Przejdź do komentarzyGodność dziecka
Tekst 37 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-04-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1515

Godność dziecka


W dzisiejszym świecie panuje ogromny zamęt, niektórzy przez życie idą niejako na oślep. Brak wyraźnie sprecyzowanych wartości dla własnego postępowania często daje znać poprzez zagubienie w gąszczu różnorakich idei. Ogromnego spustoszenia dokonuje teoria przeobrażenia małpy w człowieka. Współcześni badacze podkreślają, iż teoria ewolucji  o pochodzeniu ludzi od małp jest zupełnie nieprawdziwa. Dowodem na to jest odkrycie braku możliwości transformacji genomu, który uniemożliwia przekształcenie.

Spotkanie wiary i teorii o pochodzeniu człowieka w pokładach psychiki młodego człowieka rodzi ogromny regres oraz rozdarcie osobowości.  Wiara mówi, że Bóg stworzył człowieka, teoria – człowiek to neandertalczyk. Pojawia się ogromna pokusa; skoro jestem zwierzęciem, to mogę żyć jak ono, nie przejmując się nikim i niczym, byle tylko mi było dobrze. I społeczeństwo dorobiło się jeszcze jednego egoisty, który da o sobie znać złym postępowaniem.

Człowiek potrzebuje wyraźnych zasad moralnych, według których mógłby postępować. Człowiek wierzący w Boga ma dekalog, ma wzorce postępowania zawarte w Ewangelii, posiada zdolność wyboru,  jest wolnym w swym działaniu, jako człowiek honoru zmierza drogą szczęścia. Honorem jest być dzieckiem Boga, poznać Jego wolę i postępować według niej. Przecież nie mogę zasmucić mego Boga i Ojca.

Wychowanie wciąż przypomina nam, że brak wzorca postępowania, brak zdrowych wartości moralnych prowadzi do wypaczeń. Tym bardziej, gdy trwa przeciąganie liny wychowawczej w dwóch przeciwnych kierunkach; jeden w ciemność, drugi w światło. Najgorsze jest, że odbywa się to kosztem wychowanka, rozdzieraniem jego osobowości prowadzącej do regresu. W tym przypadku nie można węzła gordyjskiego rozwiązać ( jak to zrobił Aleksander Macedoński) przecięciem jednym ruchem miecza. Należy wybrać właściwy kierunek wychowania.


Sentencja!

Nie pozwól, by zabrano Ci  godność Dziecka Bożego. Bądź człowiekiem honoru!


  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dziecko, kobieta czy dorosły już człowiek -
słowem my wszyscy - NIE MOŻEMY ŻYĆ NA KOLANACH I BEZ ŚWIATŁA!
avatar
Tak należy rozumieć tytułową w tym szkicu godność każdego z nas
avatar
Przytłaczającą większość kryminalistów w Polsce stanowili/stanowią katolicy, ochrzczeni, przyjęci do 1. komunii, bierzmowani, chodzący do kościoła i znający słowo Boże.

Co to oznacza?

Pomyślmy...
avatar
Człowiek wierzący w Boga ma dekalog, ma wzorce postępowania zawarte w "Ewangelii".

(patrz stosowny akapit)

Co się wcale NIE PRZEKŁADA na liczbę osadzonych w polskich więzieniach,

która w ub. roku wynosiła 75 tysięcy ludzi płci obojej
avatar
Jako gatunek literacki zwany katechezą tekst sztampowy tak co do treści, jak i formy. Mam jedną uwagę co do tematu. Żeby odzyskać godność dziecka Bożego, wystarczy przecież mały drobiazg: w ogóle nie grzeszyć.
© 2010-2016 by Creative Media
×