Przejdź do komentarzyKsięga Rodzaju 24,53-58
Autor
Gatunekpopularnonaukowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-02-04
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1280

`I wyjął sługa klejnoty srebrne i klejnoty złote, i szaty, i dał je Rebece` Czyli i wyjął sługa otrzymane od Abrahama drogie kamienie osadzone w srebrze i drogie kamienie osadzone w złocie, i kosztowne szaty, i dał je Rebece dla ozdoby dziewczyny z rodu Sema, którą Wszechmogący Bóg przeznaczył na żonę dla Izaaka, syna Abrahama. Bo za czasów Abrahama znane było złotnictwo `Dał też kosztowne upominki jej bratu i matce` Czyli dał też sługa Abrahama kosztowne prezenty Labanowi, bratu i matce Rebeki. `Potem jedli i pili on i ludzie, którzy z nim byli, i przenocowali` Czyli potem gdy obdarował sługa Abrahama klejnotami Rebekę, a rodzinę Rebeki kosztownymi prezentami, wtedy jedli posiłki i pili napoje, sługa Abrahama i ludzie, którzy z nim byli i przenocowali u rodziny Rebeki `A gdy wstali rano, rzekł: Pozwólcie mi odejść do pana mojego ! ` Czyli a gdy wstali rano, sługa Abrahama rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do rodziny Rebeki: Pozwólcie mi odejść do pana mojego Abrahama ! `Ale brat jej i matka jej rzekli: Niech zostanie dziewczyna z nami jeszcze kilka albo dziesięć dni, a potem pójdziesz` Czyli ale rodzina Rebeki rzekła: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów rodziny Rebeki do sługi Abrahama: Niech zostanie dziewczyna z rodziną jeszcze kilka dni albo dziesięć dni, a potem pójdzie sługa Abrahama do pana swego Abrahama `Lecz on rzekł do nich: Nie zatrzymujcie mnie, skoro Pan poszczęścił drodze mojej` Czyli lecz sługa Abrahama rzekł do rodziny Rebeki: Nie zatrzymujcie mnie skoro jesteście świadomi, że wolę Abrahama wypełnił Wszechmogący Bóg prowadząc mnie do rodziny Nachora, brata Abrahama `Puśćcie mnie, abym poszedł do pana mojego` Czyli puścić, i nie zatrzymywać, ma rodzina Rebeki sługę Abrahama, aby poszedł do pana swojego Abrahama `Rzekli więc: Zawołamy dziewczynę i zapytamy jej, co powie. Zawołali tedy Rebekę i zapytali jej: Czy chcesz pójść z tym mężem ? A ona odpowiedziała: Pójdę` Czyli zawołała rodzina tedy Rebekę i zapytała jej: Czy chce Rebeka pójść z tym mężem, sługą Abrahama ? A Rebeka powiedziała: Pójdę z tym mężem, sługą Abrahama (Rdz.24,53-58)

  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×