. Kłamcy i obłudnicy siejący herezję. To wy tworzycie Kościół.

Kto z was dobrowolnie i z własnej woli przystąpił do Kościoła?

Chrzest niemowląt nie jest biblijną praktyką. Niemowlę nie umie złożyć swojej wiary w Chrystusa. Nie potrafi podjąć świadomej decyzji posłuszeństwa Chrystusowi. Według biblii chrzest polega na zanurzeniu w wodzie (DZ 2:38; RZ 6:3-4). Dlaczego Kościół cofnął akt chrztu do wieku niemowlęcego?

„Przestańcie składania czczych ofiar! Obrzydłe mi jest wznoszenie dymu; zwoływanie świętych zebrań... Nie mogę ścierpieć waszych świąt i uroczystości”. (IZ 1:13)

„Strzeżcie się uczonych w Piśmie, którzy z upodobaniem chodzą w powłóczystych szatach, lubią pozdrowienia na rynku, pierwsze krzesła w synagogach i zaszczytne miejsca na ucztach. Objadają oni domy wdów i dla pozoru długo się modlą”. (ŁK 20: 46-47)


II wiek n.e. - rzymski filozof Celsus poświadcza fałszowanie pism chrześcijańskich.

312 rok n.e. - chrześcijaństwo staje się jedną z państwowych religii Rzymu

312 rok n.e. - początek prześladowań i mordowanie przedstawicieli innych wyznań.

319 rok n.e. - cesarz Konstantyn ustanawia prawo zwalniające kler od podatków.


Kościół katolicki uznaje siebie za jedynego pośrednika między Bogiem, a człowiekiem. Głosi, że przez sakrament pojednania, czyli spowiedź, którą należy czynić przed katolickim księdzem, człowiek może otrzymać odpuszczenie swoich grzechów, tymczasem Pismo mówi (psalm 51:2-6), że Dawid praktykuje spowiedź serca w postaci modlitwy wznoszonej bezpośrednio do Boga.


539 rok n.e. - zostaje ustanowione stanowisko papieża oraz ofiara mszy świętej.

593 rok n.e. - papież Grzegorz I, zwany reformatorem wprowadza wiarę w czyściec.


Kościół zawsze patrzył na człowieka z nienawiścią, kiedy miał inne zdanie, poglądy, czy powstrzymywał się od niezgodnych z jego sumieniem zachowań narzuconych przez tę instytucję. Każdego, kto choćby pomyślał inaczej niż nauka Kościoła nazywał heretykiem i zabijał w imię Boga.


„Heretykiem jest ten, kto ma własne zdanie i kieruje się własną myślą oraz własnym uczuciem” - biskup Bossuet (1627-1704).

„Wolność wyznania, informacji, zgromadzeń i nauczania, to brudny ściek pełen heretyckich wymiocin”. - papież Grzegorz XV (1621-1623).

„W sprawach wiary nie wolno czekać ani chwili, ale przy najmniejszym podejrzeniu karać należy natychmiast z najwyższą surowością”. - bulla papieża Pawła III (1534-1549).

Zwany ojcem Kościoła, św. Augustyn popierał przymus religijny poprzez znęcanie psychiczne, torturowanie i zabijanie. Mordowanym konfiskowano pieniądze.


709 rok n.e. - papieże każą całować wiernym swoje stopy.

787 rok n.e – Kościół usuwa drugie przykazanie z dekalogu, a dziesiąte dzieli na dwie części.

1015 rok n.e. - celibat dla duchownych.

1190 rok n.e. - papież Klemens III wymyśla sposób na uzdrowienie finansów Kościoła i wprowadza sprzedaż odpustów od mąk czyśćcowych.

1515 rok n.e. - podczas soboru uchwalone zostają rozporządzenia dotyczącego kontrolowania wydawnictw. Osoby sprzeciwiające się zostają ekskomunikowane. Wprowadzony zostaje index ksiąg i autorów zakazanych. Na indeksie znajdowali się między innymi: Mikołaj Kopernik, Adam Mickiewicz, Wiktor Hugo.

1492 rok n.e. - Krzysztof Kolumb odkrywa Amerykę. W ślad za nim podąża chrześcijaństwo w następstwie czego ginie do stu milionów ludności tubylczej.

