Przejdź do komentarzyDelikatność i zrozumienie
Tekst 20 z 22 ze zbioru: Różności
Autor
Gatunekproza poetycka
Formautwór dramatyczny
Data dodania2018-01-31
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1443

Świetny poeta postanowił przeprowadzić wywiad z wierszami.

Zaprosił dwa z nich na kolację, wybrał super restaurację.


Utwory przyszły wzruszone tym, że zostały zauważone przez artystę zdolnego i zrównoważonego.


Twórca zapytał, czy są gotowe na rozmowę, czy też może potrzebują jeszcze chwil parę.

Nie chciał, aby czuły się osaczone, takie miał serce wyczulone na czyjś ból i trwogę.

Otoczył silnymi ramionami swych gości, szacunek okazując, tym którzy go potrzebują.

Dziełka miały łzy w oczach.


Usiedli przy stole, nakrytym szykownie i ze smakiem.


Wytworny pan rzekł:

– Nie obawiajcie się, jam nie żaden prostak, pomogę, nie skrzywdzę, macie moje słowo.

Nadal, jednak, dostrzegał ich zagubienie, podjął zatem postanowienie, mówiąc:

- A może uważacie, że należy na tę chwilę przełożyć nasze spotkanie?

Strofki buzie otworzyły ze zdziwienia, że taka sława delikatnie ich niedoskonałość potraktowała.

Poeta podsumował:

- Zobaczyliśmy się, to jest ważne, podając im rękę bardzo ostrożnie, zadbał o to, aby nie czuły nacisku z jego strony.

Zapytała jedna ze zwrotek:

-  Nie będzie to dla pana afront?

- Ależ skąd – odrzekł artysta. Mamy czas, a w końcu to było moje postanowienie i szczerze dziękuję Bogu za wasze istnienie.


Rozstali się więc w zgodzie, mówiąc:

– Do zobaczenia w inne dogodne dla wszystkich popołudnie.


Bajka 37



  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Szarmancko" - to jest adekwatne określenie, miejscami "poetą", miejscami proza. Z lekka jakby franszczyzną zaprawione.
avatar
Auroro, no może będzie cd. Juz mi się w głowie układa, ale powoli. Zatem przez Ciebie zachęcona, napiszę, napiszę. O strofkach, o poecie... sama jestem ciekawa, jak to odbierzecie. Dziękuję :)) Bajka.
avatar
Legionie monsieur. Merci. :)) Teraz Alicja Bajka.
avatar
Kolacyjne w ekskluzywnej restauracji randez-vous delikatnego Poety z... dwiema - rodzaju żeńskiego - płochymi swoimi nieśmiałymi dziełkami??

Cudne...

Bajko ty moja... (cytat z którejś "wieczorynki" z jakże już odległych czasów pogodnej zawsze tylko u nas "dobranocki" :)
avatar
Auroro :))
avatar
Emilio, b. dziękuję za komentarz, jakże miły. Tak, strofki nieśmiałe i rzeczywiście takie małe kobietki, tylko nie głupiutkie. Mam nadzieję, że Pan Poeta wiele je nauczy (w dobrym tego słowa znaczeniu). :)))
avatar
Ten, co swoje wiersze
Nie z metra cięte płodzi,
By na randki z nimi chodzić,
Poetą musi być najpierwszem!
© 2010-2016 by Creative Media
×