1563 rok n.e. - Kościół uznaje, że jest ważniejszym źródłem wiedzy niż Słowo Boże.


W Wiedniu, kardynał Theodor Innitzer 14 marca 1938 roku osobiście powitał w hotelu Imperial „swojego Führera”. Uczestnik konklawe z roku 1939, z okazji przyjazdu dyktatora nakazał wywieszenie w austriackich kościołach sztandarów ze swastyką i modlitwy w intencji Adolfa Hitlera.

Papież Pius XII od początku swojego pontyfikatu błogosławił Hitlera, podkreślał, że jest on prawowitym przywódcą Niemiec, a kto odmówi mu posłuszeństwa, ten zgrzeszy. Pius XII już w połowie sierpnia 1939 roku wiedział o planowanej inwazji na Polskę.

Jeden z watykańskich dygnitarzy odpowiedzialnych za pomoc w ucieczce hitlerowskim zbrodniarzom wojennym, biskup Alois Hudal pisał w swoich pamiętnikach: „po roku 1945 cała moja działalność dobroczynna była nastawiona na pomoc dla byłych członków partii narodowo-socjalistycznej i faszystowskiej, zwłaszcza dla tak zwanych zbrodniarzy wojennych [...] podlegających prześladowaniom, którzy często byli całkowicie niewinni. [...] dzięki fałszywym dokumentom wielu z nich uratowałem. Mogli się wymknąć prześladowcom i uciec do szczęśliwszych krajów”. Alois Hudal wykorzystywał do tego Czerwony Krzyż i Caratis.


1968 rok n.e. - papież ogłasza encyklikę „Humanae Vitae”, w której nakazuje, by każdy stosunek płciowy kończył się poczęciem dziecka, co nie przeszkadza Kościołowi w posiadaniu akcji Instituo Farmacologico Serono produkującej środki antykoncepcyjne.


2008 rok n.e. - Kościół ustanawia procedurę utrudniającą odejście z jego łona, czyli procedurę apostazji. Oprócz oświadczenia woli, w którym należy uzasadnić decyzję należy stawić się u proboszcza swojej parafii z dwoma świadkami, gdzie jednym ze świadków powinien być rodzić apostaty. Świadek apostazji jest odpowiednio notowany w kartotekach parafialnych. W przyszłości może się spodziewać utrudnień w razie konieczności uczestnictwa, bądź przyjęcia któregoś z sakramentów. Następnie proboszcz odbywa z apostatą rozmowę nawracającą, po której może się na apostazę nie zgodzić.

  Spis treści zbioru
Komentarze (20)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
„Heretykiem jest ten, kto ma własne zdanie i kieruje się własną myślą oraz własnym uczuciem” - biskup Bossuet (1627-1704).

„Wolność wyznania, informacji, zgromadzeń i nauczania, to brudny ściek pełen heretyckich wymiocin”. - papież Grzegorz XV (1621-1623).

„W sprawach wiary nie wolno czekać ani chwili, ale przy najmniejszym podejrzeniu karać należy natychmiast z najwyższą surowością”. - bulla papieża Pawła III (1534-1549).

Zwany ojcem Kościoła, św. Augustyn popierał przymus religijny poprzez znęcanie psychiczne, torturowanie i zabijanie. Mordowanym konfiskowano pieniądze."

Legionie - te inf. są wstrząsające. W ogóle cały Twój tekst. Ja wiem dość dużo o historii kościoła, interesuję się tą kwestią, acz to, że przeczytałam Twój tekst, w którym czarno na białym zobaczyłam - zabieranie WOLNOŚCI, tak cennej dla mnie, najcenniejszej ze wszystkiego, poruszyło znów.
Nie pojmuję, dlaczego ludzie nie mogą być WOLNI? Nie pojmuję, przecież Bóg obdarzył nas WOLNĄ WOLĄ? Ludzie poszaleli.
Piszesz tez o A. Mickiewiczu - On starał się u ówczesnego papieża Piusa IX o to, aby kościół nie popierał zaborców Polski. Niestety.
Co jeszcze? Ano to, że Turcja, jako jedyny kraj nigdy nie uznała za legalne rozbiorów Polski. Mickiewicz zmarł w Istambule. Turcja - kraj Europy i Azji.
Oj. Gratuluję Ci Twojej ogromnej wiedzy i umiejętności jej przekazywania. Bajka
P.S. U Ciebie nie ma chaosu.
avatar
Legion, musisz sięgać do średniowiecza, żeby pokazać morderców? Napisz coś o komuchach, jak UB strzelało do "skazanych" podczas przesłuchać,jak Dierżyński zbrodniarz strzelał na dworcach do podejrzanych, jak tysiące ludzi nie wróciło do domów, a dzisiaj znajdują ich pod płotami, jak Inkę, czy Pileckiego.
Jak torturowali na przesłuchaniach, na Pawiaku, Sucha i jak za byle co szło się pod ścianę.
W każdej epoce morze krwi się przelewa... dziwne, że tym nie wiesz.
Jesteś tolerancyjny? To daj spokój katolikom... przeszkadzają Ci? A może masz też coś przeciwko himalaistom, że niedostępne góry ich mordują?
Myślę, że Ty masz cholernie dużo czasu... zbyt dużo, a wtedy w głowie, jak w ulu... byle wylecieć i użądlić pierwszego lepszego.
Przejdź może z nacjonalizmu na buddyzm... to mądra wiara i filozofia życia. Buddyści nie mają pretensji do innych wiar i żyją sobie swoim światem. Wygląda na to, że Ty nie masz świata i to jest problem...
avatar
errata: Szucha
avatar
Dziękuję. Jednak tekst jest chaotyczny i przedstawia jedynie wybrane elementy. Aby spisać historię Kościoła trzeba by stu tomowej encyklopedii. Nie oznacza to, że Kościół nie posiada chwalebnych kart w swojej historii, że nie ma na koncie dobrych uczynków. Oczywiście, że ma. W Polsce i na świecie, no ale niech o tym piszą jego wielbiciele. Chcę zwrócić uwagę tylko jedno: na zaborczość. Na zmuszanie do tej miłości. Podstępnie. Jak wąż. Nadchodzi czas na pytanie:
Kto jest kto? Kto ssie: Kościół czy wąż?

Ludzie zadają mi pytania na priv w kwestii znikających komentarzy. Nie pierwszy raz. Mogę tylko powiedzieć, że nie mam na to wpływu.
avatar
Sir Theodor napisał:
"Legion, musisz sięgać do średniowiecza, żeby pokazać morderców? Napisz coś o komuchach, jak UB strzelało do "skazanych" podczas przesłuchać,jak Dierżyński zbrodniarz strzelał na dworcach do podejrzanych, jak tysiące ludzi nie wróciło do domów, a dzisiaj znajdują ich pod płotami, jak Inkę, czy Pileckiego.
Jak torturowali na przesłuchaniach, na Pawiaku, Sucha i jak za byle co szło się pod ścianę."

Złóż zamówienie von Knoedel, nie zedrę z Ciebie. Za darmo piszę co chcę, a za pieniądze napiszę co Ty chcesz. Choć muszę zaznaczyć, ze pewne tematy mogą się okazać zbyt kosztowne, nawet wówczas, kiedy otrzymasz unijne dotacje (widzisz jaki jestem pamiętliwy, heh?) na moje patriotyczne, pełne uniesień i wzlotów teksty.

Arsenie!
Czasy się zmieniają, to fakt. A z nimi metody. Jednak w każdym momencie może zdarzyć się karuzela. Spójrz na kalifat - co się urodziło z islamu. Spójrz na tych wiernych, którzy pragną być męczennikami. Wielu katolikom też niewiele brakuje. Chodzi o to, że religia nie jest dla głupich. Tak samo jak alkohol i dragi. To jest dokładnie to samo. Ten sam ośrodek w mózgu. To bardzo przykre, ale nie wszyscy sobie radzą z religią.
avatar
Ale ja kocham papieża. To wielu polskich patriotów go nie kocha, bo jest lewacki.
avatar
Legion, myślę, że przede wszystkim Ty sobie nie radzisz z religią.
Nie będę u Ciebie zamawiał tekstów, bo sam mogę je pisać, pod warunkiem, że miałbym tyle czasu, co Ty.
avatar
Chyba już czas, żebyś zagaił o wózek?
avatar
Cyniczny jestem, a obłudę wymusza na mnie cenzura i ludzie. Natomiast staram się przedstawiać fakty. Nawet niespecjalnie komentowałem tym tekście. Głównie suche fakty. Zrobisz z nimi co chcesz. Możesz je wymazać, ale to nie znaczy, że przestaną istnieć. Co najwyżej przestaną tylko dla Ciebie.

I jeszcze jedno. W gruncie rzeczy problemem nie jest Kościół, tylko dziesiętnicy, którym poświeciłem tekst. Gdyby nie dziesiętnicy nie byłoby problemu. Przecież księża nie poszliby w teren sprowadzać ludzi za uszy na łono Kościoła. To bezmózgie dziesiętnicy w średniowieczu sporządzali listy tych, którzy nie chodzą na msze niedzielne, a dziś inne bezmózgi urządzają szopki pod teatrami, szaleją za zakazami aborcji i masturbacji. Dam im palec, to opierdolą ci rękę. Dlatego trzeba się nad nimi pastwić. Ja to robię z pasją. Za te wszystkie wieki i po to, żeby łba nie radzili podnieść.
avatar
Arsenie, w dupie mam jaką "Klątwę". Tak samo znam tę sztukę jak Ty. Nie chcę, to nie idę. I nawet mnie śmieszą te szopki pod teatrami. Tylko, że jest jeden problem o którym już pisałem, że jak ustąpisz dziesiętnikom, to oni natychmiast będą krzyczeli więcej. Na tym to polega. Skrajnym przykładem są Amisze. Zajrzą Ci pod kołdrę sprawdzić czy konia nie walisz, a jak zrobisz skok w bok, to Cię zachłoszczą na śmierć. Żyją jak bydlęta i zmuszają małe dzieci, żeby żyły w tych bydlęcych enklawach. Właśnie religia prowadzi do zbydlęcenia. Dzięki religii ludzie potrafią się cofnąć do momentu, kiedy brykali po drzewach.
avatar
Cóż warta trafna, nieledwie medyczna diagnoza, jeśli za nią nie stoi żadna TRAFNA terapia?? Od konstatacji do realizacji zero translacji!
avatar
Ciekawy tekst, wiele informacji, które, jako że prawdziwe, podniecają bezkrytycznych katolików.

"Złóż zamówienie von Knoedel, nie zedrę z Ciebie. Za darmo piszę co chcę, a za pieniądze napiszę co Ty chcesz. Choć muszę zaznaczyć, ze pewne tematy mogą się okazać zbyt kosztowne, nawet wówczas, kiedy otrzymasz unijne dotacje (widzisz jaki jestem pamiętliwy, heh?) na moje patriotyczne, pełne uniesień i wzlotów teksty."

Powyższy Twój cytat jest mniam, mniam. Nie trać czasu na malarzy krasnoludków, oni trzymają pędzle w smrodliwych cieczach.

W Bawarii procedura występowania z kościoła jest bardzo prosta. Wystarczy krótkie zdanie (bez uzasadnienia), potwierdzone w gminie i już leci. Po krótkim czasie otrzymujesz grzeczną prośbę o rozmowę z proboszczem, a za tydzień, masz nową kartę podatkową w kieszeni.

Niemiecki i polski kościół katolicki, to jak światło i ciemność, na niekorzyść tego drugiego.
Używam niemieckiego modlitewnika w którym jest także modlitwa za naród żydowski, bardzo piękna modlitwa. Wnioski? Niech sobie polscy ponad katolicy dopiszą.

Serdeczności
avatar
„Strzeżcie się uczonych w Piśmie, którzy z upodobaniem chodzą w powłóczystych szatach, lubią pozdrowienia na rynku, pierwsze krzesła w synagogach i zaszczytne miejsca na ucztach. Objadają oni domy wdów i dla pozoru długo się modlą”. (ŁK 20: 46-47)
avatar
„Przestańcie składania czczych ofiar! Obrzydłe mi jest wznoszenie dymu; zwoływanie świętych zebrań... Nie mogę ścierpieć waszych świąt i uroczystości”. (IZ 1:13)
avatar
Nic ująć, a dodać? Dużo by tego było. Donacja Konstantyna, Bank Watykański i tak dalej. Masz o czym pisać i życzę nieustającej weny.
avatar
W podobnym kręgu tematycznym polecam lekturę "Szerszenia" Ethel Woynich.

Ten patent działa od zawsze na zawsze
avatar
Mógłbym jeszcze wiele dopisać - o traktowaniu przez ojców i papieży krk kobiet jako zrodzone z gorszego nasienia, nieczyste...", o pouczaniu konkwistadorów w Nowym Świecie, że należy torturować i mordować Indian, rozbijać główki niemowląt, gdyż "Bóg to pochwala, o odpuszczaniu w Europie śmiertelnego grzechu morderstwa, byle suto opłacone zostało "ofiarą" m.in. na budowę m.in. Bazyliki św. Piora w Rzymie, o wyklinaniu przez kolejnych papieży uczestników naszych powstań narodowych w czasie zaborów, ... o...
To byłaby jednak gruba księga. Tylko z najnowszych czasów - papież JP2 zakazał episkopatowi w Irlandii informowania władz świeckich o przestępstwach pedofilii wśród duchownych. Zakazał! Zakazał też używania prezerwatyw , co w biednych krajach Afryki "skutkowało" milionami ofiar AIDS. O abepe Hoserze, który był zwierzchnikiem, mordujących Tutsi, księży z plemienia Hutu w Rwandzie...
Chrześcijaństwo było religią miłosierdzia i prześladowaną (z powodu łamania prawa państwowego - uznawania cesarza za jednego z bogów, a więc buntem wobec władzy). Kiedy od końca IV wieku n.e. stało się religią panującą i nastąpił sojusz ołtarza i tronu - stało się religią (jako instytucja) prześladującą, winną ogromnej ilości zbrodni w swojej historii. Dla purpuratów religia stała się li tylko metodą do panowania nad ludźmi i ich majątkami.
avatar
Facet poproś prawnuki albo zaryzykuj sam i przetrzyj sobie okulary. Nie szukaj ściany, bo w oparciu o co będziemy definiować głupotę całkiem nieźle opakowaną.
avatar
Wybiórcze informacje nic nie wnoszą do obrazu świata, a raczej go mącą. Papież lewacki? Który taki?
Pius XII nie lubił Hitlera i tak jak mógł zwalczał go, wspierał niemiecką opozycję, chronił Żydów. Że wprost go nie potępiał? Mówił tak, że wszyscy wiedzieli o co chodzi.
Czemu nie mówisz o tym, że biblia była jedną z ksiąg zakazanych - lepiej było jej nie posiadać, jeśli nie byłeś księciem lub księdzem - i dopiero reformacja sprawiła, że ludzie mogli ją czytać?
Polecam - tam szokujące są informacje - "Kościół w dobie późnego antyku" Ewy Wipszyckiej. Mnie podoba się rozwód kościelny - ostatni odnotowany pod koniec VII wieku. Śluby kościelne to dopiero wiek XII!
avatar
Jestem pełen podziwu twojej wiedzy i determinacji w uświadamianiu tych "niemyślacych". Ja również bardzo dobrze znam historię (także kościoła oraz różnych religii) a więc dla mnie powyższe informacje nie są "wybiórcze" jak napisał to mój poprzednik, a wręcz bardzo wyczerpujące, ponieważ są podsumowaniem tego, co od zawsze kierowało klerem.

Trochę to przykre, że nadal tak wielu ludzi przez swój egoizm i nieumiejętność opanowania trwogi w obliczu wizji końca swego istnienia, kieruje się poglądami opartymi na (chyba nigdy) nie przeanalizowanych, z góry narzuconych wartościach moralnych, ustalonych przez wąskie grono, tylko i wyłącznie w celu nieustannego czerpania mniejszych lub większych korzyści płynących z podporządkowanych sobie (ogłupianych z pokolenia na pokolenie) wiernych.
© 2010-2016 by Creative Media
×